Paperinkeräyksen tietoturvapalvelut siirtyvät kuljetuskumppaneille pääkaupunkiseudulla, Vaasassa ja Kuopiossa

Kierrätys- ja ympäristönhuoltopalveluja valtakunnallisesti tarjoava Paperinkeräys Oy ulkoistaa tietoturvakuljetuksensa pääkaupunkiseudulla sekä Vaasassa ja Kuopiossa tarkoin valituille kuljetuskumppaneille 1.1.2014 alkaen. Uudet kumppanit ovat Vaasassa ja Kuopiossa HHH Group Oy ja pääkaupunkiseudulla Hakonen Solutions Oy.

”Muutos on osa strategiamme toteuttamista. Sen mukaan Paperinkeräys on logistiikkayhtiö, ei kuljetusyhtiö. Me vastaamme asiakkaiden materiaalien keräämisestä ja kierrättämisestä. Me emme maksimoi, vaan optimoimme tyhjennysvälit ja ajokilometrit. Tässä tehokkainta on käyttää ajoihin erikoistuneita kumppaneita”, Paperinkeräyksen asiakkuusjohtaja Karel Nieminen kertoo.

”Hakonen Solutions tarjoaa asiakkailleen räätälöityjä ja kokonaisvaltaisia palveluratkaisuja, jotka tukevat Paperinkeräyksen palveluliiketoiminnan kehittämistä ja laajentumista pääkaupunkiseudulla”, kertoo Paperinkeräyksen kuljetuspäällikkö Tero Peltomäki.

Peltomäen mukaan Hakonen Solutions pystyy myös jatkossa hyödyntämään Paperinkeräyksen ympäristö- ja turvallisuusalan osaamista omien asiakkuuksiensa kehittämisessä. Erityisesti Hakosen yritysmuuttopalvelut sekä sisälogistiikkaratkaisut antavat molemmille osapuolille hyvät mahdollisuudet tarjota aiempaa laajempaa kokonaispalvelua.

Vaasan Tietoturvakuljetukset siirtyvät HHH Group Oy:lle. Samaan sopimukseen liitetään myös Kuopion yksikön tietoturvakuljetukset, jolloin HHH Group Oy vastaa koko Väli-Suomen tietoturvakuljetuksista. Kuopion osalta muutos astuu voimaan 22.1.2014 alkaen. HHH Saari vastaa jo tällä hetkellä Jyväskylän tietoturvakuljetuksista.

”HHH Group Oy:hyn kuuluva Keski-Suomen Tavaralähetit on tuottanut jo vuodesta 2002 Paperinkeräykselle Jyvässeudun tietoturvakuljetukset, joten kokemusta ja osaamista toimialalta on jo entuudestaan”, Paperinkeräyksen Peltomäki sanoo.

"Odotamme innolla syventyvän yhteistyön uusia mahdollisuuksia. Tällaisella yhteistyöllä molempien osapuolten on mahdollista kehittää omaa liiketoimintaansa ja samalla luoda selkeää uutta lisäarvoa asiakkaille”, kertoo Marko Mikkilä, HHH Groupin toimitusjohtaja.

johtaja, asiakkuudet Karel Nieminen, Paperinkeräys Oy, puh. 040 768 5594, karel.nieminen@paperinkerays.fi

liiketoimintajohtaja Tomi Siltamies, Hakonen Solutions Oy, puh. 0400 708163,

tomi.siltamies@hakonen.fi

toimitusjohtaja Marko Mikkilä, HHH Group Oy, puh. 040 673 0800, marko.mikkila@hhhgroup.fi

Tänä vuonna 70 vuotta täyttävä Paperinkeräys-konserni tarjoaa yrityksille ja yhteisöille kattavat ja luotettavat kierrätys- ja ympäristönhuoltopalvelut sekä tuotteet kaikkialla Suomessa. Metsäteollisuuden omistama ja vuonna 1943 perustama Paperinkeräys Oy huolehtii myös keräyspaperin tuottajavastuusta koko maassa.

Konsernin yritykset ostavat, käsittelevät ja myyvät käytettyjä materiaaleja ja tuotteita raaka-aineeksi, energiaksi ja uudelleen käytettäväksi. Materiaali käsitellään 21 tuotantoyksikössä ja myydään muun muassa metsäteollisuudelle. Tuotteet ovat esimerkiksi käytettyjä kuormalavoja sekä bio- ja kierrätyspolttoaineita.

Hakonen Solutions Oy on vuonna 1918 perustettu perheyritys ja Suomen vanhimpia logistiikkayrityksiä. Yritys on palvelevan logistiikan ja asiakasrajapinnassa toimivien tiedonhallintajärjestelmien edelläkävijä, jonka liikevaihto, tulos ja henkilöstömäärä on ollut jatkuvassa kasvussa. Hakonen Solutionsin palveluksessa työskentelee yli 250 palveluammattilaista.

HHH Group Oy tarjoaa asiakkailleen lähetti- ja kuriiripalveluja sekä pika- ja erikoiskuljetuksia niin paikallisesti kuin verkostonsa kautta valtakunnallisesti. Kotimainen perheyritys on kasvanut nykyiseksi palvelukokonaisuudeksi viimeisten vuosikymmenten aikana. HHH Groupin palveluyksiköt ovat Lähettiykkönen Turussa, LähettiPlussa Tampereella sekä Tavaralähetit ja Red One Jyväskylässä.