Climecon yhteistyöhön maailman johtavan laivakeittiötoimittajan SeaKingin kanssa

Suomalainen talotekniikka-alan yritys Climecon on kehittänyt yhdessä maailman johtavan laivakeittiötoimittajan SeaKingin kanssa markkinoille ainutlaatuiseen UV-teknologiaan ja vesipesujärjestelmään perustuvan huuvasarjan risteilijöiden keittiöihin. UV-järjestelmän ansiosta liesien yläpuolella sijaitsevien huuvien rasvakammiot sekä kanavat pysyvät automaattisesti puhtaina. Myös UV-valon ulottumattomissa sijaitsevat pinnat pysyvät puhtaina automatisoidun vesipesujärjestelmän avulla.

Laivakeittiöissä valmistetaan suuria määriä ruokaa, joten keittiöiden käyttöaste on suuri. Suuri käyttöaste sekä korkeat laatuvaatimukset ovatkin haaste huuvien, rasvakammioiden sekä kanavien puhtaana pitämiselle. Ultraviolettivalon ja otsonin yhteisvaikutukseen perustuva UV-puhdistusratkaisu pitää rasvakammiot puhtaana ja vähentää merkittävästi myös rasvan kerääntymistä poistoilmakanaviin. Automatisoitu ja rasvakammion sisään integroitu vesipesujärjestelmä puolestaan pitää UV-valon ulottumattomissa olevat pinnat puhtaina.

”Pääsimme kehittämään yhdessä maailman johtavan laivakeittiötoimittajan SeaKingin kanssa edistyksellisen UV-teknologiaan ja automatisoituun vesipesujärjestelmään perustuvan huuvasarjan. Kehitystyö on ollut intensiivistä ja tarkkaa, koska laivakeittiöiden ilmanvaihtoratkaisut ovat vaativia, hygieniataso on oltava korkealla ja turvallisuusriskit on jopa otettava tarkemmin huomioon kuin maapuolen vastaavissa keittiöissä. Ratkaisu on energiatehokas ja ennen kaikkea helppohoitoinen. Keittiöhenkilökunnan aikaa säästyy huomattavasti, kun rasvaerottimia ei tarvitse jatkuvasti pestä. Merkittävästi pienentynyt poistoilmakanavien rasvakuorma minimoi myös riskit rasvapaloille”, kertoo Climeconin toimitusjohtaja Tommi Uksila.

Lisätietoa:

toimitusjohtaja Tommi Uksila
Puh: 040 544 4451
Email:tommi.uksila@climecon.fi
www.climecon.fi

Climecon Oy on suomalainen talotekniikka-alan yritys, joka kehittää, suunnittelee ja valmistaa korkealaatuisia ilmanvaihdon ratkaisuja. Sen tuotevalikoimaan kuuluvat ilmanvaihdon päätelaitteet, ammattikeittiöiden huuvat, ilmanvaihtokatokset sekä kemialliset ilmanpuhdistusratkaisut, joita se toimittaa muun muassa asuntoihin, kouluihin, liiketiloihin sekä teollisuuteen.

Laatu, design, kotimaisuus ja tuotteiden elinkaari ovat avainasioita Climeconin tuotteiden suunnittelussa, kehittämisessä ja valmistuksessa. Alan johtavien toimijoiden kanssa tehtävän tutkimus- ja kehitystyön tuloksena yhtiön tuotteet ovat saavuttaneet suosion alan ammattilaisten keskuudessa.

Yhtiön päämarkkina-alueita ovat Suomi, Ruotsi, Norja, Iso-Britannia, Saksa, Belgia, Viro, Latvia, Ranska ja Itävalta. Yhtiöllä on 50 työntekijää, joista suurin osa työskentelee Climeconin tehtaissa Kausalassa ja Pihtiputaalla. Pääkonttori sijaitsee Helsingissä. Climecon Oy liikevaihdosta noin 5 % käytetään tutkimukseen ja tuotekehitykseen.