BRITISH AIRWAYSIN TEKNOLOGIAREKKA TOI MATKUSTAMON KOEISTUTTAVAKSI HELSINKIIN

Report this content

BRITISH AIRWAYSIN TEKNOLOGIAREKKA TOI MATKUSTAMON KOEISTUTTAVAKSI HELSINKIIN INNOVATION CENTRE HELSINGISSÄ, tiedote 6.10.2004 BRITISH AIRWAYSIN TEKNOLOGIAREKKA TOI MATKUSTAMON KOEISTUTTAVAKSI HELSINKIIN Maailman johtavan lentoyhtiön British Airwaysin teknologiakeskuksen esittelyrekka vierailee Helsingissä 6.-7. lokakuuta. Noin 17 metriä pitkä ja seitsemänmetriseksi leviävä sekä 24 tonnia painava yksikkö kuljettaa sisällään lentoyhtiön mannertenvälisten matkustusluokkien istuimia. "Ajatuksena on mahdollistaa kokemus lentämisen tunnelmasta myös lentojen ulkopuolella. British Airwaysin tekemä investointi (600M£) mannertenvälisten lentojen matkustusmukavuuden kehittämiseksi on ollut yhtiön historian suurin. Istuinten yksityiskohtia kehittivät muun muassa NASA:n ja Englannin kuninkaallisten ilmavoimien tutkijat sekä unitutkijat." sanoi yhtiön Suomen myynnistä vastaava Darren Peek, Regional Sales Manager, keskiviikkona Innovation Centressä järjestetyssä esittelytilaisuudessa. Pitkällisen tuotekehittelyn tuloksena syntyneistä istuimista on erityisen huomionarvoinen Club World -liikematkustusluokan 'Lounge in the Sky'. Se oli vastaus asiakkaiden toiveille saada matkustaa siten, että heillä on lennon aikana tilaa, mukavuutta, mahdollisuus työskennellä rauhassa ja nukkua kunnolla. British Airways toimi näin alansa edelläkävijänä ja tarjosi ensimmäisenä liikematkustusluokan matkustajille täysin vaakatasoon kääntyvän istuimen. Pituutta sillä on 1,83 metriä. Jokaisella matkustajalla on nojatuolissaan myös oma videoruutu ja sisäänrakennettu mahdollisuus päätetyöskentelyyn. Pohjois-Amerikasta ja Lähi-idästä Lontooseen tulevien mannertenvälisten lentojen Club World - matkustajat voivat hyödyntää 'Sleeper Service' -ohjelmaa. Konsepti lanseerattiin tämän vuoden huhtikuussa. Halutessaan matkustajat voivat nauttia erinomaisen illallisen jo lentoasemalla, jolloin lentokoneessa nukkumiseen käytetty häiriötön aika jää mahdollisimman pitkäksi. Heathrowssa he voivat nauttia puolestaan hyvän aamiaisen ja käydä rentoutumassa vaikka yhtiön loungen omassa kylpylässä. Aivan kuten Club World, myös World Traveller Plus -luokka oli lajissaan ensimmäinen. Se tarjoaa erillisen matkustamon lisäksi turistiluokkaa laajemmat jalkatilat, leveämmät istuimet ja mahdollisuuden kaksi kertaa suurempaan käsimatkatavaramäärään. Sekä Club World että World Traveller Plus -matkustajilla on omalla videonäytöllään käytössään 18 tv-kanavaa ja 12 radiokanavaa. Ylellisin British Airwaysin matkustusluokka on First, joka tarjoaa korkeatkin laatuvaatimukset täyttävää yksityisyyttä, tilaa ja henkilökohtaisia mukavuuksia. Tämän luokan nojatuolit muuttuvat peräti kaksimetrisiksi sängyiksi. Matkustajat voivat nukkua untuvapeittojen alla vuorokaudenajasta riippumatta täysin häiriintymättä. Suomesta Itä-Euroopan kiertueensa aloittaneessa Innovation Centressä esitellään myös British Airwaysin uudet, tyylikkäät virkapuvut. Ne on suunnitellut muotitalo Givenchyn taiteellinen johtaja Julien Macdonald. Lisätietoja Darren Peek, Regional Sales Manager, puh. + 420 222 114 430, fax. + 420 222 243 721, gsm. +420 604 294 215, darren.j.peek@britishairways.com Leea Lappalainen, Marketing Executive, puh. 09-6151 3931, leea.l.lappalainen@britishairways.com Maija Hakala (kuva- ja materiaalipyynnöt), viestintäkonsultti, 09-6962 8125, fax. 680 2713, gsm. 050-33 828 73, maija.hakala@actiedotus.fi www.ba.com British Airways on perustettu vuonna 1919 ja se kuuluu maailman johtaviin lentoyhtiöihin. Se on kuljettanut enemmän ihmisiä paikasta toiseen kuin yksikään muu lentoyhtiö maailmassa. Tällä hetkellä British Airways lentää 158 kohteeseen 74 eri maassa. Yhtiön kilpailuvaltteja ovat muun muassa korkeatasoinen palvelu, laaja reittiverkosto sekä matkustusmukavuus, jonka kehittämisessä yhtiö on pioneeri alallaan. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/10/06/20041006BIT20690/wkr0001.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2004/10/06/20041006BIT20690/bild.html Kuvia