Runsas lumi vaikeuttaa paperin- ja kartonginkeräysastioiden tyhjentämistä

Lumi vaikeuttaa Paperinkeräys Oy:n keräyssäiliöiden tyhjentämistä etenkin pääkaupunkiseudulla. Sekä kiinteistöjen omien keräysastioiden että aluekeräyspisteiden tyhjennysrytmissä on ongelmia. Myös kapeille ajoväylille pysäköidyt ajoneuvot vaikeuttavat keräysautojen työtä.

Monet paperin ja kartongin aluekeräyspisteet ovat ehtineet täyttyä tai ovat lumen saartamia. Toiseksi lähimmän aluekeräyspisteen voi etsiä sivulta www.kierratys.info.

Paperinkeräys Oy pyytää asukkailta kärsivällisyyttä, ja ottaa mielellään vastaan ilmoituksia ongelmatilanteista. Tyhjentämättömistä paperi- ja kartonkisäiliöistä voi ilmoittaa Paperinkeräys Oy:öön tekstiviestillä (ohje säiliötarrassa), sähköpostilla asiakaspalvelu@paperinkerays.fi tai puhelimitse, puh. (09) 228 191 / asiakaspalvelu.

Asiakkaita pyydetään myös ilmoittamaan aurausongelmista kaupungille, jotta tyhjennykset onnistuisivat normaalin aikataulun ja ajoreitin mukaisesti. Jos tyhjennys ei lumen tai muun esteen vuoksi onnistu, paikalle ei yleensä ehditä tulla ylimääräistä kertaa.

Kiinteistön haltijan on huolehdittava keräysvälineille johtavan kulkuväylän ja keräysvälineiden sijoituspaikan kunnosta ja puhtaanapidosta. Lumen auraus ja liukkauden torjunta on hoidettava siten, että keräysvälineet voidaan turvallisesti siirtää tyhjennettäväksi.

Paperinkeräys Oy, asiakasryhmäpäälliköt Petteri Paananen (tuottajayhteisöt), puh. 050 555 5131, ja Kimmo Seppälä (kiinteistöt), puh. 050 555 5232.

Paperinkeräys-konserni tarjoaa yrityksille ja yhteisöille kattavat ja luotettavat kierrätys- ja ympäristönhuoltopalvelut sekä tuotteet kaikkialla Suomessa. Metsäteollisuuden omistama ja vuonna 1943 perustama Paperinkeräys Oy huolehtii myös keräyspaperin tuottajavastuusta koko maassa.

Paperinkeräys Oy ja Hyötypaperi Oy ostavat, käsittelevät ja myyvät käytettyjä materiaaleja ja tuotteita raaka-aineeksi, energiaksi ja uudelleen käytettäväksi. Materiaali käsitellään 21 tuotantoyksikössä ja myydään uusioraaka-aineeksi muun muassa metsäteollisuudelle. Tuotteet ovat esimerkiksi käytettyjä kuormalavoja ja toimistokalusteita sekä bio- ja kierrätyspolttoaineita. Hämeen Kuljetuspiste Oy on lahtelainen kuljetus- ja keräysliike.

Konsernin liikevaihto vuonna 2011 oli 77,8 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä noin 300.