Motonet ulkoisti jätehuoltopalvelunsa Paperinkeräykselle

Kierrätys- ja ympäristönhuoltopalveluja valtakunnallisesti tarjoava Paperinkeräys on tehnyt koko Suomen kattavan jätehuollon kokonaispalvelusopimuksen Motonet-ketjun kanssa viime vuoden lopussa. Jätehuollon kokonaissopimukseen kuuluvat jätteiden keräysastiat, eri jätejakeiden kuljetukset ja toimittaminen jätelain vaatimukset täyttäviin vastaanottokeskuksiin sekä raportointi. Sopimus koskee Motonetin 20 myymälää eri puolella Suomea sekä Hyvinkään keskusvarastoa. Sopimuksen arvo on arvioitu olevan noin 230 000 euroa/vuosi. Motonet on kotimainen autovaraosien ja -tarvikkeiden sekä työkalujen erikoisliike.

”Tarvitsimme yhteistyökumppanin, joka hoitaa kokonaisvaltaisesti myymälöistämme tulevien jätejakeiden poiskuljetukseen ja luotettavaan käsittelyyn. Pääosin materiaalimme koostuu pahvi- ja energiajätteestä. Tämän lisäksi tarvitsimme luotettavaa raportointia, josta voimme seurata jätteiden määrän kehitystä”, kertoo Motonet Oy:n kiinteistöpäällikkö Miika Kahala.

”Motonet saa Paperinkeräykseltä asiantuntevan jätehuollon kokonaispalvelun, joka täyttää myös keväällä 2012 voimaan tulleen uuden jätelain vaatimukset jätehuollon kehittämisestä sekä raportoinnista”, kertoo avainasiakaspäällikkö Timo Vaarakallio.

Uudella toimintamallilla Motonet pystyy seuraamaan ja vertaamaan eri myymälöiden jätehuoltokustannuksia. Läpinäkyvyyden avulla toiminnan kehittäminen on helpompaa ja kustannustehokkaampaa.

avainasiakaspäällikkö Timo Vaarakallio, Paperinkeräys Oy
etunimi.sukunimi@paperinkerays.fi

kiinteistöpäällikkö Miika Kahala, Motonet Oy
etunimi.sukunimi@motonet.fi

www.paperinkerays.fi

Paperinkeräys-konserni tarjoaa yrityksille ja yhteisöille kattavat ja luotettavat kierrätys- ja ympäristönhuoltopalvelut sekä tuotteet kaikkialla Suomessa. Metsäteollisuuden omistama ja vuonna 1943 perustama Paperinkeräys Oy huolehtii myös keräyspaperin tuottajavastuusta koko maassa.

Konsernin yritykset ostavat, käsittelevät ja myyvät käytettyjä materiaaleja ja tuotteita raaka-aineeksi, energiaksi ja uudelleen käytettäväksi. Materiaali käsitellään 21 tuotantoyksikössä ja myydään muun muassa metsäteollisuudelle. Tuotteet ovat esimerkiksi käytettyjä kuormalavoja ja toimistokalusteita sekä bio- ja kierrätyspolttoaineita.

Motonetin tavaratalot sijaitsevat Turussa, Salossa, Porissa, Vantaalla, Tampereella, Espoossa, Hämeenlinnassa, Lahdessa, Joensuussa, Lappeenrannassa, Kouvolassa, Kuopiossa, Vaasassa, Rovaniemellä, Oulussa, Lohjalla, Jyväskylässä, Hyvinkäällä, Helsingissä, Seinäjoella sekä Kotkassa. Motonet toimii myös mittavana verkkokauppana.

Liikevaihto vuonna 2012 oli noin 172 miljoonaa euroa ja henkilökuntaa Motonetissa on noin 800 henkeä.

Motonet on osa Broman Group -konsernia. Broman Group on kotimainen perheyhtiö. www.bromangroup.fi