Santa Monica Networksilta vahva tulos 2010

28.3.2011

Tietoturvallisten verkkoratkaisujen asiantuntija Santa Monica Networks Oy on julkaissut vuoden 2010 tuloksensa. Yrityksen liikevaihto kasvoi 21,4 (14,8) miljoonaan euroon ja tulos ennen veroja 1,2 (0,8) miljoonaan euroon. Vahva tulos oli seurausta markkinoiden elpymisestä, määrätietoisesta myynnin kehittämisestä sekä sen tuomista uusista, tavoitteiden mukaisista asiakkuuksista.

”Markkinoiden elpyminen taantumasta näkyi tilikauden tuloksessa.  Investointitarve ja -halukkuus kasvoivat, ja pääsimme mukaan sekä nykyisten että uusien asiakkaiden verkkohankkeiden kehittämiseen. Mobiliteetin lisääntyminen sekä entistä monipuolisempi päätelaitetarjonta lisäsivät selvästi turvallisten, mutta tehokkaiden tietoverkkojen kysyntää”, Santa Monica Networksin toimitusjohtaja Kai Vuokko kuvailee.

Vuokon mukaan konesalien virtualisointiteknologia löi viime vuonna itsensä vahvasti läpi. Tämän seurauksena on käynnistynyt paljon konsolidointihankkeita, niin yrityksissä kuin palveluntarjoajilla.

”Erilaiset virtualisoidut konesalihankkeet muodostivat olennaisen osan viime vuoden töistämme. Varsinkin sisäisen ja ulkoisen tietoturvan vaatimukset olivat monessa hankkeessa keskeisiä, etenkin jos organisaatioiden työntekijät työskentelivät paljon toimipisteensä ulkopuolella.”

Vuokon mukaan viime vuosi osoitti sen, että asiakkaille tietoverkot ovat strategisesti äärimmäisen tärkeitä liiketoiminnan varmistajina ja tehostajina.

Vuoden 2010 aikana Santa Monica Networks rekrytoi lisää osaajia. Rekrytoinnit liittyivät syyskuussa toteutettuun organisaatiomuutokseen, jonka tuloksena perustettiin uusi Myynnintuki ja -palvelut -liiketoimintayksikkö.  Samalla päätettiin myös rekrytoida myyntijohtaja, joka aloitti 3.1.2011. Tätä ennen toimitusjohtaja oli vastannut myös myynnin johtamisesta.

”Viime vuonna keskityimme vahvasti palveluidemme jatkokehitykseen. SantaCare on palvelubrändimme, joka sisältää asiantuntijapalvelut, laiteylläpitopalvelut sekä jatkuvat palvelut.  Asiakas voi valita tarpeeseensa ja ostomalliinsa sopivimman palvelun tai yhdistää näistä oman kokonaisuuden, toimitusjohtaja Vuokko toteaa.

toimitusjohtaja Kai Vuokko, Santa Monica Networks Oy, puh. 050 380 0192, kai.vuokko@smn.fi

Santa Monica Networks Oy on suomalainen tietoturvallisten tietoverkkoratkaisujen asiantuntija. Sen asiantuntemus perustuu pitkään kokemukseen vaativista tietoverkkoratkaisuista ja sertifioituun kumppanuuteen johtavien päämiesten kanssa. Vuonna 2010 Santa Monica Networksin liikevaihto Suomessa oli 21,4 (14,8) miljoonaa euroa. Henkilöstöä on 32.

Santa Monica Networksin historia ulottuu vuoteen 1989, jolloin Suomeen perustettiin yritys nimeltä Santa Monica Software. Nykyinen nimi Santa Monica Networks otettiin käyttöön vuonna 2005, jolloin yritys palasi omistajamuutosten jälkeen Suomen markkinoille. Santa Monica Networks Groupilla on kaikkien ryhmän yritysten asiakkaita palveleva palvelukeskus Tallinnassa.

www.smn.fi www.smngroup.eu