Proactilta tallennusratkaisu AEL:lle

Euroopan suurin tallennukseen ja arkistointiin keskittynyt yritys Proact toimittaa AEL:lle tallennusinfrastruktuurin. AEL on Suomen suurin tekniikan alojen lisäkouluttaja.

"Investointipäätöksen taustalla oli toimintaympäristön ja asiakastarpeiden jatkuva muutos. Koulutusasiakkaiden entistä korkeammat odotukset vaativat äärimmilleen kehittyneitä teknologiaratkaisuja”, kehityspäällikkö Joxi Kaaja AEL:ltä kertoo.

”Tuotamme asiakkaille entistä enemmän palveluja tietojärjestelmien ja verkon välityksellä. Nyt sieltä löytyy esimerkiksi oppimisympäristö, verkkomateriaalit, webinaarit, e-learning-palvelut sekä muut koulutusta tukevat simulaatiot ja pelit. Edellytämme järjestelmiltä 24/7 käytettävyyttä ja korkeaa teknistä luotettavuutta.

AEL uusi yhtä aikaa sekä tallennus- ja varmistusjärjestelmän että varmistusohjelmiston. Ratkaisuina olivat EMC:n VNX5300-multiprotokolla-laitteisto tallennukseen, EMC:n Networker varmistukseen sekä DataDomainin 630 -levyvarmistuslaitteisto vanhoja nauhoja korvaamaan.

Investointipäätökseen haettiin tuki Proact−EMC Solution Centeristä. Se on tallennukseen ja virtualisointiin keskittyvä demokeskus. Keskukselle on ainoana Suomessa myönnetty Top Signature Solution Center Partner 2010 -tunnustus.

myyntipäällikkö Niko Einesalo, Proact Finland Oy, puh. 050 561 2766, niko.einesalo@proact.fi

kehityspäällikkö Joxi Kaaja, AEL, puh. 040 040 3145, joxi.kaaja@ael.fi

Proact on isojen tallennuskeskeisten ratkaisujen kokonaistoimittaja.

Euroopan suurimpana riippumattomana tallennusintegraattorina edustamme alan johtavia valmistajia. Toimitamme kokonaispalveluja kriittisen tiedon tallennustarpeisiin. Palveluun sisältyy laite- ja ohjelmistotoimitusten lisäksi asennus-, käyttöönotto-, integrointi-, koulutus- ja operointipalvelut. Proactilla on Suomessa yli 50 henkilöä ja Suomen liikevaihto vuonna 2010 oli 33,1 miljoonaa euroa.

Olemme osa eurooppalaista Proact IT Group AB -konsernia, jonka osake noteerataan NASDAQ OMX:n pohjoismaisessa pörssissä. Proact-konsernin palveluksessa on 570 työntekijää ja se toimii Pohjoismaiden lisäksi Baltiassa, Tšekeissä, Slovakiassa, Alankomaissa, Belgiassa, Espanjassa ja Iso-Britanniassa.

www.proact.fi ja www.proact.se

AEL – johtava tekniikan alan kouluttaja

AEL:ssä on Suomen monipuolisin ja jatkuvasti kehittyvä tekniikan alan koulutustarjonta, laajasti eri toimialojen ja tekniikan osaamista sekä modernit oppimisympäristöt. Pitkäaikaiset suhteet asiakasyritystemme kanssa ja herkkyys reagoida ympäristössä tapahtuviin muutoksiin täydentävät vahvuuksiamme. Tavoitteenamme on auttaa asiakkaita menestymään!

Koulutamme yli 34.000 opiskelijaa vuodessa AEL:n oman 205 osaajan ja laajan asiantuntijaverkostomme avulla. Vuonna 2010 teimme 19,2 miljoonan euron liikevaihdon.

www.ael.fi