Bridgestone tuo DriveGuard Run-Flat -teknologian useisiin tuotelinjoihinsa

Run-flat-renkaat ensimmäisenä 1980-luvulla esitellyt Bridgestone pysyy edelläkävijänä ja tuo run-flat-teknologian uusiin tuotelinjoihin.

Bridgestone, maailman suurin rengas- ja kumiyhtiö[1] kehittää ratkaisuja käytännön ongelmiin, joita ihmiset kohtaavat tien päällä. Äkillisesti tyhjentyvä rengas viivästyttää matkantekoa, aiheuttaa vaivaa ja voi johtaa vaarallisiin tilanteisiin. Bridgestone vastaa tähän haasteeseen tuomalla mullistavan DriveGuard Run-Flat -teknologiansa (RFT) tarjolle useisiin tuotelinjoihinsa marraskuusta 2018 lähtien. Kyseessä on kuljettajille merkittävä edistysaskel turvallisuudessa, mukavuudessa ja mielenrauhassa, sillä DriveGuard RFT:n ansiosta he voivat jatkaa matkaansa rengasrikosta huolimatta.[2]

Bridgestone on jo lähes 90 vuoden ajan luonut kuljettajille edellytyksiä päästä määränpäähänsä luotettavasti sekä mahdollisimman mukavasti ja turvallisesti. Tuona aikana yritys on kehittynyt johtavasta rengasvalmistajasta johtavaksi liikkuvuusratkaisujen tarjoajaksi, ja Run-Flat-teknologian kehitys on ollut tässä keskeisessä roolissa. Bridgestone toi tämän teknologian markkinoille ensimmäisenä 1980-luvulla. Nyt yhä useammat kuljettajat pääsevät nauttimaan sen eduista, mikä on linjassa Bridgestonen liikenneturvallisuussitoumuksen kanssa.

DriveGuard RFT tulee Turanza-, Blizzak- ja Weather Control -tuotelinjoihin

Vaikka rengas puhkeaisi, tyhjenisi tai vaurioituisi muulla tavalla, Bridgestone DriveGuard RFT:n ansiosta kuljettajat voivat pitää autonsa hallinnassa ja jatkaa matkaansa korkeintaan 80 km/h:n nopeudella enintään 80 kilometrin matkan.[3] Nämä tärkeät turvallisuusedut tulevat nyt kuluttajien ulottuville suorituskykyisten Turanza-, Blizzak- ja Weather Control -renkaiden muiden ominaisuuksien rinnalla.

Run-Flat-teknologian tarjoaminen tärkeimmissä tuotelinjoissa jälkiasennusmarkkinoilla on alalla ainutlaatuista, sillä muut rengasvalmistajat rajoittavat vastaavan teknologian tiettyjen automallien ensiasennusrenkaisiin. Bridgestonen DriveGuard Run-Flat -teknologialla varustetut renkaat voi asentaa kaikkiin rengaspaineen valvontajärjestelmällä (TPMS) varustettuihin autoihin.

”Run-Flat-teknologian kehittäminen on valtavan tärkeää Bridgestonelle”, sanoo Bridgestone EMEAn toimitusjohtaja Paolo Ferrari. ”Toimme sen ensimmäisenä kuluttajille yli 30 vuotta sitten, ja olemme pysyneet teknologian kehityksen kärjessä siitä lähtien. Tien päällä voi mennä pieleen monikin asia, mutta run-flat-renkaamme antavat kuljettajille mielenrauhaa ja varmistavat turvallisen matkan määränpäähän. Tämä on tärkeää kuljettajille, ja sen merkitys vain kasvaa tulevaisuudessa autonomisten autojen myötä. Nyt tuomme tämän teknologian ja sen edut yhä useamman kuljettajan saataville.”

[1] Vuoden 2016 rengasmyynnin perusteella. Lähde: Tire Business 2017 – Global Tire Company Rankings.

2 Korkeintaan 80 km/h:n nopeudella enintään 80 kilometrin matkan. Matka, jonka tyhjentyneellä renkaalla voi ajaa, voi vaihdella riippuen auton kuormasta ja ulkolämpötilasta sekä siitä, missä vaiheessa varoitus rengaspaineen laskusta on tullut.

3 Matka, jonka tyhjentyneellä renkaalla voi ajaa, voi vaihdella riippuen auton kuormasta ja ulkolämpötilasta sekä siitä, missä vaiheessa varoitus rengaspaineen laskusta on tullut.