Bridgestone tuo ENLITEN-teknologian Volkswagenin uuteen Golf 8:aan

• Uuteen Volkswagen Golf 8:aan saa nyt alkuperäisasennuksena juuri siihen suunnitellut, ympäristöystävällistä ENLITEN-teknologiaa hyödyntävät Turanza Eco -renkaat.
  • Enliten-teknologia vähentää vierintävastusta erittäin merkittävästi, mikä parantaa polttoaineen kulutusta tinkimättä ajonautintoa lisäävästä auton käsiteltävyydestä ja ajon dynaamisuudesta.
  • Bridgestone ilmoitti hiljattain tuovansa ENLITEN-teknologian maanteille ensimmäistä kertaa Volkswagenin ID.3-täyssähköautossa, ja nyt julkaistava yhteistyö on jälleen uusi askel yritysten pitkään jatkuneessa kumppanuudessa.

Bridgestone, maailman suurin rengas- ja kumiyhtiö, julkaisee Volkswagenin uuteen Golf 8:aan suunnitellut innovatiivista, kevyttä ENLITEN-teknologiaa käyttävät Turanza Eco -renkaat. ENLITEN-teknologia vähentää merkittävästi vierintävastusta, parantaa polttoainetehokkuutta, kuluttaa vähemmän raaka-aineita ja tarjoaa erinomaisen märkäpidon ja kulumiskestävyyden. Ympäristöeduista huolimatta ajonautinnosta ei ole tingitty, vaan renkaan alhaisempi massa parantaa myös auton käsiteltävyyttä ja lisää ajon dynaamisuutta.

Bridgestone ilmoitti hiljattain tuovansa ENLITEN-teknologian maanteille ensimmäistä kertaa Volkswagenin ID.3-täyssähköautossa, ja nyt julkaistava yhteistyö on jälleen uusi virstanpylväs Bridgestonen ja Volkswagenin pitkään jatkuneessa kumppanuudessa.

Käsiteltävyyttä ja dynaamisuutta

Volkswagen edellytti osana Golf 8:n kehitystyötä autoon asennettavilta renkailta erittäin alhaista vierintävastusta ilman että suorituskyvyn muut osa-alueet kärsisivät. Volkswagenin pitkäaikainen kumppani Bridgestone otti haasteen vastaan ja kehitti Turanza Eco -renkaat, jotka saavuttivat ENLITEN-teknologian avulla mm. EU:n rengasmerkintäasetuksen mukaisen parhaan A-vierintävastusluokituksen.

Tämän räätälöidyn renkaan merkittävimpiä ominaisuuksia on ajoneuvon entistä parempi käsiteltävyys. ENLITEN-renkaiden valmistuksessa käytettävät ainutlaatuiset materiaalit ja uusi sekoitusprosessi yhdessä parantavat kumiseoksen kulumiskestävyyttä pidon kärsimättä. Kun tähän yhdistetään renkaassa käytetty urien muoto ja 3D-pintakuvio, Turanza Eco Enliten -renkaat tarjoavat EU-rengasmerkintöjen mukaisen B-luokan märkäpidon ja erinomaisen kulumiskestävyyden. Renkaassa käytetyt ratkaisut parantavat Volkswagen Golf 8:n ajettavuutta ja sitä kautta ajonautintoa.

Bridgestonen uusi innovatiivinen, kevyt rengasteknologia asettaa riman renkaiden materiaalinkäytölle ja vierintävastukselle, tarjoten näin merkittäviä ympäristöetuja. Alhaisempi pyörivä massa takaa myös dynaamisemman ajettavuuden. ENLITEN-renkaiden vierintävastus on jopa 30 prosenttia tavallista premium-kesärengasta pienempi.1 Se tarkoittaa pienempää polttoaineen kulutusta ja alhaisempia CO2-päästöjä. ENLITEN-teknologialla tehdyt renkaat ovat myös jopa 20 prosenttia tavanomaisia premium-kesärenkaita kevyempiä1, mikä säästää polttoainetta. Jokaisen renkaan valmistukseen käytetään jopa 2 kg vähemmän materiaaleja, mistä ympäristö hyötyy tarkasteltaessa niin luonnonvarojen käyttöä kuin lopullista käytöstä poistoa.

Syvemmälle ENLITEN-teknologian etuihin yhdessä Volkswagenin kanssa

Uusi 205/55R16 91H Turanza Eco ENLITEN on kehitetty Bridgestone EMIAn T&K-keskuksessa Roomassa Italiassa. Se on saatavilla Euroopan markkinoilla elokuusta 2020 lähtien.

Bridgestone EMIAn ensiasennusliiketoiminnasta vastaava johtaja Steven De Bock toteaa: ”Tähän asti olemme keskittyneet viestimään ENLITEN-teknologiasta vastuullisten renkaiden läpimurtona – ja täysin oikeutetusti – mutta se voi parantaa myös merkittävästi ajokokemusta. Turanza Eco ENLITEN -renkaan alhainen vierintävastus ja paino lisäävät selkeästi ajamisen dynaamisuutta, etenkin heikompitehoisten autojen kohdalla. On upeaa, että pääsemme demonstroimaan ENLITEN-teknologian erilaisia etuja ympäristönäkökohdista ajon nautittavuuteen yhdessä pitkäaikaisen kumppanimme Volkswagenin kanssa.”

1 Bridgestonen sisäisen vertailun perusteella. Vertailurenkaina oli Bridgestonen ENLITEN-teknologiaa hyödyntäviä ja muita premium-kesärenkaita koossa 92Y 225/40R18 XL.

Bridgestone Euroopassa, Lähi-idässä, Intiassa ja Afrikassa (EMIA)

Olemme jo lähes 90 vuoden ajan luoneet edellytyksiä ihmisten ja tavaran luotettavalle liikkumiselle määränpäähänsä mahdollisimman mukavasti ja keskeytyksettä. Nykypäivän nopeasti muuttuvassa maailmassa kehitämme ratkaisuja asiakkaiden todellisiin ongelmiin. Siksi Bridgestone EMIA on nopeasti muuttumassa premium-renkaiden valmistajasta liikkuvuusratkaisujen johtavaksi tarjoajaksi. Kehitämme innovatiivisia tuotteita ja ratkaisuja alan edistyksellisimpiin kuuluvien tehtaiden, maailmanluokan teknologian ja haluttujen kumppanuuksien tukemana. Jatkamme muutostamme tavoitteenamme muovata liikkuvuuden tulevaisuutta.

Lisätietoa Bridgestonen EMIAsta osoitteissa www.bridgestone.eu ja www.bridgestonenewsroom.eu sekä Facebookissa, Twitterissä, Instagramissa, YouTubessa ja LinkedIn:ssa.

Bridgestone Europe NV/SA, Suomen sivuliike vastaa Bridgestone-, Firestone-, Dayton- ja Seiberling-merkkisten renkaiden myynnistä ja markkinoinnista Suomessa. Toimitilamme sijaitsevat Helsingissä. www.bridgestone.fi