Bridgestone investoi yli 250 miljoonaa euroa Euroopan toimintoihinsa

Vaiheittain toteutuva investointi lisää tuotantokapasiteettia, mikä tukee Bridgestonen kasvusuunnitelmia, tuotevalikoiman laajennusta ja asiakaspalvelua.

Bridgestone investoi noin 266 miljoonaa euroa kolmeen tärkeään tuotantolaitokseensa Euroopassa. Investoinnilla laajennetaan tuotantokapasiteettia, hankitaan uusia huippuluokan laitteita ja optimoidaan nykyisiä tuotantolinjoja.

Investoinnin kohteena olevat Bridgestonen tuotantolaitokset Burgosissa Espanjassa sekä Poznanissa ja Stargardissa Puolassa käyvät läpi kattavan modernisoinnin. Investointi tukee paitsi Bridgestonen johtavaa asemaa kansainvälisillä rengasmarkkinoilla myös tuotevalikoiman monipuolistamista niin brändien kuin kokovalikoiman suhteen. Sen myötä Bridgestone pystyy reagoimaan ketterämmin premium-tuotteidensa, esimerkiksi uuden Turanza T005:n, kasvavaan kysyntään. Investointipäätös tukee myös Bridgestonen tavoitetta tarjota ylivertaisia palveluita asiakkailleen.

Tarkoituksena on laajentaa tuotantokapasiteettia hankkimalla uusia laitteita ja optimoimalla nykyisiä tuotantolinjoja. Investoinnin yhteydessä otetaan käyttöön edistyksellisintä käytössä olevaa tuotantoautomatiikkaa ja suorituskykyisiä koneita ja laitteita. Uudet teknologiat parantavat tuotantolaitosten valmiuksia valmistaa teknisesti edistyksellisiä, laadukkaita renkaita. Tuotantokapasiteetin odotetaan samalla nousevan yli 20 prosentilla.

”Investointipäätöksen taustalla on premium-renkaidemme kasvava kysyntä jälki- ja ensiasennusmarkkinoilla toimivien kumppaneidemme taholta”, toteaa Bridgestone EMEAn toimitusjohtaja Paolo Ferrari. ”Näin pystymme tuomaan tuotteemme entistä lähemmäksi kumppaneitamme ja vahvistamaan Bridgestonen asemaa alueella.”

Investointi toteutetaan vaiheittain seuraavan viiden vuoden aikana, ja se on määrä saada päätökseen viimeistään alkuvuodesta 2022. ”Parannukset toteutetaan yhteistyössä paikallisten yrityskumppaneiden kanssa. Tulemme hyödyntämään myös työntekijöidemme laaja-alaista osaamista ja kokemusta”, Ferrari lisää.

Yrityksestä

Bridgestone Euroopassa, Lähi-idässä ja Afrikassa Bridgestone Europe NV/SA, jonka päätoimipiste on Belgiassa, on Tokiossa pääkonttoriaan pitävän ja maailman suurimman rengas- ja kumiyhtiön Bridgestone Corporationin kokonaan omistama tytäryhtiö. Sillä on toimintoja 38 Euroopan, Lähi-Idän ja Afrikan maassa, joissa sillä on yhteensä yli 18 300 työntekijää. Yrityksellä on alueella 15 rengastehdasta ja muuta renkaisiin liittyvää tuotantolaitosta, iso tutkimus- ja tuotekehityskeskus sekä testiratoja. Euroopassa, Lähi-idässä ja Afrikassa valmistettuja Bridgestonen premium-renkaita myydään ympäri maailman.Lisätietoa Bridgestonen Euroopan, Lähi-Idän ja Afrikan toiminnoista osoitteissa www.bridgestone.eu ja www.bridgestonenewsroom.eu sekä Facebookissa, Twitterissä, Instagramissa, YouTubessa ja LinkedIn:ssa.Bridgestone Europe NV/SA, Suomen sivuliike vastaa Bridgestone-, Firestone-, Dayton- ja Seiberling-merkkisten renkaiden myynnistä ja markkinoinnista Suomessa. Toimitilamme sijaitsevat Helsingissä. www.bridgestone.fi