Bridgestonelle parhaat tulokset ensiasennuksessa vuonna 2018

Maailman suurin rengas- ja kumiyhtiö Bridgestone valittiin vuonna 2018 ensiasennusrenkaiden toimittajaksi yli 120 tehdasasennukseen EMEA-alueella. Luvussa on kasvua yli 30 prosenttia edellisvuodesta. Toimitukset jakaantuvat 15 eri autovalmistajan yli 40 malliin.

Bridgestonen T&K-investoinnit ovat toimialan mittavimmat, ja ensiasennusvalmistajat (OEM) selkeästi arvostavat näitä investointeja. Bridgestonen ensiasennusrenkaidensa toimittajaksi valinneet autovalmistajat, kuten Toyota, Mercedes ja Porsche, korostavat Bridgestonen premiumrenkaiden laatua ja innovatiivisuutta.

Bridgestone jatkaa myös Audin, SEATin ja Skodan ensisijaisena toimittajana ja Volkswagen Groupin strategisena kumppanina. Audilla ensiasennusten volyymi on viidessä vuodessa jopa kaksinkertaistunut. Lisäksi Bridgestone on saanut vahvan jalansijan BMW:ssä. Siitä todistuksena on Bridgestonen renkaiden valinta BMW 3‑sarjan, BMW 7-sarjan, BMW X5/X7:n ja BMW Z4:n ensiasennusrenkaiksi.

Bridgestone-renkaat ovat valikoituneet ensiasennusrenkaiksi moniin erilaisiin automalleihin. Edustettuna ovat sähköautot ja hybridit, kuten BMW i3s ja Toyota Corolla, Audi A6 Allroad, tourer-mallit, kuten Opel Insignia, innovatiivinen BMW 8-sarja, luksusmalli Porsche Cayenne sekä urheiluautot, mm. Ferrari Portofino ja Renault Mégane R.S. ja R.S. Trophy. Yli 85 prosenttia ensiasennusrenkaista on 17-tuumaisia tai sitä suurempia.

Viimeistä piirtoa myöten

Bridgestone ei jätä renkaiden suunnittelu- ja kehitystyössä mitään puolitiehen. Autovalmistajien toiveet täytetään yhteistyössä heidän kanssaan luovuutta ja mielikuvitusta käyttäen. Renkaat suunnitellaan niin, että ne sopivat ominaisuuksiltaan viimeistä piirtoa myöten kyseessä olevaan automalliin. Näin Bridgestone voi vastata kaikenlaisiin haasteisiin, oli kyse sitten vierintävastuksesta ja polttoaineen kulutuksesta, melunvaimennuksesta, ajomukavuudesta tai ajokäyttäytymisestä, ja hyödyntää renkaissa tarkoituksenmukaisia teknologioita halutun parannuksen aikaansaamiseksi.

Mullistavaa teknologiaa

Bridgestone vie ratkaisuillaan teknologiaa jatkuvasti eteenpäin. Esimerkkejä yrityksen mullistavista teknologioista ovat B-Silent, ologic ja parannettu Run-Flat-teknologia. Bridgestone-renkaan jokainen komponentti on suunniteltu vastaamaan OEM-valmistajan tarpeita. Uusinta uutta edustavat rengasteknologiat, kuten NanoPro-Tech, silican erittäin tasaisesti kumiseokseen jakava menetelmä ja uudenlaiset pintakuviot, uramuodot ja optimoitu kulutuspinnan syvyys sekä innovatiiviset sekoitusprosessit ovat kaikki keinoja, joilla Bridgestone voi hienosäätää renkaan ominaisuuksia ajoneuvon mukaan.

Tulevaisuuden kumppanuuksia

Bridgestone EMEA:n ensiasennusliiketoiminnasta vastaavan johtajan Mark Tejedorin mukaan renkaiden räätälöinti antaa Bridgestonelle mahdollisuuden korostaa auton erityisluonnetta. ”Bridgestonen tarjoamien uusien ratkaisujen ja teknologioiden avulla autovalmistajat pystyvät vastaamaan nopeasti muuttuvan alan vaativimpiin haasteisiin, joita tuovat mukanaan autojen verkottuminen, autonomisuus, jakaminen ja sähköistyminen (CASE – Connected, Autonomous, Shared, Electric). Kehitämme tänä päivänä renkaita, jotka vastaavat seuraavien kahden-viiden vuoden ellei pidemmänkin ajan tarpeisiin.”

Kumppanuuksilla ja yhteissuunnittelulla on saatu aikaan muutakin kuin räätälöityjä renkaita. ”Olemme pystyneet ottamaan askeleen uuteen suuntaan, joka vie selvästi kohti tulevaisuutta”, Tejedor sanoo. ”Kehittämämme uudet renkaat sekä liikkuvuusratkaisut ja -palvelut ovat tehokkaampia ja paremmin tiettyihin autoihin räätälöityjä kuin koskaan aiemmin. Ne varmistavat, että matka jatkuu tilanteessa kuin tilanteessa.”

Yrityksestä

Bridgestone Euroopassa, Lähi-idässä ja Afrikassa Bridgestone Europe NV/SA, jonka päätoimipiste on Belgiassa, on Tokiossa pääkonttoriaan pitävän ja maailman suurimman rengas- ja kumiyhtiön Bridgestone Corporationin kokonaan omistama tytäryhtiö. Sillä on toimintoja 38 Euroopan, Lähi-Idän ja Afrikan maassa, joissa sillä on yhteensä yli 18 300 työntekijää. Yrityksellä on alueella 15 rengastehdasta ja muuta renkaisiin liittyvää tuotantolaitosta, iso tutkimus- ja tuotekehityskeskus sekä testiratoja. Euroopassa, Lähi-idässä ja Afrikassa valmistettuja Bridgestonen premium-renkaita myydään ympäri maailman.Lisätietoa Bridgestonen Euroopan, Lähi-Idän ja Afrikan toiminnoista osoitteissa www.bridgestone.eu ja www.bridgestonenewsroom.eu sekä Facebookissa, Twitterissä, Instagramissa, YouTubessa ja LinkedIn:ssa.Bridgestone Europe NV/SA, Suomen sivuliike vastaa Bridgestone-, Firestone-, Dayton- ja Seiberling-merkkisten renkaiden myynnistä ja markkinoinnista Suomessa. Toimitilamme sijaitsevat Helsingissä. www.bridgestone.fi

Lainaukset

Mark Tejedor, Bridgestone EMEA:n ensiasennusliiketoiminnasta vastaava johtaja