Alfa Lavalille yli 7 miljoonan euron tilaus AkzoNobelilta

Maailman johtaviin yrityksiin lämpö-, erotus- ja virtaustekniikan alalla lukeutuva Alfa Laval on saanut yli 7 miljoonan euron tilauksen saksalaiselta kemiantehtaalta AkzoNobelilta. Tilaus käsittää uniikin haihdutusjärjestelmän, joka tiivistää natriumhydroksidia eli lipeää lämmönvaihdinteknologiaan perustuen. Toimitus sijoittuu vuodelle 2013.

Järjestelmään on ensimmäistä kertaa yhdistetty Alfa Lavalin eri lämmönvaihtimien parhaat ominaisuudet, mikä tuo mahdollisuuden höyrystää lipeää 4-vaiheisen haihdutustekniikan avulla.

Ratkaisu säästää jopa 25 % energiaa perinteisiin haihdutusjärjestelmiin verrattuna.

”Yksi vahvuuksiamme on laaja lämmönvaihdinvalikoimamme sekä sovelluskokemuksemme erilaisilta aloilta”, kertoo konsernijohtaja Lars Renström Alfa Lavalilta.

Tiesitkö, että lipeä täytyy tiivistää 32-prosenttisesta 50-prosenttiin, ennen kuin sitä voidaan käyttää sellun, paperin, tekstiilien, saippuan, juomaveden ja pesuaineiden valmistuksessa?

Taru Nikulainen, viestintäkonsultti, Brunnen Communications Oy, puh. 050 3257 347, taru.nikulainen@brunnen.fi

Teija Lahti, tiedottaja, Alfa Laval Nordic Oy, puh. 09 804 04 624, teija.lahti@alfalaval.com

Alfa Laval

Alfa Laval kuuluu maailman johtaviin yrityksiin lämpö-, erotus- ja virtaustekniikassa. Alfa Lavalin asiakkaiden prosesseja tehostavia laitteita, järjestelmiä ja palveluja käytetään tuotteiden lämmittämiseen, jäähdyttämiseen, erottamiseen ja kuljettamiseen. Asiakkaat edustavat valmistavaa teollisuutta ja toimivat mm. elintarvikkeiden ja juomien, kemikaalien, lääkkeiden, tärkkelyksen, sokerin ja etanolin aloilla. Alfa Lavalin ratkaisuja käytetään myös mm. voimalaitoksissa sekä telakka- ja konepajateollisuudessa, kaivosteollisuudessa, lietteen ja jätevesien käsittelyssä, ilmastointiratkaisuissa sekä jäähdytysjärjestelmissä.

Alfa Laval Nordic on Alfa Lavalin tuotteita, järjestelmiä ja palveluita pohjoismaisilla markkinoilla myyvä yhtiö.

Alfa Lavalilla on toimintaa eri puolilla maailmaa lähes 100 maassa. Yrityksen liikevaihto oli vuonna 2011 noin 3,2 miljardia euroa ja henkilöstöä yhtiössä työskentelee 16 000. Alfa Lavalin osake noteerataan OMX:ssä pohjoismaiden suurten yritysten ryhmässä (OMX Nordic Large Cap).

www.alfalaval.com