Bridgestonen uusi COACH-AP 001 -rengas on taloudellinen ja mukava

Maailman suurin rengas- ja kumiyhtiö Bridgestone on lanseeraa ensimmäisen nimenomaan linja-autosegmentille suunnatun renkaansa, COACH-AP 001:n. Bridgestonen COACH-AP 001:llä on alhainen vierintävastus ja ohiajomelu sekä hyvät ominaisuudet märissä ja talvisissa olosuhteissa, joten se on kustannustehokas vaihtoehto linja-autoliikennöitsijöille. Rengas tarjoaa myös huippuluokan mukavuutta turvallisuudesta tinkimättä.

Edistyksellistä teknologiaa hyödyntävä COACH-AP 001 -rengas linja-autoihin tarjoaa tehokkuutta, mukavuutta ja turvallisuutta. Erinomaisesta polttoainetehokkuudesta kertoo EU-rengasmerkinnnän B-luokitus vierintävastuksen osalta. Rengas on miellyttävän hiljainen: ohiajomelu on vain 69 dB. Myös märkäpito on erinomaisella tasolla, ja renkaalla onkin B-luokan EU-rengasmerkintä märkäpidossa.

Suunniteltu matkustajaliikenteen haasteisiin

Joukkoliikenteen kysynnän jatkuvan kasvun myötä linja-autoliikennöitsijöiden keskeisimpiä prioriteetteja on operatiivisten kustannusten minimointi ja turvallisuuden maksimointi. Kun tähän lisätään CO2-päästöjä ja melua koskevan sääntelyn kiristyminen Euroopassa sekä liikenneturvallisuuden parantamista koskevat vaatimukset, tuloksena on haastava yhtälö liikennöitsijöille. Bridgestone vastaa näihin haasteisiin lanseeraamalla edistyksellistä teknologiaa hyödyntävän ja tehokkuutta, mukavuutta ja turvallisuutta tarjoavan COACH-AP 001 -renkaan linja-autoihin.

Bridgestonen uuden sukupolven linja-autonrenkaisiin kuuluvassa COACH-AP 001:ssä on uusi, vierintävastusta alentava pintakuvio. Sen vuoksi rengas saikin erinomaisen B-luokan EU-rengasmerkinnän polttoainetehokkuudessa, mikä auttaa liikennöitsijöitä pienentämään CO2-päästöjä ja kokonaiskustannuksia.

EU-instituutiot painostavat vuonna 2014 voimaan tulleen direktiivin myötä autoteollisuutta alentamaan CO2-päästöjen lisäksi myös ajoneuvojen melutasoa. Linja-autoliikennöitsijöille melutason alentaminen on muutenkin tärkeää, koska se parantaa matkustusmukavuutta. COACH-AP 001:n suunnittelussa kiinnitettiin huomiota melun alentamiseen, ja renkaan ohiajomelun taso onkin alhainen 69 desibeliä.[1]

Matkustusmukavuus on linja-autoliikennöitsijöiden tärkeimpiä painopisteitä, mutta turvallisuus on ehdoton ykkönen. Siksi COACH-AP 001 suunniteltiin tarjoamaan erinomaiset ajo-ominaisuudet kaikissa sääolosuhteissa. Renkaalla on B-luokan EU-rengasmerkintä märkäpidossa sekä M+S- ja vuorisymbolimerkinnät, eli niitä voi käyttää huoletta myös talviolosuhteissa.

”Kuljetusalan haasteet ovat kovemmat kuin koskaan, ja henkilökuljetusalalla on vielä omat yksilölliset pulmansa. COACH-AP 001 auttaa liikennöitsijöitä vastaamaan näihin haasteisiin alentamalla liikennöitsijöiden kokonaiskustannuksia ja maksimoimalla mukavuuden tinkimättä turvallisuudesta”, toteaa Bridgestone EMEA:n hyötyajoneuvojen renkaista vastaava myyntijohtaja Steven De Bock.

Digiajan valmiudet

COACH-AP 001 -renkaissa on Bridgestonen vuoden 2019 koko kuorma-auto- ja bussinrengasvalikoiman tapaan RFID-seurantavalmius. Bridgestonen digitaaliset liikkuvuusratkaisut liikennöitsijöille kehittyvät koko ajan, joten RFID-teknologian käyttöönotto tuo lisäarvoa asiakkaille, jotka haluavat hyödyntää renkaissaan verkkoon liitettävyyttä ja ennakoivaa huoltotoimintaa. Bridgestonen nykyisiä palveluratkaisuja ovat Total Tyre Care, FleetPulse ja TomTom Telematicsin oston myötä valikoimaan tullut WEBFLEET.

Bridgestone COACH-AP 001, jonka tärkein koko on 295/80R22.5, lanseerataan lokakuussa 2019. COACH-AP 001 -renkaat on kehitetty Bridgestonen Euroopan tuotekehityskeskuksessa, ja ne valmistetaan myös Euroopassa.

[1] Bridgestonen omien testien perusteella. Koko 295/80 R22.5, kaikille akseleille.

Bridgestone Euroopassa, Lähi-idässä ja Afrikassa Bridgestone Europe NV/SA, jonka päätoimipiste on Belgiassa, on Tokiossa pääkonttoriaan pitävän ja maailman suurimman rengas- ja kumiyhtiön Bridgestone Corporationin kokonaan omistama tytäryhtiö. Sillä on toimintoja 38 Euroopan, Lähi-Idän ja Afrikan maassa, joissa sillä on yhteensä yli 18 300 työntekijää. Yrityksellä on alueella 15 rengastehdasta ja muuta renkaisiin liittyvää tuotantolaitosta, iso tutkimus- ja tuotekehityskeskus sekä testiratoja. Euroopassa, Lähi-idässä ja Afrikassa valmistettuja Bridgestonen premium-renkaita myydään ympäri maailman. Lisätietoa Bridgestonen Euroopan, Lähi-Idän ja Afrikan toiminnoista osoitteissa www.bridgestone.eu ja www.bridgestonenewsroom.eu sekä Facebookissa, Twitterissä, Instagramissa, YouTubessa ja LinkedIn:ssa. Bridgestone Europe NV/SA, Suomen sivuliike vastaa Bridgestone-, Firestone-, Dayton- ja Seiberling-merkkisten renkaiden myynnistä ja markkinoinnista Suomessa. Toimitilamme sijaitsevat Helsingissä. www.bridgestone.fi

Lainaukset

Kuljetusalan haasteet ovat kovemmat kuin koskaan, ja henkilökuljetusalalla on vielä omat yksilölliset pulmansa. COACH-AP 001 auttaa liikennöitsijöitä vastaamaan näihin haasteisiin alentamalla liikennöitsijöiden kokonaiskustannuksia ja maksimoimalla mukavuuden tinkimättä turvallisuudesta.
Steven De Bock, Bridgestone EMEA:n hyötyajoneuvojen renkaista vastaava myyntijohtaja