Bridgestone ostaa iTrack-ratkaisuliiketoiminnan Transense Technologies PLC:ltä

• iTrack on rengashallintaratkaisujen maailmanlaajuinen luottotoimittaja työkonemarkkinoilla.
  • Strateginen kauppa vahvistaa Bridgestonen kattavaa ratkaisuvalikoimaa kaivosasiakkaille ympäri maailman.
  • iTrackin rengaspaineiden valvontajärjestelmä tuottaa tarkkaa reaaliaikaista rengasdataa ja ajoneuvon sijainnin paikannustietoa.

Bridgestone Corporation (Bridgestone) on saanut päätökseen iTrack-ratkaisuliiketoiminnan oston brittiläiseltä Transense Technologies PLC:ltä (Transense).

iTrack on rengashallintaratkaisujen maailmanlaajuinen luottotoimittaja työkonemarkkinoilla (OTR). Tarjontaan kuuluu erityisesti kaivoskoneiden renkaille suunniteltu kattava rengaspaineiden valvontajärjestelmä (TPMS). Renkaan lämpötilan ja paineen valvonnan lisäksi iTrack-rengashallintajärjestelmä mahdollistaa muun muassa räätälöitävät paikannusrajat ja nopeusvaroitukset, mikä auttaa kaivosyhtiöitä optimoimaan toimintaansa tuottavuuden ja kannattavuuden parantamiseksi.

”Kauppa auttaa Bridgestonea pääsemään lähemmäksi tavoitettaan olla vastuullisten ja edistyksellisten liikkuvuusratkaisujen johtava toimittaja”, sanoo kaivos-, ilmailu- ja maatalousalan (G-MAA) liiketoiminnasta vastaava johtaja Tomohiro Kusano Bridgestonelta. ”Globaalina ratkaisutoimittajana Bridgestone luo asiakkailleen uutta lisäarvoa tarjoamalla heille heidän toimintaansa tehostavaa renkaisiin ja liikkuvuuteen liittyvää dataa.”

Bridgestone teki Transensen kanssa yhteistyösopimuksen elokuussa 2019 ja alkoi suositella OTR-asiakkaille iTrack-ratkaisujärjestelmän käyttöä. Asiakkaiden palaute rengashallintajärjestelmästä on ollut positiivista. Bridgestone tarjoaa järjestelmää laajemminkin OTR-asiakkaille, kun ratkaisu on täysin integroitu sen valikoimaan. Sujuvan siirtymän varmistamiseksi kaikki iTrack-ratkaisuliiketoiminnan työntekijät siirtyvät Bridgestonen palvelukseen osana kauppaa.

Bridgestone Euroopassa, Lähi-idässä, Intiassa ja Afrikassa (EMIA)

Vastaamme Bridgestonen liiketoiminnoista Euroopassa, Venäjällä, Lähi-idässä, Intiassa ja Afrikassa. Olemme jo lähes 90 vuoden ajan luoneet edellytyksiä ihmisten ja tavaran luotettavalle liikkumiselle määränpäähänsä mahdollisimman mukavasti ja keskeytyksettä. Nykypäivän nopeasti muuttuvassa maailmassa kehitämme ratkaisuja asiakkaiden todellisiin ongelmiin. Siksi Bridgestone EMIA on nopeasti muuttumassa premium-renkaiden valmistajasta liikkuvuusratkaisujen johtavaksi tarjoajaksi. Kehitämme innovatiivisia tuotteita ja ratkaisuja alan edistyksellisimpiin kuuluvien tehtaiden, maailmanluokan teknologian ja haluttujen kumppanuuksien tukemana. Jatkamme muutostamme tavoitteenamme muovata liikkuvuuden tulevaisuutta.

Lisätietoa Bridgestonen EMIAsta osoitteissa www.bridgestone.eu ja www.bridgestonenewsroom.eu sekä Facebookissa, Twitterissä, Instagramissa, YouTubessa ja LinkedIn:ssa.

Bridgestone Europe NV/SA, Suomen sivuliike vastaa Bridgestone-, Firestone-, Dayton- ja Seiberling-merkkisten renkaiden myynnistä ja markkinoinnista Suomessa. Toimitilamme sijaitsevat Helsingissä. www.bridgestone.fi