Alfa Laval sai reilun 11 miljoonan euron tilauksen öljyntuotantolaitokseen Kanadaan

Maailman johtava lämpö-, erotus- ja virtaustekniikan yritys Alfa Laval toimittaa lämmönvaihtimet raakaöljyn tuotantolaitokseen Kanadaan. Tilauksen arvo on reilut 11 miljoonaa euroa ja toimitus tapahtuu vuosien 2014−2015 välisenä aikana.

Alfa Lavalin lämmönvaihtimia käytetään lämmön talteenotossa ja jäähdytyksessä, kun raakaöljyä käsitellään.

”Tämä tilaus vahvistaa meidän aktiivista roolia Pohjois-Amerikan öljy-ja kaasuteollisuudessa”, Alfa Lavalin konsernijohtaja Lars Renström toteaa.

Tiesitkö, että…Alfa Laval on toiminut Kanadassa jo vuodesta 1899 lähtien?

Alfa Laval

Alfa Laval kuuluu maailman johtaviin yrityksiin lämpö-, erotus- ja virtaustekniikassa. Alfa Lavalin asiakkaiden prosesseja tehostavia laitteita, järjestelmiä ja palveluja käytetään tuotteiden lämmittämiseen, jäähdyttämiseen, erottamiseen ja kuljettamiseen. Asiakkaat edustavat valmistavaa teollisuutta ja toimivat mm. elintarvikkeiden ja juomien, kemikaalien, lääkkeiden, tärkkelyksen, sokerin ja etanolin aloilla. Alfa Lavalin ratkaisuja käytetään myös mm. voimalaitoksissa sekä telakka- ja konepajateollisuudessa, kaivosteollisuudessa, lietteen ja jätevesien käsittelyssä, ilmastointiratkaisuissa sekä jäähdytysjärjestelmissä. Alfa Laval Nordic on Alfa Lavalin tuotteita, järjestelmiä ja palveluita pohjoismaisilla markkinoilla myyvä yhtiö. Alfa Lavalilla on toimintaa eri puolilla maailmaa lähes 100 maassa. Yrityksen liikevaihto oli vuonna 2012 noin 3,5 miljardia euroa ja henkilöstöä yhtiössä työskentelee 16 000. Alfa Lavalin osake noteerataan OMX:ssä pohjoismaiden suurten yritysten ryhmässä (OMX Nordic Large Cap).

www.alfalaval.com

Taru Nikulainen, viestintäkonsultti, Brunnen Communications Oy