Bridgestonelta uusi kuorma-auton NORDIC-DRIVE 001 talvirengas

Bridgestone on hyödyntänyt uusimpia talvirengasteknologioitaan kehittäessään uutta, ankariin talviolosuhteisiin tarkoitettua premium-luokan NORDIC-DRIVE 001 -kuorma-autonrengasta.

NORDIC-DRIVE 001 ‑renkaassa Bridgestonen parannettu anti-slip-palateknologia on yhdistetty maineikkaaseen Multicell-kumiseokseen. Näin renkaaseen on saatu poikkeuksellisen hyvä pito ja erinomaiset kiihdytys- ja jarrutusominaisuudet lumella ja jäällä. Lisäksi rengas tarjoaa hyvän kilometrituloksen ja soveltuu hyvin vaihtelevaan maantie–maastoajoon.

”Kehittäessään NORDIC-DRIVE 001:n Bridgestone on vienyt ankarissa talviolosuhteissa ajavan kaluston renkaiden pidon ja jarrutusturvallisuuden seuraavalle tasolle”, sanoo Harald Van Ooteghem, Senior Manager Truck & Bus Tyres Product Category Management, Bridgestone Europe.

Poikkeukselliset pito-ominaisuudet

Bridgestonen parannetussa anti-slip-palakuviossa on kolme kertaa enemmän ajoalustaan pureutuvia särmiä kuin tavanomaisissa pintakuvioissa, joten se tarjoaa edeltäjäänsä W970:ää paremman pidon märillä ja jäätyneillä pinnoilla.

Pito-ominaisuuksia parantaa vielä osaltaan Bridgestonen maineikas Multicell-kumiseos. Multicell on huokoista, jolloin renkaan kitkan muodostama pintavesi virtaa renkaan sisään. Näin kumi pysyy tiukasti kiinni jäässä, mikä parantaa pitoa lumella ja jäällä.

Turvallisuutta liikenteeseen

Norjassa eri kuljetusyrityksissä tehdyt testit osoittavat, että uusi NORDIC-DRIVE 001 tarjoaa edeltäjäänsä W970:een verrattuna tuntuvasti paremman pidon lumella ja jäällä sekä tehokkaamman kiihdytyksen ja lyhyemmät jarrutusmatkat – eli se tuo lisää turvallisuutta ankariin talviolosuhteisiin.

NORDIC-DRIVE 001 lyö edeltäjänsä myös polttoaineenkulutuksen vähentämisessä, renkaan käyttöiässä ja pinnoituskelpoisuudessa:

• uuden NORDIC-DRIVE 001:n vierintävastus on 15 % alhaisempi kuin edeltäjällä W970:llä
  • kupera palakuvio minimoi epätasaisen kulumisen ja pidentää renkaan käyttöikää
  • vähäisempi kivien tarttuminen parantaa renkaan pinnoituskelpoisuutta, mikä kasvattaa renkaan arvoa.

Bridgestonen muille segmenteille tarkoitettujen tuotteiden tavoin myös NORDIC-DRIVE 001 on nimetty yhtiön strategian mukaisesti mahdollisimman yksinkertaisesti ja kuvaavasti. NORDIC kuvaa pohjoismaisia talviolosuhteita, DRIVE kertoo, että se on tarkoitettu vetoakselille ja 001 ilmaisee, että kyseessä on Bridgestonen uuden premium-valikoiman ensimmäinen sukupolvi.

NORDIC-DRIVE 001 korvaa asteittain vetoakselin renkaan W970 markkina-alueilla, joilla talvet ovat ankaria. Uusi NORDIC-DRIVE 001 on tällä hetkellä saatavissa kolmena kokona: 315/80R22.5, 295/80R22.5 ja 275/70R22.5.