Proact Finland ja NEC Corporation of America yhteistyöhön

Euroopan suurin riippumaton tallennusintegraattori Proact ja johtava innovatiivisten IT-, verkko- ja viestintäratkaisujen toteuttaja NEC aloittavat kumppaniyhteistyön. Proact alkaa markkinoida NECin duplikaattien poistoteknologiaan perustuvia laitteita osana tallennusratkaisujaan. Yhteistyöhön kuuluu myös laitetuki.

NEC kuuluu maailman 200 suurimman yrityksen joukkoon. Kumppaniyhteistyö käynnistetään Suomessa, ja saatujen kokemusten mukaan sitä laajennetaan myöhemmin muihin Proact-maihin.

”Tämä työskentelytapa on osa innovaatioprosessiamme. Haemme jatkuvasti alan edistyksellisintä, mutta tarkoin testattua teknologiaa ratkaisujemme tueksi. Vain se varmistaa edelläkävijyyden”, Proactin toimitusjohtaja Osmo Laita painottaa.

”Odotamme yhteistyöltä paljon. Proact on alansa johtava yritys, joka tunnetaan edistyksellisistä tallennusratkaisuista. Kumppanuus auttaa meitä laajentamaan HYDRAstor-deduplikointiteknologian markkinoita” Gideon Senderov (Director, Advanced Storage Products) NECiltä sanoo.

”Duplikaattien poistotekniikan avulla datamäärän turha päällekkäistallennus poistuu ja muuttumattomana pysynyt data tallentuu vain kertaalleen. Näin tallennustilan määrä pysyy perinteistä teknologiaa paremmin hallinnassa”, Senior Pre-Sales Engineer Sami Turunen Proacilta kertoo.

Turusen mukaan NECin HYDRAstor-laite on kehitetty etenkin suuriin bisneskriittisiin ympäristöihin. Etuna on myös markkinoiden paras suorituskyky ja skaalautuvuus sekä grid-tekniikka, minkä vuoksi datamigraatioiden tarve häviää lähes kokonaan. Datamigraatiot vievät jopa 15 % tallennuksenhallintaan käytettävästä ajasta.

NEC-teknologiapohjaisen järjestelmän rakentamisen voi myös aloittaa pienestä: laitteistoa voi skaalata katkoitta tarpeiden mukaan. Tämä onnistuu lisäämällä tai poistamalla suorituskykyä tai tallennuskapasiteettia gridin noodien avulla.

Senior Pre-Sales Engineer Sami Turunen, Proact Finland Oy, puh. 040 551 0840, sami.turunen@proact.fi

toimitusjohtaja Osmo Laita, Proact Finland Oy, puh. 040 774 0460, osmo.laita@proact.fi

Proact Finland Oy on isojen tallennuskeskeisten ratkaisujen luotettava kokonaistoimittaja. Euroopan suurimpana riippumattomana tallennusintegraattorina edustamme alan johtavia valmistajia. Toimitamme kokonaispalveluja kriittisen tiedon tallennustarpeisiin. Palveluun sisältyy laite- ja ohjelmistotoimitusten lisäksi asennus-, käyttöönotto-, integrointi-, koulutus- ja operointipalvelut.

Olemme osa eurooppalaista Proact IT Group AB -konsernia, jonka osake noteerataan NASDAQ OMX:n pohjoismaisessa pörssissä. Proact-konsernin palveluksessa on 570 työntekijää ja se toimii Pohjoismaiden lisäksi Baltiassa, Tšekeissä, Slovakiassa, Alankomaissa, Belgiassa, Espanjassa ja Iso-Britanniassa.

www.proact.fi, www.proact.se

NEC Corporation of America on alansa johtava innovatiivisten IT-, verkko- ja viestintäratkaisujen toteuttaja. Sen menestyminen perustuu vahvaan asiantuntemukseen, jonka se on kerännyt 100-vuotisen historiansa aikana. NECillä on USA:n laajimpia IT-alan teknologiaratkaisuiden ja asiantuntijapalveluiden portfolioita. Asiakkaat edustavat kaikkia kokoluokkia teollisuudenalasta riippumatta.

www.necam.com