Bridgestonelta räätälöidyt Potenza Sport -renkaat Maseratin ensimmäiseen täyssähköiseen SUViin

• Bridgestonen lippulaivatuote, erittäin korkean suorituskyvyn Bridgestone Potenza Sport ENLITEN -rengas 20-tuuman koossa vastaa siitä, että kuljettaja saa uuden täyssähköisen Maserati Grecale Folgoren suorituskyvystä kaiken irti.
  • Grecale Folgoreen räätälöidyt renkaat pidentävät toimintamatkaa ja tarjoavat erinomaisen käsiteltävyyden haastavissa olosuhteissa niin kuivalla kuin märällä ajoalustalla.
  • Aiempia esimerkkejä näiden premium-brändien jo pitkään jatkuneesta yhteistyöstä ovat Maserati MC20 ja Maserati Grecale.

Maserati valitsi maailman johtavan rengasvalmistajan ja vastuullisten liikkuvuusratkaisujen toimittajan Bridgestonen kehittämään räätälöidyt 20-tuumaiset renkaat täysin uuteen täyssähköiseen SUViin, Maserati Grecale Folgoreen.

Bridgestone on kehittänyt yhtiöiden välisen yhteistyön puitteissa jo aiemmin renkaat muun muassa Maserati MC20 -superautoon ja Maserati Grecaleen, ja Maserati halusi jälleen kumppanikseen yhtiön, joka pystyy toimittamaan täyssähköisen SUVin maantieajo-ominaisuuksia tukevan renkaan. Bridgestone suunnitteli autoon räätälöidyn version lippulaivatuotteestaan, erittäin korkean suorituskyvyn Bridgestone Potenza Sport ENLITEN ‑renkaasta.

Huippuominaisuudet sekä kuivalla että märällä tarjoava Bridgestone Potenza Sport ENLITEN takaa, että Maserati Grecale Folgoren kuljettajat pysyvät hallinnassa haastavissa olosuhteissa kelistä riippumatta.

Rengas on suunniteltu Maserati Grecale Folgoren tarpeista lähtien tukemaan auton suorituskykyä, ja siinä hyödynnetään muun muassa ENLITEN-teknologiaa, Bridgestonen innovatiivista ratkaisua rengaskehitykseen. Useita huipputeknologioita yhdistelevä ratkaisu tarjoaa parhaan turvallisuuden ja erinomaisen suorituskyvyn Maserati Grecale Folgoren kuljettajille ja parantaa samalla renkaiden vastuullisuutta.

Sähköistä vallankumousta edistämässä

Bridgestone ja Maserati ovat sitoutuneet vahvasti paitsi menestyksekkääseen yhteistyöhön myös sähköistymiseen. Uuteen Maserati Grecale Folgoreen kehitetyn renkaan erittäin pieni vierintävastus auttaa saavuttamaan 500 km:n toimintasäteen[1]. Renkaalla on EU-rengasmerkinnän paras A-luokitus polttoainetehokkuudessa.

Bridgestone parantaa sähköisen liikkuvuuden tehokkuutta ja saatavuutta niin yksityisautoilijoille kuin yrityksille täysin integroidulla toimintamallilla. Yhtiö kehittää sähköautojen uraauurtavia premium-renkaita ja rengasteknologioita sekä yritys- ja liikkuvuusratkaisuja, tekee yhteistyötä johtavien sähköautovalmistajien kanssa ja kehittää jälleenmyynti- ja huoltoverkostonsa sähköautovalmiutta. Maserati on ensimmäinen italialainen luksusautojen valmistaja, joka lanseeraa täysin sähköisen auton. Yhtiö on sitoutunut tuomaan markkinoille sähköversion kaikista malleistaan vuoteen 2025 mennessä ja valmistamaan ainoastaan sähköautoja vuoteen 2028 mennessä.

Maseratin italialaisia juuria kunnioittaen Maserati Grecale Folgore suunniteltiin ja auto valmistetaan Italiassa – sama pätee autoon räätälöityihin Bridgestone Potenza Sport ENLITEN ‑renkaisiin.

Bridgestonen kehittämät virtuaaliset rengaskehitysteknologiat yhdistettiin Maseratin ajosimulaattoriin, millä varmistettiin, että renkaat pystyttiin kehittämään ja testaamaan digiympäristössä. Näin vähennettiin fyysisten testirenkaiden ja testien määrää, raaka-aineiden kulutusta sekä hiilipäästöjä. Rengas pystyttiin myös lanseeraamaan nopeammin.

Bridgestone EMEAn Steven De Bock, Vice President Original Equipment kommentoi: ”Grecale Folgore on Maseratille historiallinen lanseeraus uraauurtavalla sähköistymismatkallaan. Olemme erittäin ylpeitä, että renkaamme auttavat tuomaan auton suorituskyvyn esiin. Molemmat yhtiöt ovat sitoutuneet nopeuttamaan siirtymää sähköautoihin, ja on upeaa nähdä, miten yhteistyömme on johtanut uuteen aluevaltaukseen sähköisen liikkuvuuden saralla.”

[1] 500km on Maseratin sisäisten, WLTP-menetelmää noudattavien testien tulos. Todellinen saavutettava toimintamatka riippuu pääasiassa ajotavasta, ajoympäristöstä, sääolosuhteista ja ajoneuvon kuormasta.

Bridgestone Euroopassa, Lähi-idässä ja Afrikassa (EMEA):

Bridgestone EMEA on Bridgestone Corporationin alueellinen strateginen liiketoimintayksikkö. Bridgestone Corporation on maailman johtava rengasvalmistaja ja vastuullisten liikkuvuusratkaisujen toimittaja. Zaventemissa (Belgiassa) pääkonttoriaan pitävällä Bridgestone EMEAlla on yli 14 000 työntekijää ja toimintaa 35 maassa eri puolilla aluetta.

Bridgestone tarjoaa laajan valikoiman premium-renkaita, rengasteknologioita ja edistyksellisiä liikkuvuusratkaisuja. Yhtiön visio on tarjota yhteiskunnalle ja asiakkaille lisäarvoa kestävien ratkaisujen kautta. Bridgestone E8 -sitoumus on laaja globaali yrityssitoumus, joka määrittelee selkeästi arvon jota yritys tarjoaa yhteiskunnalle, asiakkaille ja tuleville sukupolville kahdeksalla ydinalueella – Energy, Ecology, Efficiency, Extension, Economy, Emotion, Ease ja Empowerment – jotka ohjaavat Bridgestonen strategisia painopisteitä, päätöksentekoa, kulttuurin kehitystä ja yritysvastuutyötä siten, että visio saavutetaan.