Uusi Firestone Roadhawk - pitkäkestoista suorituskykyä

Firestone aikoo ravistella Euroopan keskihintaisten renkaiden segmenttiä uudella Roadhawk-renkaallaan, joka on suunniteltu kestämään pidempään ja tarjoamaan parhaan märkäpidon sekä parhaat jarrutusominaisuudet kuivalla.

Roadhawk on suunnattu erityisesti vaihtelevaan päivittäiseen ajoon – kaupunki- ja maantieajoon, työmatka-ajoon ja kauppareissuihin. Tällaisissa olosuhteissa, joissa vastaan tulee märkiä kelejä, liikenneruuhkia, äkillisiä jarrutuksia ja maantienopeuksissa ajoa lähes päivittäin, kuljettajat arvostavat kestävää suorituskykyä. Yksinkertaisesti rengasta, johon he voivat luottaa.

”Firestone on valmistanut laaturenkaita yli 100 vuoden ajan. Me tiedämme, mitä renkaiden on kestettävä, ja kuuntelemme kuljettajien toiveita. Uusi Roadhawk tarjoaa kuljettajille korkeatasoista turvallisuutta ja kestävää suorituskykyä kaikissa olosuhteissa”, Bridgestone Europen kuluttajaliiketoimintayksikön toimitusjohtaja Jake Rønsholt toteaa.

Euroopan suurin renkaiden ja rengasteknologian sertifiointilaitos TÜV SÜD on testannut uuden Firestone Roadhawk -renkaan ja myöntänyt sille halutun TÜV SÜD -sertifikaatin.

Parasta märkäpitoa

Ainutlaatuinen pintamalli ja erikoiskumiseokset takaavat Firestone Roadhawk -renkaalle parhaan hallittavuuden märissä olosuhteissa. Rengas on saanut EU-rengasmerkintöjen mukaisen parhaan A-märkäpitoluokituksen lyöden jopa monet premium-segmentin renkaat.

Parasta jarrutuspitoa kuivalla

Parhaiden märkäjarrutusominaisuuksien lisäksi Roadhawk tarjoaa parhaat jarrutusominaisuudet myös kuivalla[1]. Riippumattoman TÜV SÜDin testeissä uuden Roadhawkin jarrutusmatkat olivat jopa kolme metriä lyhyemmät kuin kilpailijarenkailla.

Pitkäkestoista suorituskykyä

Roadhawk on suunniteltu tarjoamaan kestävää suorituskykyä renkaan koko käyttöiän ajan.

Riippumattoman TÜV SÜDin testien mukaan Firestone Roadhawkin suorituskyky märällä on kilpailijoita parempi 20 000 kilometrin ajon jälkeen[2].

Myös Roadhawkin kulumiskestävyys on parantunut jopa 20 %[3] verrattuna edeltäjään Firestone TZ300:aan.

Lisäksi uuden renkaan kevytrakenteinen runko pienentää vierintävastusta[4] ja auttaa kuljettajia siten alentamaan polttoaineen kulutusta.

Firestone Roadhawk on myynnissä laajalla kokovalikoimalla 15–19 tuuman vanteille.

[1] Vertailussa seuraaviin renkaisiin: UniRoyal Rainsport 3, Kleber Dynaxer HP3, Fulda EcoControl HP ja Nexen NBlue HD+. Testin suoritti TÜV SÜD heinä-syyskuussa 2016 ATP Papenburgin testiradalla Bridgestonen toimeksiannosta. Testattu rengaskoko oli 205/55 R16 91V. TÜV SÜD hankki renkaat Euroopan markkinoilta. Testiauto: VW Golf 7. Raportin nro: 713086643.

[2] Pääkilpailijoita pienempi vesiliirron riski sekä suoralla että kaarteessa. Testin suoritti TÜV SÜD heinä-syyskuussa 2016 Bridgestonen toimeksiannosta. Testatut renkaat olivat Firestone Roadhawk, UniRoyal Rainsport 3, Kleber Dynaxer HP3, Fulda EcoControl HP ja Nexen NBlue HD+. TÜV SÜD hankki renkaat Euroopan markkinoilta. Testiautona oli VW Golf 7 ja ajettu matka oli 20 000 km. Raportin nro: 713086643-BM.

[3] Verrattuna Firestone TZ300 -renkaaseen. Bridgestonen testiradalla Roomassa maaliskuussa 2016 rengaskoolla 205/55 R16 91V tehdyt sisäiset testit.

[4] Uudella Firestone Roadhawkilla on EU-rengasmerkintäasetuksen mukainen vierintävastusluokitus C.