Bridgestone ja Milestone yhteistyöhön RIDE 4 -pelissä

Maailman suurin rengas- ja kumiyhtiö Bridgestone ja italialainen peliyhtiö Milestone ovat sopineet suosittua RIDE-videopelisarjan uusinta versiota RIDE 4:ää koskevasta yhteistyöstä. RIDE 4, joka tarjoaa äärimmäisen pelikokemuksen kaksipyöräisistä kiinnostuneille, lanseerataan maailmanlaajuisesti Playstation 4- ja XBOX One -pelikoneille sekä tietokoneille 8. lokakuuta 2020.

Yhteistyö vahvistaa Bridgestonen asemaa markkinoiden johtavana moottoripyörien renkaiden toimittajana. Se tarjoaa myös innovatiivisen ja innostavan tavan esitellä yrityksen tuotteita ja perinteitä kilpamoottoripyöräilyssä kaikille kaksipyöräisistä ja videopeleistä kiinnostuneille. RIDE 4 -pelin kautta kuka tahansa missä päin maailmaa tahansa pääsee kokemaan todellisen tuntuisesti Bridgestonen renkaiden tarjoaman suorituskyvyn 34:llä yksityiskohtaisesti mallinnetulla virtuaaliradalla. Peli sisältää laajan valikoiman Bridgestonen moottoripyörän renkaita, joita voi käyttää 22 valmistajan 250 pyörämallissa.

Bridgestone-brändi näkyy myös sponsoroiduissa puvuissa ja varusteissa, radanvarsimainoksissa sekä tietyissä pelitiloissa.

Bridgestone on rakentanut mainettaan ja osaamistaan moottoripyöräkilpailuissa. Yritys on hiljattain saavuttanut voittoja esimerkiksi arvostetuimmissa kestävyysajoissa.

RIDE 4:n tärkeimpiä uutuuksia onkin Endurance World -tila, joka on omistettu moottoripyörien kestävyysajoille. Siinä pelaajat pääsevät testaamaan taitojaan ja keskittymiskykyään sekä arvioimaan kunnolla Bridgestonen renkaiden suorituskykyä ja kestävyyttä.

Aitojen olosuhteiden tapaan renkaiden kuluminen on tärkeimpiä kuljettajan menestykseen vaikuttavia tekijöitä. Kulumiseen vaikuttavat ajotyyli ja säätila, ja pelaajien on tehtävä kisan aikana tärkeitä päätöksiä olosuhteiden mukaan.

”Olemme liikkuvuusratkaisujen johtava tarjoaja ja laajassa valikoimassamme on premiumtuotteita ja -ratkaisuja myös moottoripyöriin, joten katsoimme sopivaksi lähteä mukaan virtuaalimaailmaan. Milestone on moottoripyöräpelien johtavana kehittäjänä erinomainen kumppani”, toteaa Bridgestone EMIA:n moottoripyörän renkaista vastaava liiketoimintajohtaja Nico Thuy. ”Etsimme aina uusia tuoreita tapoja herättää asiakkaiden kiinnostus, lisätä vuorovaikutusta motoristien kanssa ja esitellä tuotteidemme laatua. RIDE 4 -yhteistyö on ainutlaatuinen tilaisuus juuri tähän.”

”Kun lanseerasimme RIDE-pelin, tärkein tavoitteemme oli luoda ainutlaatuinen peli kaikille kaksipyöräisistä innostuneille. Nyt, viisi vuotta myöhemmin, pelin hämmästyttävän realistinen visuaalinen maailma, pelimaailman syvyys ja tämä upea kumppanuus Bridgestonen kanssa osoittavat, että suuntamme on ollut oikea”, sanoo Milestonen toimitusjohtaja Luisa Bixio.

Pelin esittelyvideo: https://youtu.be/RA-q4zN3ICw.

Bridgestone Euroopassa, Lähi-idässä, Intiassa ja Afrikassa (EMIA)

Vastaamme Bridgestonen liiketoiminnoista Euroopassa, Venäjällä, Lähi-idässä, Intiassa ja Afrikassa. Olemme jo lähes 90 vuoden ajan luoneet edellytyksiä ihmisten ja tavaran luotettavalle liikkumiselle määränpäähänsä mahdollisimman mukavasti ja keskeytyksettä. Nykypäivän nopeasti muuttuvassa maailmassa kehitämme ratkaisuja asiakkaiden todellisiin ongelmiin. Siksi Bridgestone EMIA on nopeasti muuttumassa premium-renkaiden valmistajasta liikkuvuusratkaisujen johtavaksi tarjoajaksi. Kehitämme innovatiivisia tuotteita ja ratkaisuja alan edistyksellisimpiin kuuluvien tehtaiden, maailmanluokan teknologian ja haluttujen kumppanuuksien tukemana. Jatkamme muutostamme tavoitteenamme muovata liikkuvuuden tulevaisuutta.

Lisätietoa Bridgestonen EMIAsta osoitteissa www.bridgestone.eu ja www.bridgestonenewsroom.eu sekä Facebookissa, Twitterissä, Instagramissa, YouTubessa ja LinkedIn:ssa.

Bridgestone Europe NV/SA, Suomen sivuliike vastaa Bridgestone-, Firestone-, Dayton- ja Seiberling-merkkisten renkaiden myynnistä ja markkinoinnista Suomessa. Toimitilamme sijaitsevat Helsingissä. www.bridgestone.fi

Lainaukset

Olemme liikkuvuusratkaisujen johtava tarjoaja ja laajassa valikoimassamme on premiumtuotteita ja -ratkaisuja myös moottoripyöriin, joten katsoimme sopivaksi lähteä mukaan virtuaalimaailmaan. Milestone on moottoripyöräpelien johtavana kehittäjänä erinomainen kumppani.
Liiketoimintajohtaja Nico Thuy, Bridgestone EMIA