Ruotsin Kanal 75 ostaa Proactilta big data -tallennusratkaisun

Euroopan suurin tallennukseen ja arkistointiin keskittynyt yritys Proact tarjoaa Ruotsin merkittävimmälle TV- ja internetpalveluiden tuotantoyhtiölle Kanal 75:lle big data -tallennusratkaisun.

Proactin ratkaisu hyödyntää klusterimallia, joka on kehitetty big datan tallennukseen.

”Big data tarkoittaa suurta määrä järjestelemätöntä tietoa. Tiedon määrä on lisääntynyt valtavalla nopeudella niin tiedostojen koon sekä määrän suhteen sen jälkeen, kun tuotantoyhtiöt ovat alkaneet lähettää sisältöä eri formaateissa ja HD-laatuna. Kanal 75 on yksi ensimmäisistä pohjoismaisista yrityksistä, joka käyttää kyseistä ratkaisumalliamme”, toimitusjohtaja Mika Nyholm Proact Finlandilta kertoo.

Kanal 75 on uudistanut mediatuotannon teknisiä ratkaisujaan jo pidemmän aikaa. EMC Isilon -pohjainen big datan tallennusratkaisu on merkittävä osa tätä uudistusta. Kaupan myötä Kanal 75 maksaa vain tarvitsemastaan tallennustilasta, ei mistään muusta.

”Tallennuksen ulkoistaminen oli meille strateginen päätös. Voimme nyt keskittyä omaan ydinliiketoimintaamme ja antaa ammattilaisten hoitaa tietohallintapuoli”, kertoo Kanal 75:n teknologiajohtaja Johan Eriksson.

”Proactin tarjoama ratkaisumalli on tullut suureen tarpeeseen. Tallennettu tieto on peilattu ja käytössä on myös integroitu snapshot-toiminto. Tavalliselle varmennuskopioinnille ei siis ole enää tarvetta ja tiedon säilyminen ja palauttaminen kriittisissä tilanteissa on nopeaa ja varmaa”, Nyholm sanoo.

toimitusjohtaja Mika Nyholm, Proact Finland Oy, puh. 040 180 3882, mika.nyholm@proact.fi

teknologiajohtaja Johan Eriksson, Kanal 75, +46 8 475 2303, johan.eriksson@kanal75.se

Proact IT Group AB on isojen tallennuskeskeisten ratkaisujen kokonaistoimittaja. Euroopan suurimpana riippumattomana tallennusintegraattorina ja pilvi-infran toteuttajana edustamme alan johtavia valmistajia. Toimitamme kokonaispalveluja kriittisen tiedon tallennustarpeisiin. Palveluun sisältyy laite- ja ohjelmistotoimitusten lisäksi asennus-, käyttöönotto-, integrointi-, koulutus- ja operointipalvelut. Suomen tytäryhtiöllä Proact Finlandilla työskentelee yli 50 henkilöä.

Proact IT Group AB -konsernin osake noteerataan NASDAQ OMX:n pohjoismaisessa pörssissä. Konsernin palveluksessa on n. 650 työntekijää ja se toimii Pohjoismaiden lisäksi Baltiassa, Tšekeissä, Slovakiassa, Alankomaissa, Belgiassa, Espanjassa ja Iso-Britanniassa.

www.proact.fi ja www.proact.eu