Proact-konsernin liikevoitto nousi ensimmäisellä kvartaalilla

Euroopan suurin riippumaton tallennusintegraattori Proact-konserni on julkaissut ensimmäisen kvartaalin tuloksensa. Liikevaihto putosi 11 % asettuen noin 67 (75) miljoonaan euroon. Tulos ennen veroja kuitenkin nousi 3 % ja oli noin 1,9 (1,8) miljoonaa euroa.

”Palveluliiketoimintamme on kasvanut 5 %:lla edellisvuoden ensimmäiseen neljännekseen verrattuna. Olemme voittaneet lukuisia suuria tilauksia, joiden yhteisarvo on noin 4,7 miljoonaa euroa”, konsernijohtaja Martin Ödman kommentoi tulosta.

Proactin tärkeimpänä tavoitteena kuluvava vuonna on kannattavuuden parantaminen. Tämä varmistetaan kehittämällä palveluliiketoimintaa sekä kasvattamalla sopimusasiakkuuksia tuki- ja pilvipalveluissa sekä tehostamalla Proactin tytäryhtiöiden välistä yhteistyötä. Pitkällä tähtäimellä suurin prosentuaalinen kasvu nähdään pilvipalveluissa.

”Keskitymme myös oikean kulurakenteen varmistamiseen. Tämä tarkoittaa kustannuskarsintaan tähtääviä toimenpiteitä, jotka on käynnistetty ja jotka jatkuvat nyt käynnissä olevalla toisella neljänneksellä”, Ödman kertoo.

Kustannuskarsinnan ennustetaan tuovan konsernille tämän vuoden loppuun mennessä noin 4,7 miljoonan euron säästöt.

”Säästötoimenpiteidemme tarkoitus on varmistaa yhtiön kannattavuustavoite 5 % liikevaihdosta. Pidemmän tähtäimen tavoite on 7 %:n kannattavuus sekä on vahva asema kaikilla Euroopan tärkeimmillä markkinoilla”, Ödman sanoo.