Proact yhtenäisti Kaisanetin tallennusteknologiat

Euroopan suurin riippumaton tallennusintegraattori Proact on toimittanut Kaisanetille yhtenäiset tallennusteknologiat. Kahdesta puhelinosuuskunnasta vuoden 2011 alussa muodostuneella Kaisanetillä oli vanhentuvat ja keskenään erilaiset teknologiat, jotka piti yhdistää. Proact toimitti ratkaisun. Kaisanet perustettiin kahden puhelinyhtiön liiketoimintayhtiöksi vuoden 2011 alussa.

”Valitsimme Proactin, sillä heidän vahva kokemus ja huipputeknologia olivat tärkeitä. Myös ratkaisun kustannustehokkuus oli tarkasteltavana. Olihan kyseessä meille merkittävä investointi”, Kaisanetin ICT-tuotannon johtaja Kimmo Kauppinen kertoo.

”Kaisanet valitsi Storage-virtualisointiin vPLEX Metro -järjestelmän, joka

mahdollistaa aktiivi-aktiivi-konesalien helpon toteuttamisen. Ratkaisun taustalta löytyy Proactin kumppani EMC”, kertoo myyntipäällikkö Kimmo Nurmivuori Proactilta.

vPLEX ratkaisee monia datan liikkuvuuteen ja toimintavarmuuteen liittyviä ongelmia. Sillä voidaan tehdä migraatioita ja datan siirtämistä synkronisen yhteyden yli.

”vPLEX Metro sallii datan siirron ja jakamisen konesalien välillä. Useat käyttäjät voivat lukea ja kirjoittaa samaa dataa kahdesta paikasta – vaikka samaan aikaan. Näin ollen informaatio on koko ajan reaaliaikaista. Tarve kopioida ja jakaa dataa kahden konesalin välillä poistuu”, Nurmivuori selventää.

Green IT!

Virtuaalisen tallennusteknologian lisäksi valittiin jatkuvaan tiedon suojaamiseen RecoverPoint sekä kaksi VNX5300-levyjärjestelmää. RecoverPoint replikoi tallennettua dataa jatkuvasti ja näin ollen data on elvytettävissä mihin tahansa ajankohtaan. Perinteiseen SnapShot-teknologiaan verrattuna RecoverPoint on kuin videokuvaa.

”Toimitetut laitteet ovat uusinta EMC-teknologiaa. Näin ollen myös virrankulutus ja jäähdytyksen tarve ovat aiemman sukupolven laitteita pienempiä”, Nurmivuori kertoo.

”Uudistukset varmistavat sen, että samat palvelut ovat käytettävissä sekä Kajaanin että Iisalmen konesaleista. Ne ovat myös siirrettävissä katkotta salista toiseen”, Kauppinen toteaa.

myyntipäällikkö Kimmo Nurmivuori, 040 052 1112, kimmo.nurmivuori@proact.fi

ICT-hankintojen johtaja Kimmo Kauppinen, 044 734 4255, kimmo.kauppinen@kaisanet.fi

Proact IT Group AB on isojen tallennuskeskeisten ratkaisujen kokonaistoimittaja. Euroopan suurimpana riippumattomana tallennusintegraattorina edustamme alan johtavia valmistajia. Toimitamme kokonaispalveluja kriittisen tiedon tallennustarpeisiin. Palveluun sisältyy laite- ja ohjelmistotoimitusten lisäksi asennus-, käyttöönotto-, integrointi-, koulutus- ja operointipalvelut. Suomen tytäryhtiöllä Proact Finlandilla työskentelee 60 henkilöä.

Proact IT Group AB -konsernin osake noteerataan NASDAQ OMX:n pohjoismaisessa pörssissä. Konsernin palveluksessa on 625 työntekijää ja se toimii Pohjoismaiden lisäksi Baltiassa, Tšekeissä, Slovakiassa, Alankomaissa, Belgiassa, Espanjassa ja Iso-Britanniassa.

www.proact.fi ja www.proact.eu

Kaisanet Oy on Kainuun, Ylä-Savon, Koillismaan ja Pohjois-Karjalan alueilla paikallisesti toimiva nykyaikainen Internet-palveluiden, tietoliikenteen ja -tekniikan osaaja. Liiketoiminnan kasvua haemme erityisesti nykyaikaisilla internet- ja verkkoratkaisuilla, IT-palveluilla sekä turva-alan tuotteilla. Toimintamme kulmakivenä on asiakkaidemme tyytyväisyyden varmistaminen nykyaikaisilla ja tulevaisuuden tuotteilla, yhdistettynä läheltä tuotettuun asiakastukeen ja palveluun. Toimipaikkamme ovat Kajaanissa sekä Iisalmessa ja työntekijöitä on runsaat sata henkilöä.

Kaisanet kuuluu alueellisten puhelinyhtiöiden Finnet-ryhmään.

www.kaisanet.fi