Bridgestone toimittaa renkaat uuteen Porsche Cayenneen

Porsche on valinnut Bridgestonen kolmannen sukupolven Porsche Cayennensa rengastoimittajaksi. Kokonaan Bridgestonen Euroopan teknisessä keskuksessa suunniteltua ja kehitettyä Dueler H/P Sport -rengasta toimitetaan Porschelle sekä 19[1] että 20[2] tuuman vanteelle sopivina kokoina. Renkaat valmistetaan Bridgestonen Poznanin tehtaalla Puolassa.

Sopimus merkitsee Bridgestonelle paluuta Porschen ensiasennusrenkaiden toimittajaksi. Uusi Porsche Cayenne jatkaa jo 15 vuotta mainetta niittäneen mallin kehitystä, ja auto on jo käynyt läpi vaativia testejä. Vaikka kyseessä on SUV-malli, Porsche Cayennessa on urheiluautoista tuttu ratkaisu eli eri rengaskoko edessä ja takana. Pienin vannekoko on nyt 19 tuumaa. Kahden rengaskoon käyttäminen parantaa ajovakautta ja -dynamiikkaa kaarteissa. Bridgestonen toimittamien ensiasennusrenkaiden kyljessä on N0-merkintä.

Euroopan ensiasennusliiketoiminnasta vastaava johtaja Christophe De Valroger kommentoi: ”Olemme erittäin ylpeitä valinnastamme rengastoimittajaksi tähän legendaariseen autoon. Onnistunut kehitysprojekti maailman vaativimpiin lukeutuvan autonvalmistajan kanssa on meille upea tunnustus. Se on erinomainen osoitus tuotteidemme laadusta, johtajuudestamme rengasteknologiassa ja kumppanuudestamme Porschen kanssa.”

[1] Edessä 255/55 ZR19 ja takana 275/50 ZR19

[2] Edessä 275/45 ZR20 ja takana 305/40 ZR20

Yrityksestä

Bridgestone Euroopassa, Lähi-idässä ja Afrikassa Bridgestone Europe NV/SA, jonka päätoimipiste on Belgiassa, on Tokiossa pääkonttoriaan pitävän ja maailman suurimman rengas- ja kumiyhtiön Bridgestone Corporationin kokonaan omistama tytäryhtiö. Sillä on toimintoja 38 Euroopan, Lähi-Idän ja Afrikan maassa, joissa sillä on yhteensä yli 18 300 työntekijää. Yrityksellä on alueella 15 rengastehdasta ja muuta renkaisiin liittyvää tuotantolaitosta, iso tutkimus- ja tuotekehityskeskus sekä testiratoja. Euroopassa, Lähi-idässä ja Afrikassa valmistettuja Bridgestonen premium-renkaita myydään ympäri maailman.Lisätietoa Bridgestonen Euroopan, Lähi-Idän ja Afrikan toiminnoista osoitteissa www.bridgestone.eu ja www.bridgestonenewsroom.eu sekä Facebookissa, Twitterissä, Instagramissa, YouTubessa ja LinkedIn:ssa.Bridgestone Europe NV/SA, Suomen sivuliike vastaa Bridgestone-, Firestone-, Dayton- ja Seiberling-merkkisten renkaiden myynnistä ja markkinoinnista Suomessa. Toimitilamme sijaitsevat Helsingissä. www.bridgestone.fi