Rittalilta maailman ensimmäinen diagonaaliteknologiaa hyödyntävä suodatintuuletin

Maailman johtava sähkökytkentäkaappien valmistaja ja konesalien rakentaja Rittal tuo markkinoille uuden diagonaaliteknologiaa hyödyntävän suodatintuulettimen. Ennennäkemätön ratkaisu säästää energiaa jopa 43 % tavanomaisiin kytkentäkaappeihin asennettaviin tuulettimiin nähden.

”Tähän mennessä suodatintuulettimista vapautuva ilma on puhaltanut vain suoraan puhallinmottorista ulos. Uuden Rittalin kehittämän teknologian avulla ilmaa vapautuu nyt puhallimoottorista kulmittain ulos. Ilma virtaa siksi tehokkaammin kytkentäkaapin sisällä leviten myös tasaisemmin laajemmalle alueelle. Ratkaisu takaa myös, ettei kytkentäkaapin sisälle muodostu kuumia pisteitä”, tuotepäällikkö Pasi Kinnunen Rittal Oy:stä toteaa.

Kinnusen mukaan tuuletusteho on jopa 43 % parempi tavanomaisiin suodatintuuletin-malleihin verrattuna.

Top Therm -suodatintuulettimen asentamiseen ei tarvita lainkaan työkaluja. Sen vuoksi tuuletin on vaivaton asentaa paikalleen. Ilman puhallussuunta voidaan vaihtaa nopeasti ja saranoitu kansi mahdollistaa suodatinmaton helpon asentamisen ja vaihtamisen. Sähköliitäntäpiste saadaan halutulle suunnalle kääntämällä ja kiinnittämällä puhallinyksikkö
haluttuun asentoon. Kaikki nämä ominaisuudet alentavat asennus- ja ylläpitokustannuksia.

Muotoilunsa ansiosta tuulettimessa on korkeampi paineensietokyky sekä tasaisempi ja voimakkaampi ilmavirtaus laajalle alueelle. Siksi myös suodatinmaton elinikä on tavallista pidempi.

Suodatintuulettimia on saatavilla eri teholuokissa 20 m³/h aina 700 m³/h asti. Käyttöjännitteet ovat 24 V (DC) tai 115 V, 230 V ja 400 V (AC).

tuotepäällikkö Pasi Kinnunen, Rittal Oy, puh. 044 334 4109, pasi.kinnunen@rittal.fi

Saksalainen Rittal GmbH & Co. KG on maailman johtava sähkökytkentä- ja IT-laitekaappien valmistaja sekä konesalien rakentaja. Rittal palvelee asiakkaitaan maailmanlaajuisesti 12 korkeatasoisen tuotantolaitoksen, 60 tytäryhtiön ja 40 agentuurin voimin. Yli 9.000 työntekijällään Rittal on Friedhelm Loh Groupin suurin yritys, jonka pääkonttori sijaitsee Herbornissa, Saksassa.

Suomessa toimiva Rittal Oy on vuoden 1991 alussa perustettu maahantuontiyritys, joka markkinoi ja myy saksalaisen emoyhtiön valmistamia tuotteita. Rittal Oy:ssä työskentelee tällä hetkellä vajaa 50 henkilöä ja sen liikevaihto oli vuonna 2010 yli 24 miljoonaa euroa. Rittalilta saat koko konesali- ja kytkentäkaappi-infran yhdestä osoitteesta. Asiakaslähtöinen suunnittelu ja avaimet käteen -toimitus vievät hyötysuhteesi ylös, mutta energiankulutuksesi alas.

Tätä kaikkea tarkoittaa Rittal − The System.

www.rittal.fi