A.Vogel toi markkinoille kasviperäisen omega-3-vaihtoehdon

Luomuperäisiä kasvivalmisteita ja elintarvikkeita valmistava A.Vogel on tuonut Suomen markkinoille uuden täysin kasviperäisen omega-3-valmisteen. Valmiste on ekologisempi vaihtoehto kalaöljypohjaisille omega-3-lähteille, ja se sopii laajemmalle käyttäjäkunnalle, sillä myös vegaanit ja kasvissyöjät voivat käyttää tuotetta.

”Kasviperäinen omega-3-valmiste on todellinen ekoteko. Valmistamiseen tarvittava kasvisaines uusiutuu huomattavasti helpommin ja pienemmin ekologisin kustannuksin kuin mitä vastaavan kalakannan ylläpitäminen maksaa koko maapallolle ja merialueille”, kertoo A.Vogelin toimitusjohtaja Marjatta Pyhähuhta.

Laadukkaasti ja puhtaasti

Kasviperäisessä omega-3-tuotteessa on DHA-rasvahappoja sisältävää merileväöljyä sekä lisäksi ALA-rasvahappoa sisältävää pellavansiemenöljyä. ALA- eli alfalinoleenihappo on omega-3-rasvahappojen esiaste. Siitä elimistö kykenee itse muokkaamaan DHA- ja EPA- rasvahappoja. Tuote on myös mieto, joten se sopii myös siitä syystä erinomaisesti perusterveyden ylläpitoon ilman vahvojen omega-3-tuotteiden käyttöön liitettyä verenvuotoriskin pelkoa.

”Lopputuotteen tutkimushistoria on merkittävä seikka tuotetta valittaessa. Mietouden ohella on hyvä ajatella esimerkiksi bioidenttisyyttä. Kasvisperäisen omega-3-tuotteen elimistö tunnistaa, sillä siinä on aineita, joita se itse käyttää jatkojalostukseen. Tuote siis aktivoi omaa kehoa”, Pyhähuhta selventää.

Alfred Vogel perusti A.Vogel Oy:n Suomeen vuonna 1977. A. Vogel Oy:n omistaa Sveitsiläinen Bioforce AG, jonka Vogel perusti vuonna 1963. A.Vogelin kasvivalmisteisiin ja elintarvikkeisiin käytettävät raaka-aineet ovat peräisin joko omilta luomuviljelmiltä tai lähialueiden sopimusviljelijöiltä, jotka ovat sitoutuneet valvottuun luomutuotantoon.

A. Vogel Oy:n toiminta-ajatukseen kuuluu opastaa ihmisiä kokonaisvaltaiseen itsehoitoon ja terveyteen luonnonmukaisesti, Alfred Vogelin periaatteita noudattaen. Tämän teemme jakamalla tietoa ja markkinoimalla korkealaatuisia, tutkittuja ravintolisiä ja rohdosvalmisteita sekä luomuelintarvikkeita ja mehuja.

www.vogel.fi