Alfa Laval sai lähes 7 miljoonan euron tilauksen olutpanimolle Irlantiin

Maailman johtava lämpö-, erotus- ja virtaustekniikan yritys Alfa Laval toimittaa laitteet irlantilaiselle Diageo-olutpanimolle, joka tuottaa ykkösluokan brändioluita kuten Guinnessia. Tilauksen arvo on lähes 7 miljoonaa euroa ja toimitus tapahtuu vuoden 2014 aikana.

Alfa Lavalin laitteet asennetaan olutpanimon koko tuotantolinjalle vierteen käsittelyä varten. Samalla tuotantolinjalla tuotetaan muiden merkkien lisäksi kuuluisaa Guinness stout -olutta.

"Tämä tilaus osoittaa, että innovatiiviset ratkaisumme täyttävät panimoteollisuuden erityiset ja korkeat laatuvaatimukset", sanoo Alfa Lavalin konsernijohtaja Lars Renström.

Tiesitkö, että…Alfa Laval UK & Ireland-tytäryhtiö perustettiin jo vuonna 1923 viettää siten 90-vuotista taivaltaan tänä vuonna?

Alfa Laval

Alfa Laval kuuluu maailman johtaviin yrityksiin lämpö-, erotus- ja virtaustekniikassa. Alfa Lavalin asiakkaiden prosesseja tehostavia laitteita, järjestelmiä ja palveluja käytetään tuotteiden lämmittämiseen, jäähdyttämiseen, erottamiseen ja kuljettamiseen. Asiakkaat edustavat valmistavaa teollisuutta ja toimivat mm. elintarvikkeiden ja juomien, kemikaalien, lääkkeiden, tärkkelyksen, sokerin ja etanolin aloilla. Alfa Lavalin ratkaisuja käytetään myös mm. voimalaitoksissa sekä telakka- ja konepajateollisuudessa, kaivosteollisuudessa, lietteen ja jätevesien käsittelyssä, ilmastointiratkaisuissa sekä jäähdytysjärjestelmissä. Alfa Laval Nordic on Alfa Lavalin tuotteita, järjestelmiä ja palveluita pohjoismaisilla markkinoilla myyvä yhtiö. Alfa Lavalilla on toimintaa eri puolilla maailmaa lähes 100 maassa. Yrityksen liikevaihto oli vuonna 2012 noin 3,5 miljardia euroa ja henkilöstöä yhtiössä työskentelee 16 000. Alfa Lavalin osake noteerataan OMX:ssä pohjoismaiden suurten yritysten ryhmässä (OMX Nordic Large Cap).

www.alfalaval.com

Taru Nikulainen, viestintäkonsultti, Brunnen Communications Oy