Bridgestone DriveGuard® mullistaa rengasalan - enemmän etuja ja turvallisuutta kaikille kuluttajille

Bridgestone on tuonut mullistavan DriveGuard-rengasuutuuden koko Euroopan markkinoille.

Lähes kaikkiin henkilöautoihin sopivat Bridgestone DriveGuard -renkaat tarjoavat kuluttajille lisähyötyä ja -turvallisuutta. DriveGuard-teknologia siirtää rengasrikkoon liittyvät huolet historiaan. Se takaa erinomaiset turvallisuus- ja märkäominaisuudet, sekä tarjoaa mukavuutta ja taloudellista ajoa.

Useaan kertaan palkittu [1] DriveGuard pitää vahvistettujen kylkien ja edistyksellisen jäähdytysripatekniikan ansiosta auton kuljettajan hallinnassa rengasrikon tapahduttua, ja matkaa voi jatkaa jopa 80 kilometrin verran korkeintaan 80 kilometrin tuntinopeudella.[2]

Ensiluokkaisista, uraauurtavista teknologioistaan tunnetun Bridgestonen uutuus DriveGuard mullistaa alan, koska se

• Voidaan asentaa kaikkiin henkilöautoihin valmistajasta ja mallista riippumatta. Bridgestone DriveGuard ei ole rajoitettu tiettyjen automerkkien tai -mallien ensiasennusrenkaaksi vaan se voidaan asentaa useimpiin rengaspaineen valvontajärjestelmällä (TPMS)[3] varustettuihin autoihin. Järjestelmä on ollut pakollinen uusissa autoissa Euroopassa marraskuusta 2014 lähtien. DriveGuard-renkaille sopivia autoja on siten vuoden 2016 tietojen mukaan 32 miljoonaa kappaletta.
  • Toimii lähes kaiken tyyppisissä rengasrikoissa (mm. renkaan kyljen ja kulutuspinnan vauriot), toisin kuin monet muut vastaavat ratkaisut. Uuden ajan DriveGuard-teknologia perustuu Bridgestonen jäähdytysripoihin ja vahvistettuihin renkaan kylkiin, minkä ansiosta auto pysyy hallinnassa rengasrikosta huolimatta, joten ajamista voidaan jatkaa turvallisesti ja mukavasti noin 80 kilometrin matka maksiminopeudella 80 km/h paikkaan, jossa renkaan voi turvallisesti korjata tai vaihtaa.
  • Ei perustu kompromisseihin. Bridgestone DriveGuard tarjoaa parhaan suorituskyvyn tinkimättä märkäominaisuuksista tai alhaisesta vierinvastuksesta. Tästä osoituksena renkaalla on erinomaiset EU:n  rengasmerkintäasetuksen[4] mukaiset luokitukset (märkäpitoluokka A ja polttoainetaloudellisuusluokka C). Lisäksi Bridgestone DriveGuard menestyi riippumattoman TÜV Süd[5] -sertifiointilaitoksen testeissä erinomaisesti kuljettajien arvostamien ominaisuuksien suhteen, esim. turvallisuus märällä. DriveGuard on siten liikenneturvallisuuden edelläkävijä.

Kuljettajista 60 % prosenttia on kokenut rengasrikon neljän viime vuoden sisällä. Rengasrikko aiheuttaa avuttomuuden ja turvattomuuden tunnetta, ja jopa 3 tunnin ajan menetyksen[6], joten renkaiden turvallisuus on syytä miettiä uusiksi. Bridgestone DriveGuard on osoitus yhtiön tinkimättömästä sitoutumisesta turvallisuuteen, sillä se voi ehkäistä pistovaurioista, äkillisestä tyhjenemisestä ja muista rengasrikoista johtuvia onnettomuuksia käytännössä kaikissa olosuhteissa.

”Bridgestone DriveGuard varmistaa matkan jatkumisen, vähentää rengasrikosta johtuvaa vaivaa ja ehkäisee vaaratilanteita. Kuljettaja voi annettujen etäisyyksien ja nopeuksien rajoissa itse valita, milloin ja missä vaihdattaa renkaansa. Mullistava teknologiamme edistää liikenneturvallisuutta ja antaa kuljettajille mielenrauhaa”, toteaa Bridgestone Europen jälkimarkkinarenkaiden myyntijohtaja Tom Adams.[7]

Miten DriveGuard toimii?

Innovatiivisen Bridgestone DriveGuardin sisältämä uusin tekniikka nostaa edellytykset jatkaa matkaa uudelle tasolle. Se takaa:

• Matkan jatkumisen rengaspaineen laskiessa

- Optimoitu ja vahvistettu renkaan kylki kantaa auton painon rengaspaineen laskiessa äkillisesti. Hallittavuus säilyy ja renkaalla voi ajaa noin 80 km:n matkan maksiminopeudella 80 km/h.

- Runkokudoksen edistyksellinen polyesterikerros pienentää lämmönmuodostusta ja parantaa renkaan kestävyyttä.

- Nano Pro-Tech -kumiseos vähentää hiilimolekyylien välistä kitkaa ja siten lämmönmuodostusta renkaan kyljissä ja auttaa rengasta säilyttämään muotonsa.

- Renkaan kylkien jäähdytysrivat ohjaavat muodostuneen lämmön kohti vannetta ja auttavat siten myös rengasta säilyttämään muotonsa parantaen turvallisuutta ja kestävyyttä.

• Erinomaiset märkäominaisuudet

- Erinomaiset vesiliirto-ominaisuudet: tiheä lamellointi ja pintakuvion keskiosan optimoidut urat.

- Loistavat kaarreominaisuudet: toisiinsa kytkeytyvät olkapalat ja optimaalinen kosketuspaineen jakauma.

- Lyhyt jarrutusmatka: kumiseoksen suuri silica-pitoisuus ja Nano Pro-Tech -teknologia.

• Mukavuuden

- Uusi rakenne kulutuspinnan alueella absorboi tehokkaammin tien epätasaisuudet.

- Optimaalinen sisävahvikkeen paksuus.

- Kevyempi rakenne.

- Jokaisen rengaskoon ajomukavuus säädetty erikseen.

- Jäykkyysominaisuudet tarjoavat vakiorengasta vastaavan mukavuuden.

Bridgestone DriveGuard-renkaita on saatavana 19 kesärengaskokoa.

Lisätietoja: www.bridgestone.fi/DriveGuard

[1] DriveGuard sai REIFEN Essen 2016 Innovation Award -palkinnon Technology and Products -sarjassa ja Auto Express Product of the Year 2016 -palkinnon.

[2] Matka, jonka tyhjentyneellä renkaalla voi ajaa, voi vaihdella riippuen auton kuormasta ja ulkolämpötilasta sekä siitä, missä vaiheessa varoitus rengaspaineen laskusta on tullut.

[3] Rengaspaineen valvontajärjestelmä (TPMS) valvoo jokaisen renkaan ilmanpainetta. Järjestelmä lähettää signaalin auton vastaanottimeen, ja jos paine alittaa tietyn raja-arvon, auton kojelaudassa syttyy merkkivalo.

[4] EU:n rengasmerkintäasetuksen mukaan kaikissa henkilö-, paketti- ja kuorma-auton renkaissa tulee olla merkintä, josta ilmenee renkaan polttoainetaloudellisuus, märkäpito ja vierintämelu. http://ec.europa.eu/energy/sites/ener/files/documents/FIN%20User%20guide%20-%20tyres.pdf

[5] Kolmen tavanomaisen kilpailijarenkaan keskiarvoon verrattuna Bridgestone DriveGuard saavutti paremman tuloksen seuraavissa TÜV Südin kriteereissä: vesiliirto suoralla, vesiliirto kaarteessa, jarrutus kuivalla ja märkäpito kaarteessa. Jarrutuksessa märällä ja ohiajomelussa DriveGuard oli aivan samaa tasoa kuin kilpailijat, ja mukavuudessa käytännössä samalla tasolla. Testin suoritti TÜV SÜD Product Service GmbH marraskuussa 2015 (raportin nro 713073923-5 – rengaskoko 225/45 R17).

[6] Bridgestonen vuonna 2015 Profactsilla teettämä tutkimus

[7] Bridgestone EMEA: Eurooppa, Venäjä, Lähi-itä ja Afrikka