Bridgestonelle kärkisija vuoden 2020 Supplier Engagement Leaderboard -ryhmässä

Voittoa tavoittelematon kansainvälinen organisaatio CDP antoi Bridgestonelle tunnustusta johtavana yrityksenä ilmastonmuutoksen torjunnassa

Bridgestone Corporation (Bridgestone) on nimetty merkittävään 2020 Supplier Engagement Leaderboard -ryhmään. Konsernin nimesi CDP, joka on kansainvälinen, voittoa tavoittelematon ympäristöraportointiin keskittyvä organisaatio. Bridgestone sai parhaan luokituksen toimitusketjun sitoutuneisuudesta ilmastonmuutoksen vastaisiin toimiin.

Konserni sai parhaan A-tason luokituksen CDP:n Supplier Engagement -luokittelussa. A-luokitus perustuu konsernin pienentyneisiin hiilidioksidipäästöihin sen tuotteiden elinkaaren kaikilla osa-alueilla aina raaka-aineiden hankinnasta tuotantoon, jakeluun, käyttöön sekä hävittämiseen tai kierrätykseen.  Bridgestone on muun muassa ottanut käyttöön globaalit vastuullisten hankintojen periaatteet, jotka kattavat 98 % sen merkittävistä suorista tavarantoimittajista. Niistä valtaosa on parhaillaan mukana kolmannen osapuolen arvioinneissa. Bridgestone raportoi jo vuonna 2018 saavuttaneensa 95 % vuodelle 2020 asettamastaan, renkaidensa käytöstä aiheutuvien päästöjen vähentämistä koskevasta globaalista tavoitteesta.

CDP, aiemmin Carbon Disclosure Project, auttaa tuhansia yrityksiä, kaupunkeja, valtioita ja muita toimijoita mittaamaan ja hallitsemaan ilmastonmuutokseen, vesiturvallisuuteen ja metsäkatoon liittyviä riskejään ja mahdollisuuksiaan. CDP arvioi yritysten ja kaupunkien toimia läpinäkyvyyden parantamiseksi ja ympäristöjohtajuuden saavuttamiseksi vuosittaisen raportointiprosessinsa yhteydessä saamiensa tietojen perusteella.

Bridgestonen kestävän kehityksen painopisteet perustuvat konsernin Our Way to Serve ‑yritysvastuusitoumukseen, jonka tarkoitus on parantaa tapaa, jolla ihmiset liikkuvat, elävät, työskentelevät ja viettävät vapaa-aikaa. ”Our Way to Serve” heijastaa yrityksen pitkäaikaista periaatetta ”Serving Society with Superior Quality” ja vakaumusta, että parhaat yritykset eivät ota toiminnassaan huomioon pelkästään sidosryhmiään, vaan pyrkivät osaltaan rakentamaan parempaa maailmaa uusille sukupolville.

Bridgestone Euroopassa, Lähi-idässä ja Afrikassa

Vastaamme Bridgestonen liiketoiminnoista Euroopassa, Lähi-idässä ja Afrikassa. Olemme jo lähes 90 vuoden ajan luoneet edellytyksiä ihmisten ja tavaran luotettavalle liikkumiselle määränpäähänsä mahdollisimman mukavasti ja keskeytyksettä. Tämä pitää paikkansa tänäkin päivänä ja tarkoittaa, että meihin luotetaan siinä, missä se on tärkeintä: kohdassa, jossa ajoneuvo ja tie kohtaavat. Palveluksessamme on lahjakkaat kemistit, insinöörit ja datatieteilijät, ja käytössämme on Euroopan edistyksellisimpiin kuuluvat tehtaat ja maailmanluokan teknologia. Keskitymme tinkimättömästi todellisten ratkaisujen tarjoamiseen kuljettajien päivittäin kohtaamiin todellisiin ongelmiin. Me varmistamme, että matka jatkuu.