Bridgestonelle 10 vuoden jatko World Solar Challenge -sponsoroinnissa

Bridgestone Corporation jatkaa Bridgestone World Solar Challenge (BWSC) -kisan nimikkosponsorina. Bridgestone sopi yli kymmenen vuotta kestävästä kumppanuudesta BWSC-kisan järjestävän Etelä-Australian hallituksen matkailuviraston kanssa.

David Ridgway, Etelä-Australian kauppa-, matkailu- ja investointiministeri (oik.) ja Masaaki Tsuya, Bridgestonen hallituksen puheenjohtaja ja toimitusjohtaja

BWSC on maailman suurin aurinkokennoautojen kisa. Australiassa käytävä kisa starttaa Darwinista ja päättyy Adelaideen – matkaa tulee kaikkiaan 3 000 kilometriä. BWSC järjestettiin ensimmäisen kerran v. 1987 tarkoituksena edistää aurinkovoimalla liikkuvien autojen kehitystä, tukea nuoria insinöörejä ja tukea ympäristönsuojelua käyttämällä uutta voimanlähdettä: auringon valoa. Osallistujien haasteena on suunnitella ja rakentaa maailman energiatehokkaimmat ajoneuvot. BWSC järjestettiin tänä vuonna 15:ttä kertaa.

”On ilo päästä työskentelemään näiden lukuisten osaavien, luovien ja inspiroivien tiimien ja ihmisten kanssa, jotka haluavat kehittää seuraavan sukupolven liikkuvuusratkaisuja. Bridgestone allekirjoitti juuri kymmenvuotisen jatkosopimuksen sponsoroinnista, eli tuemme kisaa seuraavankin vuosikymmenen ajan sen teeman ’Dream Bigger, Go Farther’ mukaisesti. Unelmoidaan isosti, mennään pidemmälle ja kehitetään seuraava liikkuvuusratkaisu omaa tulevaisuuttamme varten”, toteaa Bridgestonen hallituksen puheenjohtaja ja toimitusjohtaja Masaaki Tsuya.

Etelä-Australian kauppa-, matkailu- ja investointiministeri David Ridgway toivotti pitkän aikavälin investoinnin tervetulleeksi ja kiitti oman alansa johtajaa Bridgestonea ympäristöjohtajuudesta ja vastuullisuudesta tulevia sukupolvia kohtaan.

”Tämä kumppanuus turvaa tulevaisuuden maailman suurimmalle ja arvostetuimmalle aurinkoautokisalle, jossa voidaan testata täällä Etelä-Australiassa ja ympäri maailman kehitettävää uusiutuvaa teknologiaa ja vastuullisia innovaatioita. BWSC:n taloudelliset vaikutukset ovat merkittävät. Vuonna 2017 vierailijat jättivät Australian talouteen yli 11,9 miljoonaa dollaria, ja työllistämisvaikutus vastasi 102:ta kokoaikaista työpaikkaa”, toteaa ministeri Ridgway.

Kumppanuudessa yhdistyvät Bridgestonen globaalin yritysvastuusitoumuksen – Our Way to Serve – kolme painopistealuetta: liikkuvuus, ihmiset ja ympäristö. Se myös parantaa innovaatioiden kautta tapaa, joilla ihmiset liikkuvat, elävät, työskentelevät ja viettävät vapaa-aikaa. Nimikkosponsorina toimimisen lisäksi Bridgestone toimittaa myös jatkossa kisaan osallistuville tiimeille Ecopia ologic -renkaat ja edistää siten yhteiskunnan liikkuvuutta, pienentää ympäristövaikutuksia sekä tukee nuoria insinöörejä.

Lainaukset

David Ridgway