Redicomista Novellin kumppani kertakirjautumisratkaisuissa

Ohjelmistoyhtiö Novell ja käyttäjänhallintaan ja tietoturvaan keskittynyt riippumaton konsultointitalo Redicom ovat aloittaneet yhteistyön kertakirjautumisratkaisujen tarjoamisessa suomalaisille asiakkailleen. Kertakirjautumisella tarkoitetaan käyttäjän pääsyä kaikkiin hänen tarvitsemiin järjestelmiin yhdellä kirjautumisella. Redicom toimittaa asiakkailleen Novellin teknologiaan perustuvia kertakirjautumisratkaisuja.

”Uskon, että Suomessa kertakirjautumisratkaisut yleistyvät lähivuosina selvästi. Novell haluaa olla kasvussa mukana. Redicomin kaltaiset osaavat kumppanit ovat avainasemassa, jotta saadaan rakennettua toimivia, asiakkaalle sopivia ratkaisuja”, Novell Suomen kumppaneista vastaava Pekka Lindqvist sanoo.

”Olemme tyytyväisiä yhteistyön laatuun ja Novellilta saamaamme palveluun. Tuotteet ovat hyviä ja joustava Suomen organisaatio pystyy tukemaan ja palvelemaan meitä ripeästi, kun meillä on kysymyksiä”, Redicomin toimitusjohtaja Jukka Koskinen sanoo.

Asiakkaalle helppokäyttöinen teknologia

Eräs Novellin Novell SecureLogin SSO -kertakirjautumisratkaisun käyttäjistä on Scan-Auto Oy. Redicom integroi yhteensä kymmenen erillisiä tunnuksia ja salasanoja vaatinutta järjestelmää yksien tunnusten alle.

”Toisin kuin moni luulee, kertakirjautumisratkaisun rakentaminen ei ole enää työlästä eikä kallista. Kertakirjautuminen helpottaa huomattavasti käyttäjien arkea Scan-Auton kaltaisissa organisaatioissa, joissa muistettavia tunnuksia ja salasanoja on paljon ja tietoturvasäännöt vaativat salasanojen vaihtoa säännöllisin väliajoin”, Redicomin Jukka Koskinen sanoo.

Scan-Autossa jokaisella henkilöllä talousjohtajasta mekaanikkoon oli aiemmin 6-10 salasanaa muistettavanaan. Kertakirjautumisratkaisuun päädyttiin, kun unohtuneiden salasanojen metsästys alkoi työllistää käyttäjiä ja teknistä tukea liikaa.

”Valitsimme Redicomin, koska sen tarjoama ratkaisu oli meille sopivin. Toimitus tehtiin nopeasti, järjestelmä toimii hyvin ja ylläpidon tarve minimaalinen. Helppoja ja edullisia vaihtoehtoja siis on olemassa”, Scan-Auton ATK-päällikkö Jukka Vepsäläinen sanoo.

toimitusjohtaja Kim Aaltonen, Novell Suomi Oy, puh. 040 756 7929, kim.aaltonen@novell.com

Novell

Novell, Inc. (Nasdaq: NOVL), on johtava älykkään työkuormien hallinnan (Intelligent Workload Management) toimittaja. Asiakkaamme voivat turvallisesti ottaa käyttöön ja hallinnoida tietotekniikan palveluja sekä fyysisissä että virtuaalisissa ja pilviympäristöissä. Autamme vähentämään toiminnan kustannuksia ja IT:n monimutkaisuutta sekä kontrolloimaan riskejä.

Tarjoamme innovatiivisia identiteettien- ja tietoturvan ratkaisuja, järjestelmienhallintaa helpottavia työkaluja, ihmisten välisen yhteistyön tehokkuutta parantavia ratkaisuja ja Linux-pohjaisia käyttöympäristöjä. Yhdessä kansainvälisten ja paikallisten kumppanien kanssa mahdollistamme monimuotoisten IT ympäristöjen yhteensopivuuden niin, että ihmiset ja teknologia toimivat yhtenä.

www.novell.com ja www.novellsuomi.fi

Redicom

Redicom Oy on vuonna 2003 perustettu käyttäjänhallintaan ja tietoturvaan keskittynyt riippumaton suomalainen konsulttitalo. Se toimittaa asiakkailleen toimivat ratkaisut vahvaan tunnistautumiseen, keskitettyyn käyttäjänhallintaan ja kertakirjautumiseen. Redicomin palvelut kattavat projektinhallinta-, asiantuntija- ja toteutustehtävät asiakkaan tarpeisiin räätälöityinä.  Toimipisteet sijaitsevat Helsingissä ja Tampereella.

www.redicom.fi