Proact toimittaa varmistusratkaisun DNA:lle

Pohjois-Euroopan suurin tallennusratkaisujen asiantuntija Proact on sopinut EMC Avamar -varmistusjärjestelmän toimittamisesta tietoliikennekonserni DNA Oy:lle. Varmistamisen kohteena ovat DNA:n asiakkaiden työasemat ja palvelimet, joiden tulee toimia myös kapeakaistaisten yhteyksien yli.

DNA tarjoaa yrityksille viestintä- ja verkottumisratkaisuja, kuten konesalipalveluita.

EMC Avamar -ratkaisu varmistaa datan automaattisesti ja hyödyntää siinä deduplikointimenetelmää. Deduplikointi mahdollistaa datan nopean suojaamisen sekä täysimittaisten varmuuskopioiden nopean palauttamisen kerralla.

Automaattisesti tehtävät varmistukset eivät kuormita asiakkaan verkkoa.

”Tilaamamme ratkaisun hyöty näkyy varsinkin silloin, kun työaseman tai palvelimen kovalevy hajoaa ja tiedot pitää pikaisesti palauttaa”, DNA:n tuotepäällikkö Juha Näppi kertoo.

”Monilla asiakkaillamme on vielä omiin laitetiloihin pohjautuvia palvelintoteutuksia. Niissä datan luotettava varmistaminen on haastavaa. Halusimme tarjota heille helppoa ja riskiä pienentävää ratkaisua.”

”Olemme tehneet yhteistyötä DNA:n kanssa pitkään. Nyt toimittamamme varmistusjärjestelmä on eräänlainen pilvipalvelu: asiakas voi ostaa kunnollisesta järjestelmästä tarpeensa mukaisen sopivan siivun. Näin päästään kiinni kunnolliseen järjestelmään ja hyvään palvelutasoon ilman suurta kertainvestointia”, Proact Finlandin myyntipäällikkö Kimmo Nurmivuori kuvailee.

myyntipäällikkö Kimmo Nurmivuori, Proact Finland Oy, puh. 0400 521 112, kimmo.nurmivuori@proact.fi

tuotepäällikkö Juha Näppi, DNA Oy, puh. 044 042 4742, juha.nappi@dna.fi

www.proact.fi ja www.proact.se

Proact Finland Oy on riippumaton yritysten tallennusratkaisujen suunnittelija ja toteuttaja. Se on alan pitkäaikaisin toimija Suomessa ja edustaa johtavien päämiesten ratkaisuja. Proact palvelee vaativia tallennusratkaisujen ostajia, jotka tarvitsevat sitoutuneen ja ongelmanratkaisukykyisen kumppanin. Vuonna 2009 Proactin liikevaihto Suomessa oli 20,4 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä 41.

Proact Finland on osa eurooppalaista Proact IT Group AB -konsernia, jonka osake noteerataan NASDAQ OMX:n pohjoismaisessa pörssissä. Konsernin palveluksessa on 330 työntekijää ja se toimii kaikissa Pohjoismaissa, Baltiassa, Tsekeissä, Slovakiassa, Alankomaissa, Belgiassa ja Espanjassa.