Käyttäjätietojen hallinnan projektien hyödyt esille uudella tavalla

NetIQ:n Suomen toiminnasta vastaava Novell Suomi ja Propentus Oy ovat solmineet sopimuksen yhteistyöstä, jossa Novell Identity Manager -järjestelmää tarjotaan osana Propentuksen United Identity -tuotetta. Sopimus on merkittävä, sillä se avaa IdM-projektien hyödyt aivan uudella tavalla.

”Tämän kaltainen partneruus on meille merkittävää, sillä Propentus lähestyy käyttäjätietojen hallintaa
henkilöstöhallinto- ja liiketoimintanäkökulmasta. Yhteistyön myötä asiakkaiden saavuttamat hyödyt näkyvät laajemmin organisaatioissa kuin pelkät IT-hyödyt”, Novell Suomen myyntijohtaja Pekka Lindqvist kertoo.
Propentukselle sopimus tuo mukanaan vaihtoehtoisen tavan huolehtia integraatioista ja esimerkiksi käyttöoikeuksien reaaliaikaisesta seurannasta.

”Ensinnäkin pystymme auttamaan Novellin nykyisiä asiakkaita ratkomaan liiketoimintaprosessien tuomat haasteet ja vaatimukset käyttövaltuushallinnassa. Toiseksi, Novell tarjoaa laajan teknisen ratkaisun, jonka liitettävyys muihin järjestelmiin on edistyksellinen”, Propentuksen markkinointi- ja myyntijohtaja Sami Laaksonen selventää.
”Tietoturvan merkitys tulee korostumaan entisestään tulevaisuudessa ja onkin hyvin tärkeää organisaatioiden liiketoiminnan jatkuvuuden kannalta varmistaa, että vain ja ainoastaan oikeilla henkilöillä on pääsy oikeaan tietoon”, Laaksonen jatkaa.

Viime syksynä julkaistun Novell Suomen teettämän IDM-hankkeiden kokemusten analysointiin keskittyneen tutkimuksen mukaan IdM-hankkeita toteuttaneet organisaatiot ovat tyytyväisiä hankeiden tuloksiin, etenkin tehokkuuden ja tietoturvan osalta. Sen sijaan raportointi ja auditointi ovat asioita, joiden osalta hankkeita on vietävä edelleen eteenpäin, samoin kuin uusien sovellusten ja järjestelmien IdM-järjestelmiin liitämisen muodossa.

myyntijohtaja Pekka Lindqvist, +358 400 488 849 pekka.lindqvist@novell.com
 markkinointi- ja myyntijohtaja Sami Laaksonen, +358 500 726 714, sami.laaksonen@propentus.com

NetIQ on kansainvälisesti toimiva ohjelmistoyhtiö, joka WorkloadIQ-strategiansa kautta auttaa asiakkaitaan identiteettien, tietoturvainformaation ja järjestelmien hallinnan sekä automaation haasteissa. Ratkaisut mahdollistavat yhdenmukaisen ja tietoturvallisen tietojenkäsittelyn yksittäisissä palvelinympäristöissä, virtuaalisissa infrastruktuureissa ja pilvipalveluissa. NetIQ:n tavoiteena on vähentää toiminnan kustannuksia ja IT:n monimutkaisuutta sekä auttaa kontrolloimaan riskejä. NetIQ on osa Attachmate konsernia.
www.novellsuomi.fi

Propentus Oy toimii organisaatioiden kehittämisen perusasioiden eli tietoturvan ja luotettavuuden äärellä turvaamalla asiakkaansa alati verkostoituvassa maailmassa. Propentuksen tehtävänä on varmistaa liiketoiminnan jatkuvuus auttamalla organisaatioita tehostamaan ja turvaamaan toimintansa. Käytännössä Propentus pitää huolen, että oikeilla ihmisillä on pääsy oikeaan tietoon toteuttaakseen työnsä tehokkaasti.