Proact tuo Suomen markkinoille yrityskäyttäjien privaattipilvitekniikan

Euroopan suurin riippumaton tallennusintegraattori Proact tuo Suomen markkinoille uuden Eucalyptus-privaattipilvitekniikan. Muualla maailmassa jo neljä vuotta myydyn, mutta nyt uutena Suomeen lanseerattavan tekniikan avulla yrityskäyttäjät voivat jakaa laskentakapasiteettia, tallennuskapasiteettia ja muita resursseja yrityksen sisällä helposti ja joustavasti itsepalveluna. Tekniikka on tarkoitettu yrityskäyttäjille, joilla on nopeatempoisia ja vaihtelevia kapasiteettitarpeita. Proact tarjoaa ohjelmiston asennuksen, ylläpidon, monitoroinnin ja koulutuksen lisäksi myös integrointiprojektit nykyisiin ohjelmistoihin.

”Suurin hyöty käyttäjälle on se, että hän saa itse käynnistettyä virtuaalikoneet alle minuutissa. Tarvittavan palvelin- ja tallennuskapasiteetin saa hetkessä käyttöönsä ilman turhaa byrokratiaa. Palvelun avulla yrityksen resurssienjako pilvestä nousee aivan uudelle ja dynaamiselle tasolle”, kertoo Proactin Cloud Architech Teemu Jalonen.

Eucalyptus Infrastructure as a Service -ohjelmistossa virtuaalikoneiden suorituskyky on huippuluokkaa. Eucalyptus-lisenssihinta on myös alhaisempi kuin perinteisissä ratkaisuissa.

Proactin tarjoamassa Eucalyptus 3 -ohjelmistossa on yhteensopiva käyttörajapinta maailman yleisimmän julkisen pilven käyttörajapinnan Amazon EC2:n kanssa. Tämä mahdollistaa suurimman pilvirajapinnan käyttäjäyhteison ja ekosysteemin hyödyntämisen.

Tallennuspuolella Eucalyptus EMC- ja NetApp-integraatio takaa myös sen, että käyttäjä pystyy integroimaan nykyisen tallennusratkaisunsa yritystason ominaisuuksineen myös privaattipilveen.

Lisätietoja palvelusta:

johtaja Osmo Laita, Proact Finland Oy, puh. 040 774 0460, osmo.laita@proact.fi

Proact IT Group AB on isojen tallennuskeskeisten ratkaisujen kokonaistoimittaja. Euroopan suurimpana riippumattomana tallennusintegraattorina ja pilvi-infran toteuttajana edustamme alan johtavia valmistajia. Toimitamme kokonaispalveluja kriittisen tiedon tallennustarpeisiin. Palveluun sisältyy laite- ja ohjelmistotoimitusten lisäksi asennus-, käyttöönotto-, integrointi-, koulutus- ja operointipalvelut. Suomen tytäryhtiöllä Proact Finlandilla työskentelee yli 50 henkilöä.

Proact IT Group AB -konsernin osake noteerataan NASDAQ OMX:n pohjoismaisessa pörssissä. Konsernin palveluksessa on n. 650 työntekijää ja se toimii Pohjoismaiden lisäksi Baltiassa, Tšekeissä, Slovakiassa, Alankomaissa, Belgiassa, Espanjassa ja Iso-Britanniassa.

www.proact.fi ja www.proact.eu