Pandan lakritsista makea kuva prinssi Williamista

Sekä Prinssi William että Pandan lakritsi Britanniassa täyttävät tänä vuonna 30 vuotta. Sen kunniaksi Panda on tilannut yli 3000 lakritsipalasta rakennetun Prinssi Williamin kuvan.

Kuninkaallinen rintakuva taiteiltiin Spinningfieldsissä, Manchesterissä ja sen tekemiseen meni neljältä taiteilijalta yli viisi tuntia. Kuvan koko on yli kuusi metriä.

Prinssi William täyttää 30 vuotta tämän vuoden kesäkuussa. Pandan lakritsia puolestaan on ollut tarjolla Britanniassa myös 30 vuotta. Panda on perustettu Suomessa jo yli 90 vuotta sitten. Nykyään Pandan liikevaihdosta 33 % (16,5 miljoonaa euroa) menee vientiin. Tästä suurin osa on lakritsia.

Panda aikoo kehystää teoksesta otetun valokuvan ja lähettää sekä sen että Panda-lakritsia myöhemmin prinssille lahjaksi.

– Toivotamme Prinssi Williamille näin hyvää syntymäpäivää ja olemme iloisia saadessamme jakaa kolmekymppiset hänen kanssaan, toteaa Pandan kansanvälisen markkinoinnin päällikkö Mirja-Riitta Helenius-Piironen.

markkinointijohtaja Anna Skyttä, 020 785 4326, anna.skytta@panda.fi

viestintäpäällikkö Susanna Nikko, 050 55 17 118, susanna.nikko@felixabba.fi

Oy Panda Ab

Vuonna 1920 perustetulla Pandalla on pitkä kokemus suklaa- ja lakritsituotteiden tuotannosta, myynnistä ja markkinoinnista.  Panda on yksi Suomen tunnetuimmista makeisyhtiöistä ja Suomen toiseksi suurin makeisvalmistaja noin kahdeksan prosentin markkinaosuudella. Tärkeimmät tuotemerkit Suomessa ovat Panda Lakupala, Lakumix, Panda Pepe ja Juhlapöydän konvehdit.  Suomen kotimarkkinoiden lisäksi yhtiön tärkeimpiä markkina-alueita ovat muut Pohjoismaat, Pohjois-Amerikka, Iso-Britannia ja Keski-Eurooppa.  Oy Panda Ab on nykyisin osa Orkla-konsernia.