Bridgestone on valittu Audi Q4 e-tronin rengaskumppaniksi

• Audi on valinnut Bridgestonen ensimmäisen kompaktiluokan täyssähköisen SUV-mallinsa, Audi Q4 e-tronin, rengaskumppaniksi.
  • Bridgestone vastasi Audin tiukkoihin Q4 e-tronia koskeviin teknisiin vaatimuksiin kehittämällä autoon räätälöidyt, erittäin alhaisen vierintävastuksen kesärenkaat, joissa hyödynnetään ENLITEN-teknologiaa.
  • Vastuullinen, kevyt ENLITEN-teknologia pienentää vierintävastusta jopa 30 prosenttia ja painoa 20 prosenttia, pidentää sähköauton toimintamatkaa ja vähentää resurssitehokkuudellaan.[1] ympäristövaikutuksia.

[1] Perustuu Bridgestonen sisäisiin testeihin, joissa vertailtiin Bridgestonen premium-kesärenkaita ilman ENLITEN-teknologiaa ja sen kanssa samassa rengaskoossa  (92Y 225/40R18 XL).

Bridgestone näkee sähköisen liikkuvuuden valtavana mahdollisuutena vähentää CO2-päästöjä ja tehdä liikkumisesta ympäristöystävällisempää. Siksi yhtiö on ylpeä sähköistä tulevaisuutta vauhdittavasta yhteistyöstä Audin kanssa.

”Sähköautot ovat elintärkeitä kestävämmän liikkuvuuden kannalta. Sähköautojen renkaiden osuus Bridgestone EMIAn henkilöautojen ensiasennusrengasvalikoimasta onkin tällä hetkellä 11 prosenttia. Luku on lähes kolminkertaistunut vuodesta 2019”, toteaa Bridgestone Central Europen toimitusjohtaja Christian Mühlhäuser. ”Olemme ylpeitä, että saamme toimittaa räätälöityjä huippuluokan renkaita Audin ensimmäiseen täyssähköiseen SUV-malliin, riman asettavaan Q4 e-troniin.”

Räätälöidyt Bridgestone-kesärenkaat alittavat EU:n rengasmerkintäasetuksen mukaisen rajan A-luokan vierintävastukselle, eikä vakaudesta tarvitse tinkiä, mikä on tärkeää painavassa takavetoisessa autossa.

Audi Q4 e-tron on nyt saatavilla Euroopassa kehitetyillä ja valmistetuilla Bridgestone Turanza ECO -kesärenkailla ja Blizzak LM005 -talvirenkailla.

Bridgestone Central European Region (BSCER) markkinoi Bridgestonen premium-renkaita ja liikkuvuusratkaisuja Saksassa, Itävallassa ja Sveitsissä sekä Tanskassa, Suomessa, Norjassa ja Ruotsissa. BSCER edustaa myynnillisesti yhtiön merkittävintä eurooppalaista markkinaa EMIA-alueella. Yrityksellä on Keski-Euroopan alueella yhteensä yli 450 työntekijää, joista noin 300 työskentelee Saksassa. BSCER:n pääkonttori sijaitsee Bad Homburg vor der Höhessä. Bridgestone on maailman johtava renkaiden ja muiden kumituotteiden valmistaja, joka tarjoaa ratkaisuja turvalliseen ja vastuulliseen liikkuvuuteen. Bridgestone on jo 90 vuoden ajan toimittanut ensiluokkaisia tuotteita, joiden avulla ihmiset pääsevät määränpäähänsä turvallisemmin ja mukavammin. Niin nyt kuin aina ennenkin Bridgestone tuo varmuutta sinne, missä sitä tarvitaan eniten: ajoneuvon ja tien kosketuskohtaan. Yritys keskittyy tarjoamaan todellisia ratkaisuja kuljettajien päivittäin kohtaamiin todellisiin ongelmiin. Taustalla ovat alan edistyksellisimmät tehtaat, maailmanlaajuisesti johtavat teknologiat ja erinomaiset kumppanuudet muun muassa useiden arvostettujen autovalmistajien kanssa. Bridgestone investoi tutkimus- ja kehitystoimintaan eniten alansa yrityksistä. Viime vuonna yhtiön T&K-investoinnit olivat noin 780 miljoonaa euroa.

Bridgestone Euroopassa, Venäjällä, Lähi-idässä, Intiassa ja Afrikassa (EMIA)

Bridgestone EMIA on Bridgestone Corporationin alueellinen strateginen liiketoimintayksikkö. Bridgestone Corporation on maailman johtava renkaiden ja muiden kumituotteiden valmistaja, joka tarjoaa asiantuntemukseen perustuvia ratkaisuja turvalliseen ja vastuulliseen liikkuvuuteen. Zaventemissa (Belgiassa) pääkonttoriaan pitävällä Bridgestone EMIA:lla on yli 20 000 työntekijää ja toimintaa 40 maassa eri puolilla aluetta. Bridgestone tarjoaa monipuolisen valikoiman innovatiivisiin teknologioihin perustuvia premiumluokan renkaita ja edistyksellisiä ratkaisuja, jotka parantavat ihmisten liikkumista, elämää, työtä ja vapaa-aikaa.

Lisätietoa Bridgestonen EMIAsta osoitteissa www.bridgestone.eu ja www.bridgestonenewsroom.eu sekä Facebookissa, Twitterissä, Instagramissa,  YouTubessa ja LinkedIn:ssa.

Bridgestone Europe NV/SA, Suomen sivuliike vastaa Bridgestone-, Firestone- ja Dayton-merkkisten renkaiden myynnistä ja markkinoinnista Suomessa. Toimitilamme sijaitsevat Helsingissä. www.bridgestone.fi