Rittalilta tukea moniin hyväntekeväisyyskohteisiin

Tänä vuonna 50 vuotta täyttänyt, maailman johtava sähkökytkentäkaappien valmistaja ja konesalien rakentaja Rittal GmbH on koko yrityshistoriansa ajan tukenut näkyvästi monia hyväntekeväisyyskohteita ympäri maailmaa.

Saksalaisomisteinen Rittal on lahjoittanut varojaan muun muassa Itä-Afrikan nälänhätään, Thaimaan tsunamin uhreille sekä Japanin maanjäristyksen myötä kotinsa menettäneille. Kohteina ovat kautta vuosikymmenten niin ikään olleet SOS-lapsikylät, vanhukset eri maissa sekä vammaiset.

Tuoreimpana, 50-vuotisjuhlavuoden tempauksena Rittalin yli 500 työntekijää Saksassa osallistui Herbornin ympäristössä järjestettyyn pyöräilytapahtumaan. Sen tarkoituksena oli kerätä varoja syöpää sairastavien lapsien hyväksi Saksassa. Kerätty summa nousi 50 000 euroon.

Rittalin pääkonttori sijaitsee Herbornissa, Frankfurtin lähellä Saksassa.

”Rittalille vuosi 2011 on samalla 50-vuotisjuhlavuosi. Pidämme tärkeänä, että voimme jakaa menestystämme tärkeisiin kohteisiin. Aiemmin olemme tukeneet muun muassa Haitin ja Japanin katastrofin uhreja sekä Itä-Afrikan nälänhätää”, Rittal GmbH:n konsernijohtaja ja omistaja Friedhelm Loh kertoo.

Viimeisen 10 vuoden aikana Rittal on lahjoittanut tarkoin harkittuihin hyväntekeväisyyskohteisiin yhteensä 2,5 miljoonaa euroa. Myös Suomen Rittal Oy on osallistunut esimerkiksi useisiin luonnonkatastrofien uhrien tukemiseen. Tänä jouluna Rittal Oy tukee Lastenklinikoiden Kummeja ja vuosi sitten Itämerta.

Samaan aikaan kun konserni täyttää 50 vuotta, juhlii Vantaalla sijaitseva Suomen-tytäryhtiö Rittal Oy 20-vuotistaivaltaan.

Lisätietoja: markkinointipäällikkö Anne Santanen, Rittal Oy, puh. 040 700 3272,

anne.santanen@rittal.fi

www.rittal.fi ja www.rittal.de

Saksalainen Rittal GmbH & Co. KG on maailman johtava sähkökytkentä- ja IT-laitekaappien valmistaja sekä konesalien rakentaja. Rittal palvelee asiakkaitaan maailmanlaajuisesti 12 korkeatasoisen tuotantolaitoksen, 60 tytäryhtiön ja 40 agentuurin voimin. Yli 9.000 työntekijällään Rittal on Friedhelm Loh Groupin suurin yritys, jonka pääkonttori sijaitsee Herbornissa, Saksassa.

Suomessa toimiva Rittal Oy on vuoden 1991 alussa perustettu maahantuontiyritys, joka markkinoi ja myy saksalaisen emoyhtiönsä valmistamia tuotteita. Rittal Oy:ssä työskentelee noin 50 henkeä ja sen liikevaihto vuonna 2010 oli yli 24 miljoonaa euroa.