Coolstep seuraavaan kasvuvaiheeseen: muutos toiminimestä osakeyhtiöksi valmis

MV-Jäähdytys Oy:n liiketoimintayksikkönä vuonna 2010 aloittanut Coolstep muuttuu omaksi osakeyhtiöksi 1. joulukuuta 2012. Yhtiöittäminen on seurausta suunnitellusta seuraavasta kasvuvaiheesta, jonka mukaan Coolstep Oy keskittyy entistä voimakkaammin alan tuottavimpiin integroituihin lähienergiaratkaisuihin.

”Coolstepin yhtiöittäminen omaksi osakeyhtiökseen on looginen ja pitkään suunniteltu kehitysaskel, jonka toteuttamisaika oli nyt. Coolstepin toiminta on vakiintunut ja tunnettuuskin jo varsin vahva, joten oli aika laittaa seuraava vaihe täytäntöön. Yhtiöittäminen helpottaa merkittävästi liiketoiminnan määrätietoista ja pitkäjänteistä kehittämistä. Meillä työskentelee nyt jo 13 kylmäalan ammattilaista, joiden yhteenlaskettu kokemus toimialalta on 180 vuotta”, Coolstepin toimitusjohtaja Juha Virkki kertoo.

MV-Jäähdytys jatkaa pääkaupunkiseudulla kylmäalan urakointi- ja merkkiriippumatonta 24 h -huoltoliiketoimintaa.

Eri talotekniiikan toimijoita palveleva Coolstep jatkaa suunnitellusti kylmäalan kehittäjänä ja uusien lähienergiaratkaisujen juurruttamisessa kylmämarkkinoille: yritys maahantuo lähienergiaratkaisuihin keskittyviä jäähdytys-, lämmitys- ja energiankierrätyslaitteita.

”Lisäksi palvelemme vaativia projektiasiakkaita ja tarjoamme 24/7 merkkiriippumatonta huoltopalvelua Pirkanmaan, Keski-Suomen ja Etelä-Hämeen kiinteistö- ja teollisuusasiakkaille”, Virkki sanoo.

Toimitusjohtaja Virkki muistuttaa, että jäähdytysprosesseissa piilee valtava potentiaali yritysten kilpailukyvyn parantamiseksi.

”Uskon, että tulevaisuudessa jäähdytysprosessia käytetään jo enemmän johonkin muuhun kuin vain puhtaasti jäähdytykseen. Tämä muutos tuo merkittävän mahdollisuuden suomalaiselle kilpailukyvylle.”

Juha Virkin mukaan Coolstepin tulo markkinoille kaksi vuotta sitten oli tervetullut vaihtoehto perinteisesti jäähdytystä tarkastelevalle alalle:

”Itsenäisenä alan toimijana Coolstep pystyy nyt toimimaan entistä tehokkaammin”, hän toteaa.

toimitusjohtaja Juha Virkki, Coolstep Oy, puh. 040 554 2838, juha.virkki@coolstep.fi

www.coolstep.fi

Coolstep tarjoaa alan uusimmat ja tuottavimmat lämpötila- ja kosteudenhallinnan ratkaisut jäähdytyksen koko elinkaarelle. Tavoitteenamme on olla teknologinen ja vastuullinen edelläkävijä ilmastoinnin jäähdytyksen alalla Suomessa.

Konsultoiva työmme perustuu aina jäähdytysvaihtoehtojen elinkaarilaskentaan. Näiden pohjalta pystymme tarjoamaan pitkäjänteiset, energiakustannuksiltaan kilpailukykyisimmät ratkaisut. Laskelmien avulla löydät myös tuottavimman sisäilman lämpötilan ja kosteustasapainon.