Bridgestone mukana STOXX Global ESG Leaders ‑indeksissä toisena vuotena peräkkäin

• Bridgestone saa korkeat pisteet sosiaalisista aloitteistaan sekä visiostaan yhteiskunnallista arvoa ja asiakasarvoa tarjoavana kestävien ratkaisujen yhtiönä.
  • Yhtiö asetti hiljattain uudet, vuoteen 2030 ulottuvat keskipitkän aikavälin Milestone 2030 ‑ympäristötavoitteet.

Bridgestone-konserni on toisena vuotena peräkkäin mukana maineikkaassa STOXX Global ESG Leaders ‑indeksissä, joka listaa maailman johtavia yrityksiä ympäristövastuun, sosiaalisen vastuun ja vastuullisen hallintotavan (ESG) kriteerein.

STOXX Global ESG Leaders on Deutsche Börse AG:n tytäryhtiön STOXX Ltd. of Switzerlandin ylläpitämä osakeindeksi. Päästäkseen mukaan indeksiin yhtiöiden on täytettävä asetetut kriteerit. Näiden toteutumista tutkitaan 1 800 suuryritystä kattavalla kyselyllä, jonka toteuttaa maailman johtaviin riippumattomiin ESG-analyytikkoihin kuuluva hollantilainen Sustainalytics. Bridgestonen sisällyttämistä vuoden 2020 STOXX Global ESG Leaders -indeksiin voi pitää merkkinä yhtiön yhteiskunnallisten aloitteiden arvostuksesta.

Bridgestone-konserni on määritellyt vuoteen 2050 ulottuvan vision, jonka mukaan yhtiö tarjoaa yhteiskunnallista arvoa ja asiakasarvoa kestävien ratkaisujen yhtiönä. Lisäksi yhtiö on laatinut keskipitkän–pitkän aikavälin strategian ohjaamaan yhtiötä kohti tätä visiota. Keskipitkän–pitkän aikavälin liiketoimintastrategian ytimen muodostaa kestävä kehitys, ja sen tavoitteena on konsernin kestävä kasvu yhdessä yhteiskunnan, asiakkaiden ja yhteistyökumppanien kanssa. Yhtiö on asettanut myös vuoteen 2030 ulottuvat keskipitkän aikavälin Milestone 2030 ‑ympäristötavoitteet. Näiden tavoitteiden avulla pyritään nopeuttamaan yhtiön talouskasvun irtikytkentää luonnonvarojen kulutuksesta ja siten vähentämään yhtiön ympäristövaikutuksia entisestään sekä saavuttamaan vuoteen 2050 ja pidemmälle ulottuva pitkän aikavälin ympäristövisio.

Bridgestone-konserni syventää tietämystään yhteiskunnasta ja asiakkaista ja toimittaa näiden tarpeita vastaavia uutta arvoa luovia ratkaisuja. Näin se osallistuu aktiivisesti yhteiskunnallisten ongelmien ratkaisemiseen ja edistää YK:n kestävän kehityksen tavoitteiden toteutumista.

Aiheeseen liittyviä linkkejä:

Bridgestone-konsernin yritysvastuuraportti 2019–2020: https://www.bridgestone.com/responsibilities/library/index.html

Bridgestonen ESG-data: https://www.bridgestone.com/responsibilities/esgdata/

Ulkoiset arvioinnit Bridgestonen yritysvastuusta: https://www.bridgestone.com/responsibilities/rating/

Bridgestone Euroopassa, Venäjällä, Lähi-idässä, Intiassa ja Afrikassa (EMIA)

Bridgestone EMIA, jonka pääkonttori on Zaventemissa Belgiassa, kuuluu Bridgestone-konserniin, joka on johtava kestävien, edistyksellisten liikkuvuus- ja muiden ratkaisujen toimittaja maailmassa. Premium-rengastuotteiden lisäksi yritys tarjoaa jatkuvasti laajenevan valikoiman rengas- ja liikkuvuusratkaisuja ja palvelee asiakkaitaan kasvavan, tuhansista asiakaspalvelupisteistä koostuvan jälleenmyyntiverkoston kautta.

Bridgestonen ohjenuorana on globaali sitoumus yritysvastuuseen – Our Way to Serve. Yhtiö pyrkii yhdessä yhteistyökumppaneidensa kanssa muokkaamaan tulevaisuuden liikkuvuutta ja parantamaan ihmisten elämää, työtä, liikkumista ja vapaa-aikaa.

Lisätietoa Bridgestonen EMIAsta osoitteissa www.bridgestone.eu ja www.bridgestonenewsroom.eu sekä Facebookissa, Twitterissä, Instagramissa, YouTubessa ja LinkedIn:ssa. Bridgestone Europe NV/SA, Suomen sivuliike vastaa Bridgestone-, Firestone-, Dayton- ja Seiberling-merkkisten renkaiden myynnistä ja markkinoinnista Suomessa. Toimitilamme sijaitsevat Helsingissä. www.bridgestone.fi