Proact Finland Oy: tukisopimuksen uusiminen ei aina ole taloudellisinta asiakkaalle

Euroopan suurin riippumaton tallennusintegraattori Proact on toimittanut Aller Media Oy:lle tallennusteknologiaratkaisun. Toimitus on malliesimerkki siitä, miten pelkän palvelusopimuksen uusiminen ei aina ole taloudellisin ratkaisu ostajalle.

Tukisopimuksen uusiminen oli ensisijainen vaihtoehtomme, mutta meille tarjottu sopimus osoittautuikin hintavaksi”, kertoo Allerin Systems Architect Ville Laaksonen.

”Aller halusi jatkaa vanhan laitteistonsa elinkaarta kustannustehokkaasti, mutta laitevaihto osoittautui lopulta paremmaksi vaihtoehdoksi. He saivat näin tehokkaamman laitteen sekä lisää kapasiteettia tallennukseen”, Proactin myyntipäällikkö Jarmo Kuljunlahti kertoo.

Datamigraatio hoidettiin ennakkosuunnitelman mukaan.

”Kun asiakas sijoittaa kymmeniä tuhansia johonkin ratkaisuun ja palveluun, täytyy palveluntuottajan pystyä tarjoamaan varmuutta. Vaihto valmisteltiin kopioimalla data vanhasta järjestelmästä uuteen hyvissä ajoin ennen h-hetkeä. Itse vaihto tehtiin vaiheittaisen ja tarkan suunnitelman mukaisesti – täsmälleen ennakkoarvion mukaisessa ajassa”, Kuljunlahti toteaa.

myyntipäällikkö Jarmo Kuljunlahti, Proact Finland Oy, 040 571 2971, jarmo.kuljunlahti@proact.fi

Systems Architect Ville Laaksonen, Aller Media Oy, 09 8621 7000, ville.laaksonen@aller.fi

Proact IT Group AB on isojen tallennuskeskeisten ratkaisujen kokonaistoimittaja. Euroopan suurimpana riippumattomana tallennusintegraattorina edustamme alan johtavia valmistajia. Toimitamme kokonaispalveluja kriittisen tiedon tallennustarpeisiin. Palveluun sisältyy laite- ja ohjelmistotoimitusten lisäksi asennus-, käyttöönotto-, integrointi-, koulutus- ja operointipalvelut. Suomen tytäryhtiöllä Proact Finlandilla työskentelee 60 henkilöä.

Proact IT Group AB -konsernin osake noteerataan NASDAQ OMX:n pohjoismaisessa pörssissä. Konsernin palveluksessa on 625 työntekijää ja se toimii Pohjoismaiden lisäksi Baltiassa, Tšekeissä, Slovakiassa, Alankomaissa, Belgiassa, Espanjassa ja Iso-Britanniassa.

www.proact.fi ja www.proact.eu

Aller Holding A/S on kaikissa Pohjoismaissa toimiva 140-vuotias kustannusyritys, joka on yhä Allerin perheen omistuksessa. Yrityksen kustantamien lehtien yhteenlaskettu levikki Pohjoismaissa on yli 5 miljoonaa ja ne tavoittavat yli 16 miljoonaa lukijaa viikoittain.