Bridgestone esittelee uuden nastarenkaan Blizzak Spike 3:n

• Uusi Bridgestone Blizzak Spike 3 tarjoaa turvallisuutta ja hallittavuutta äärimmäisissä talviolosuhteissa. Renkaalla on luokkansa parhaat jarrutus- ja pito-ominaisuudet jäällä[1], ja entistä parempi hallittavuus ja tarkka käsiteltävyys lumella[2].
  • Bridgestonen uusimman nastarenkaan kulumiskestävyys ja kilometritulos ovat myös erinomaisia2.
  • Euroopassa kehitetty ja valmistettava Bridgestone Blizzak Spike 3 on saatavilla sekä henkilö- että SUV-autoihin kaikkialla kohdemarkkinoilla.

Bridgestone, maailman johtava renkaiden ja vastuullisten liikkuvuusratkaisujen toimittaja, esittelee uuden henkilö- ja SUV-autojen nastarenkaan, joka tarjoaa turvallisuutta ja hallittavuutta äärimmäisissä talviolosuhteissa. Uusi Bridgestone Blizzak Spike 3 on vahvimmillaan etenkin seuraavilla keskeisillä alueilla:

• Luokkansa parhaat jarrutus- ja pito-ominaisuudet jäällä1: Euroopan arvostetuimpiin lukeutuvan riippumattoman autoalan testauslaitoksen TÜV SÜDin testeissä Bridgestone Blizzak Spike 3:n jarrutusmatka jäällä oli lyhin ja pito-ominaisuudet jäällä olivat paremmat verrattuna muihin premium-luokan nastarenkaisiin.
  • Entistä parempi hallittavuus ja tarkka käsiteltävyys lumella2: Käsiteltävyysominaisuudet lumella paranivat 4 % verrattuna edeltäjään, Bridgestone Noranza 001:een.
  • Erinomainen kilometritulos2: Käyttöikä parani 16 % edeltäjään verrattuna.

Taustalla uusimmat suunnitteluratkaisut ja innovaatiot

Bridgestone Blizzak Spike 3:n uusiin ratkaisuihin lukeutuvat uudet alumiinirunkoiset kovametallinastat, jotka lisäävät kosketuspainetta jäällä mutta minimoivat tien kulumisen, sekä uusi pintakuvio, jossa on 35 % enemmän nastoja kuin edeltäjärenkaassa, mikä parantaa jääominaisuuksia entisestään.

Renkaan uusi V-muotoinen kuvio maksimoi lamelloinnin tiheyden. Renkaan keskiosan 2D-lamellointi ja olka-alueen 3D-lamellointi takaavat erinomaisen jarrutus- ja vetopidon sekä lumella että jäällä.

Bridgestone Blizzak Spike 3:n polymeerikumiseoksessa silika jakautuu tasaisemmin, mikä parantaa ominaisuuksia märissä ja jäisissä olosuhteissa. Kumiseos ja jäykkä pintakuvio toimivat yhteen, mikä parantaa myös kulumiskestävyyttä.

Kehitetty ja testattu Euroopan vaativimmissa talviolosuhteissa

Bridgestone E8 -sitoumuksen mukainen Bridgestone Blizzak Spike 3 on ensimmäinen Bridgestonen Euroopan T&K-keskuksessa Italiassa kehitetty nastarengas. Rengasta on testattu vaativimmissa talviolosuhteissa Vidselin testialueella Ruotsissa lähellä napapiiriä.

Euroopassa valmistettava rengas tulee saataville sekä henkilö- että SUV-autoihin kaikkialla kohdemarkkinoilla kesäkuussa 2023. Bridgestone Blizzak Spike 3:lle on myönnetty 3PMSF-merkintä, ja renkaasta tulee saataville 35 kokoa (15–20 tuumaa). Kokovalikoima käsittää 74 % nastarenkaiden kokonaismarkkinoista Euroopassa.

Bridgestone EMIAn teknologiajohtaja ja operatiivinen johtaja Emilio Tiberio kommentoi: ”Halusimme tarjota autoilijoille renkaan, joka tarjoaa täyttä hallittavuutta haastavimmissakin talviolosuhteissa. Bridgestone Blizzak Spike 3 on turvallinen, luotettava nastarengas matkalle kuin matkalle – kaupungissa tai sen ulkopuolella, sääolosuhteista riippumatta.”

[1] Lumi- ja jäätestit suoritti TÜV SÜD Bridgestonen toimeksiannosta maaliskuussa 2022 Bridgestone SPG:ssä (Ruotsissa) ja ARCTIC FALLSissa (Ruotsissa). Testiauto oli VW Golf VII ja rengaskoko oli 205/55 R16. Blizzak Spike 3 verrattuna saman segmentin pääkilpailijoihin: CONTINENTAL IceContact 3, MICHELIN X-Ice North 4, NOKIAN Hakkapeliitta 10 ja GOODYEAR UltraGrip Arctic 2. Raportti nro [713252341]. JARRUTUS JÄÄLLÄ, arvosana: BRIDGESTONE Blizzak Spike 3 (100 %), NOKIAN Hakkapeliitta 10 (89,7 %), MICHELIN X-Ice North 4 (89,1 %), GOODYEAR UltraGrip Arctic 2 (78,4 %), CONTINENTAL IceContact 3 (71,7 %). KIIHDYTYS JÄÄLLÄ, arvosana: BRIDGESTONE Blizzak Spike 3 (100 %), MICHELIN X-Ice North 4 (100 %), NOKIAN Hakkapeliitta 10 (76,7 %), GOODYEAR UltraGrip Arctic 2 (71,6 %), CONTINENTAL IceContact 3 (67,9 %).

[2] Bridgestonen omien testien perusteella verrattuna Noranza 001:een. Rengaskoko: 205/55 R16.

Bridgestone Euroopassa, Lähi-idässä, Intiassa ja Afrikassa (EMIA):

Bridgestone EMIA on Bridgestone Corporationin alueellinen strateginen liiketoimintayksikkö. Bridgestone Corporation on maailman johtava rengasvalmistaja ja vastuullisten liikkuvuusratkaisujen toimittaja. Zaventemissa (Belgiassa) pääkonttoriaan pitävällä Bridgestone EMIAlla on yli 20 000 työntekijää ja toimintaa 40 maassa eri puolilla aluetta.

Bridgestone tarjoaa laajan valikoiman premium-renkaita, rengasteknologioita ja edistyksellisiä liikkuvuusratkaisuja. Yhtiön visio on tarjota yhteiskunnalle ja asiakkaille lisäarvoa kestävien ratkaisujen kautta. Bridgestone E8 -sitoumus koostuu kahdeksasta arvosta – Energy, Ecology, Efficiency, Extension, Economy, Emotion, Ease ja Empowerment – jotka ohjaavat Bridgestonen strategisia painopisteitä, päätöksentekoa, kulttuurin kehitystä ja yritysvastuutyötä siten, että visio saavutetaan.

Bridgestone Europe NV/SA, Suomen sivuliike vastaa Bridgestone-, Firestone- ja Dayton-merkkisten renkaiden myynnistä ja markkinoinnista Suomessa. Toimitilamme sijaitsevat Helsingissä. www.bridgestone.fi