Dayton laajentaa kuorma-auton renkaiden valikoimaa

Dayton tuo myyntiin kaksi uutta hyvän hinta-laatusuhteen tarjoavaa rengasta kevyisiin ja keskiraskaisiin kuorma-autoihin: keskikokoinen ohjaavan akselin rengas Dayton D550S sekä vetävän akselin rengas D650D.

Maailman johtavan rengas- ja kumiyhtiön[1] Bridgestonen Euroopassa valmistamat Dayton-renkaat tarjoavat kustannustietoisille kuljetusyrityksille tarvittavan suorituskyvyn parhaaseen hintaan. Koska Dayton-renkaiden valmistuksessa hyödynnetään Bridgestonen prosessin- ja laadunvarmistusta, kuljetusyrittäjät voivat luottaa renkaiden kestävyyteen, laatuun ja kaikissa olosuhteissa riittävään suorituskykyyn.

”Nämä kaksi uutta tuotetta laajentavat Daytonin tarjontaa Euroopan hyvän hinta-laatusuhteen tarjoavassa rengassegmentissä, jossa hinta on ratkaisevassa roolissa. Bridgestonen tukemana Daytonin luotettavuuteen ja suorituskykyyn perustuva markkina-asema vahvistuu jatkuvasti”, toteaa Bridgestone Europen Steven De Bock, Director OE & Rep Sales Operations Commercial.

Uudet kevyiden ja keskiraskaiden kuorma-autojen renkaat: Dayton D550S ohjaavalle akselille sekä D650D vetävälle akselille

Uudet keskikokoiset D550S- ja D650D-renkaat on suunnattu kevyisiin (3,5–7 t) ja keskiraskaisiin (7,5–16 t) kuorma-autoihin, joita käytetään yleisesti alueellisessa jakelutoiminnassa, vuokrakalustossa, muuttoautoissa ja rakennusteollisuudessa.

Näitä ajoneuvoja käytetään pääasiassa kaupunki- ja paikallisajossa, jossa vietetään vähemmän aikaa maantiellä. Uudet Dayton-renkaat onkin suunniteltu vastaamaan jakelutoiminnan haasteisiin, kuten reunakiveyksiin hankautuminen, toistuvat pysähdykset ja kiihdytykset sekä toistuvien lyhyiden ajojen rasitukset erilaisilla tienpinnoilla.

Vankka ohjaavan akselin rengas D550S yhdistää epätasaisen kulumisen eston ja luotettavan käsiteltävyyden niin märällä kuin kuivalla ajoalustalla. Urien kivenpoistajat auttavat pitämään arvokkaan rengasrungon kunnossa pinnoitusta varten.

Vetävän akselin D650D takaa hyvän veto- ja jarrutuspidon, ja sen palakuvio auttaa ehkäisemään kuviopalojen epätasaista kulumista.

Kummankin mallin hoikka jalkaosa keventää renkaan painoa ja vähentää polttoaineen kulutusta kestävyydestä tinkimättä. Renkaissa on myös M+S- ja vuorisymbolimerkinnät eli niitä voi käyttää huoletta vuoden ympäri.

Lokakuussa 2017 myyntiin tulleet D550S ja D650D ovat saatavilla kevyisiin ja keskiraskaisiin kuorma-autoihin keskeisinä kokoina 215/75R17.5 ja 265/70R19.5. Valikoima laajenee vaiheittain tulevan vuoden aikana.

Daytonin asiakkaat voivat myös hyödyntää itsenäiseen Bridgestone Partner ‑verkostoon kuuluvien, Dayton-merkkisiä kuorma-auton renkaita Euroopassa yksinoikeudella myyvien jälleenmyyjien osaamista ja asiantuntemusta.

[1]Vuoden 2016 rengasmyynnin perusteella. Lähde: Tire Business 2017 – Global Tire Company Rankings.