Proactin toimitusjohtaja vaihtuu

Euroopan suurin, riippumaton tallennusintegraattori ja pilvi-infran toteuttaja Proact vaihtaa suunnitellusti toimitusjohtajaa. Yritystä 15 vuotta johtanut ja Proactin Suomen markkinoilla käynnistänyt Osmo Laita siirtyy palvelujohtajaksi ja yhtiön varatoimitusjohtaja Mika Nyholm aloittaa uutena toimitusjohtajana 1.8. alkaen.

Harkittu muutos liittyy yrityksen vahvaan kasvuun tallennusalan yhdeksi johtavista toimijoista:

”Katson, että olen nyt antanut sen, mitä yritys on tähän asti tarvinnut. Proact on kasvanut alan arvostetuksi toimijaksi, jonka asiakkaat edustavat suuria yrityksiä ja näkyviä kunnallisia toimijoita. Nyt on aika siirtyä taustalle ja antaa tilaa tuoreelle johtajuudelle”, väistyvä toimitusjohtaja Laita kommentoi.

Elokuussa virallisesti toimitusjohtajana aloittava Mika Nyholm tuntee talon jo ennestään hyvin.

”Olen ollut nyt vuoden varatoimitusjohtajana ja sitä ennen muutama vuosi takaperin Proactin myyntijohtajana. Urani olen tehnyt niin laitevalmistaja- kuin kilpailijaympäristössä, missä parikymmentä vuotta työskentelin”, Mika Nyholm kuvaa.

”Konsernimme viimeaikaiset investoinnit ovat keskittyneet vastaamaan markkinoiden muutosta entistä jalostetuimmilla palvelukonsepteilla. Tähän muutokseen meidän on Suomessakin oltava valmiit vastaamaan. Saan näissä asioissa Laidasta merkittävää tukea”, Nyholm sanoo.

Laidan vastuulla on jatkossa palveluliiketoiminan johtaminen ja kehitys sekä uudet teknologiat.

Proact juhlii tänä vuonna 15-vuotista taivaltaan Suomessa.

toimitusjohtaja Osmo Laita, puh. 040 774 0460, osmo.laita@proact.fi

varatoimitusjohtaja (toimitusjohtaja 1.8. alkaen) Mika Nyholm, puh. 040 180 3882, mika.nyholm@proact.fi

Proact IT Group AB on isojen tallennuskeskeisten ratkaisujen kokonaistoimittaja. Euroopan suurimpana riippumattomana tallennusintegraattorina edustamme alan johtavia valmistajia. Toimitamme kokonaispalveluja kriittisen tiedon tallennustarpeisiin. Palveluun sisältyy laite- ja ohjelmistotoimitusten lisäksi asennus-, käyttöönotto-, integrointi-, koulutus- ja operointipalvelut. Suomen tytäryhtiöllä Proact Finlandilla työskentelee 60 henkilöä.

Proact IT Group AB -konsernin osake noteerataan NASDAQ OMX:n pohjoismaisessa pörssissä. Konsernin palveluksessa on 625 työntekijää ja se toimii Pohjoismaiden lisäksi Baltiassa, Tšekeissä, Slovakiassa, Alankomaissa, Belgiassa, Espanjassa ja Iso-Britanniassa.

www.proact.fi ja www.proact.eu