Projektipäällikkönä työskentelevän  Timo Kivekkään ura alkoi jo 16-vuotiaana

Bravida Finland osallistuu #TyömaanaTulevaisuus -kampanjaan maalis- ja huhtikuussa. Rakennusteollisuus RT:n organisoimassa somekampanjassa tarkoitus on jakaa tietoa erilaisista alan ammateista ja urapoluista. Bravidan osalta kampjan aloittaa projektipäällikkö Timo Kivekäs.

Projektipäällikkö Timo Kivekkäällä on kunnioitettava 37-vuoden ura takanaan. ”Päädyin alalle alun perin tuttavan kautta, kun pääsin hänen ilmanvaihtoyritykseensä kesätöihin 16-vuotiaana”, Kivekäs kertoo. Bravidalle hän siirtyi Sähkö-Pekosta, kun se fuusioitui Bravidaan. Alun perin Kivekäs aloitti projektipäällikön tehtävissä Sähkö-Pekolla, ja toimii samoissa tehtävissä myös Bravidalla. Projektipäällikkönä Kivekkään työpöydällä on usein esimerkiksi viikoittaisia palavereja urakoitsijoiden kanssa sekä palaverien suunnittelu ja aikataulutus unohtamatta tarjousten ja hankintojen tekemistä sekä työn ohjaamista.

Parasta työssä on Kivekkään mukaan mahdollisuus oman työpäivän rytmittämiseen sekä erilaisten ihmisten kanssa työskentely. ”Työssäni saan olla tekemisissä erilaisten ihmisten kanssa. Tämä tarkoittaa totta kai myös sitä, että pitää olla taitoa tulla toimeen kaikkien kanssa. Voin aikatauluttaa työni tehtävien mukaan. Välillä on totta kai tiukkojakin aikatauluja, jolloin kiireen keskellä täytyy pysyä hermot kasassa ja toimia johdonmukaisesti.”

Kivekkään uralle on ehtinyt mahtua monenlaisia kokemuksia. ”Työkomennus Leningradiin on jäänyt mieleen. Rakensimme siellä hotelli Astorian ilmanvaihtoa. Siellä ollessani kaupungin nimi vaihtui Pietariksi.”

Alalla viihtymiseen on vaikuttanut Kivekkään mukaan se, etteivät työt lopu yleensä koskaan kesken ja hän arvioi esimerkiksi saneeraustöitä riittävän myös tulevaisuudessa. ”Työ tällä alalla on monipuolista ja sisältää paljon sekä sosiaalista kanssakäymistä, että itsenäistä työskentelyä.” Työn vastapainona Kivekäs käy mökkeilemässä, veneilemässä sekä kalassa.