Santa Monica Networksin palveluliiketoiminta toi hyvän tuloksen

Tietoturvallisten verkkoratkaisujen asiantuntija Santa Monica Networks Oy on julkaissut vuoden 2011 tuloksensa, jonka mukaan yrityksen vahva kasvu jatkui lähes edellisvuoden tahtiin. Yhtiö kasvatti liikevaihtoaan 37 % yli 29,3 miljoonaan euroon (21,4 meur ). Liikevaihdon positiivisen kehityksen lisäksi myös kannattavuuden kehitys jatkui suotuisana sekä liikevoitto nousi niin ikään noin 2,3 miljoonaan euroon (1,2 meur). Yrityksen tuotteistamien SantaCare -palveluiden kysyntä pysyi koko tilivuoden ajan vahvana.

”Olemme erittäin tyytyväisiä palveluliiketoimintamme vilkkaaseen kysyntään. On ilo huomata, että yhteistyökumppanit ja asiakkaat arvostavat meidän vahvaa asiantuntija-osaamistamme.
Saimme kesällä myös maailman johtavan tietoliikennevalmistajan, Ciscon, korkeimman kumppanuustason, Cisco Gold Certified Partner -sertifikaatin”, Santa Monica Networksin toimitusjohtaja Kai Vuokko kertaa viime vuoden kuulumisia.

Vuoden 2011 lopulla toteutettiin liiketoimintakauppa, jossa Santa Monica Networks Oy osti Mamentor Oy:n koulutus- ja konsultointiliiketoiminnan. Kaupan johdosta SantaCare -palveluportfoliota laajennettiin kattamaan koulutuspalvelut sekä määrittely- ja testauspalvelut.

Liiketoimintasiirrolla ei ole vaikutusta Santa Monica Networks Oy:n nyt raportoimiin tilikauden lukuihin. Yritysten liiketoimintojen orgaaninen yhdistäminen saatetaan loppuun kuluvan ensimmäisen vuosi-neljänneksen aikana 2012.

”Liiketoimintojen yhdistäminen vahvisti merkittävästi palvelutarjontaamme. Kauppa oli osa Santa Monica Networksin strategian toteutumista ja hyvä investointi osaamisen kehittämiseen. Nyt tarkoituksenamme on saada kahdesta eri liiketoiminnasta vahva organisaatio, joka tarjoaa vielä kattavammin asiakkaiden kansainväliseen tarpeeseen turvallisia verkko- ja konesaliratkaisuja.  Tähtäämme osaamisen jatkuvaan kasvattamiseen ja sitä kautta entistä suuremman alan etumatkan saamiseen”, Vuokko vahvistaa.

”Huolimatta Euroopan talousympäristössä edelleen vaikuttavista epävarmuustekijöistä, IT-markkina näyttää verrattain positiiviselta. Odotamme kasvun jatkuvan, mutta maltillisemmin kuin kahden edellisen vuoden aikana. Markkinoiden vahvat trendit eli palvelujen keskittyminen isoihin yksiköihin ja työntekijöiden mobilisoituminen vauhdittavat IT-investointien tekemistä. Uskomme vahvasti, että valitsemamme päämiesten asema ja heidän kumppanuusohjelmansa parantavat myös meidän mainettamme.”

toimitusjohtaja Kai Vuokko, Santa Monica Networks Oy, puh. 050 380 0192, kai.vuokko@smn.fi

Santa Monica Networks Oy on turvallisiin tietoverkkoihin keskittynyt asiantuntija, jolla on käytössään paras teknologia, uusin tieto ja alan parhaat osaajat. Asiakkaamme ovat Suomessa työskenteleviä valveutuneita päättäjiä ja asiantuntijoita, jotka tarvitsevat nopeaa reagointia ja heille omistautuvaa ihmistä. Tarjoamme kansainväliseen tarpeeseen kehitetyt ja vaikeimmatkin verkko- ja konesaliratkaisut, kuitenkin aina helpossa muodossa.

www.smn.fi