Novell kumppanuuteen Vercon kanssa: johdolle työkalu IT:n arvon mittaamiseen

23.3.2011

Ohjelmistoyhtiö Novell ja palvelu- ja ratkaisutoimittaja Verco ovat sopineet kumppanuudesta. Verco edustaa Novellin työkaluja Novellin Business Service Management -liiketoiminta-alueella, jonka tavoitteena on auttaa organisaatioita ulosmittaamaan IT:n arvo liiketoiminnan palveluiden näkökulmasta.

Vercon liiketoimintana on toteuttaa asiakkaiden IT-ympäristöjen arvon mittaamiseen ja esittämiseen tähtääviä hankkeita.

”Liiketoimintajohto tarvitsee yksiselitteiset mittarit IT:n hyödyille. Novellin ratkaisun avulla pystymme nyt todentamaan IT-investointien arvon liiketoiminnalle ja kuvaamaan liiketoimintaprosessit IT-palveluina. Ratkaisu toimii molempiin suuntiin: sen avulla liiketoimintajohdolle voidaan konkreettisesti esittää, miten liiketoimintapäätökset vaikuttavat IT:n toimitusvarmuuteen ja palvelutuotantoon. Samoin IT-yksikön on helpompi suunnata resursseja liiketoiminnan kannalta kriittisiin palveluihin ja niihin liittyvään informaatioteknologiaan”, Vercon toimitusjohtaja Juha Berghäll sanoo.

IT-johto pystyy nyt näyttämään, kuinka kapasiteetin nosto vaikuttaa IT:n toimivuuteen: kasvaako vaikkapa toimintakatkosten riski nykyisellä IT-infralla ja jos kasvaa, niin paljonko ja millaiseen lisäinfraan olisi tarpeen investoida.

”Organisaatiot ovat viime vuosina keskittyneet voimakkaasti liiketoiminnan ja IT:n yhdistämiseen. IT-yksiköiden osaaminen on tällä alueella hyvällä tasolla. ITILin mukaiset toimintamallit, virtualisointi,  Service Desk- ja valvontatyökalut ovat jo arkipäivää. Liiketoimintapalveluiden hallinta on seuraava, luonnollinen askel organisaatioille”, Berghäll kuvailee.

Novell Oy:n toimitusjohtaja Kim Aaltonen korostaa, että työkalu tuottaa faktat liiketoimintajohdon ja IT:n väliseen keskusteluun. Aaltosen mukaan erityisesti aloilla, joissa tietotekniikka toimii suoraan tuotannon välineenä, on välttämätöntä tietää IT:n eri komponenttien vaikutus liiketoimintaan. Esimerkkinä Aaltonen mainitsee pankki- ja vakuutusalan, IT-palvelutuotannon sekä teleoperaattorit, missä muutoksen hallinnan vaikeus vaikuttaa suoraan tuottavuuteen.

Kim Aaltosen mukaan mittaustyökalu tuottaa dataa myös tilanteissa, joissa yrityksessä on monenlaista erilaista teknologiaa.

”Työkalu on aidosti teknologiariippumaton. Kuvainnollisesti se on kuin kellaria valaiseva taskulamppu, jonka valokeilassa näet kaiken eri aikoina varastoidun tavaran kunnon”, Novell Oy:n toimitusjohtaja Aaltonen kertoo.

toimitusjohtaja Kim Aaltonen, Novell Suomi Oy, puh. 040 756 7929, kim.aaltonen@novell.com

toimitusjohtaja Juha Berghäll, Verco Oy, puh. 040 589 5121, juha.berghäll@verco.fi

Novell

Novell, Inc. (Nasdaq: NOVL), on johtava älykkään työkuormien hallinnan (Intelligent Workload Management) toimittaja. Asiakkaamme voivat turvallisesti ottaa käyttöön ja hallinnoida tietotekniikan palveluja sekä fyysisissä että virtuaalisissa ja pilviympäristöissä. Autamme vähentämään toiminnan kustannuksia ja IT:n monimutkaisuutta sekä kontrolloimaan riskejä.

Tarjoamme innovatiivisia identiteettien- ja tietoturvan ratkaisuja, järjestelmienhallintaa helpottavia työkaluja, ihmisten välisen yhteistyön tehokkuutta parantavia ratkaisuja ja Linux-pohjaisia käyttöympäristöjä. Yhdessä kansainvälisten ja paikallisten kumppanien kanssa mahdollistamme monimuotoisten IT ympäristöjen yhteensopivuuden niin, että ihmiset ja teknologia toimivat yhtenä.

www.novell.com ja www.novellsuomi.fi

Verco Oy

Verco on suomalainen yksityisomisteinen palveluyritys. Tarjoamme palveluita ja ratkaisuja IT-, laki-, ja HR-osastoille sekä muille organisaatioiden tukifunktioille.  Autamme asiakkaitamme ottamaan enemmän irti järjestelmistään ja tuottamaan enemmän arvoa loppukäyttäjilleen ja koko organisaatiolle.

Verco tunnetaan käytännönläheisistä toimintamalleista, toiminnallisista tuloksista ja monipuolisista ratkaisuista.

Olemme Cloud- ja SaaS-ohjelmistotoimittajien kumppani ja autamme SaaS-ohjelmistopalveluiden käyttäjiä palveluiden käyttöönotossa, kehityksessä sekä tuessa.

www.verco.fi