Suurten tilojen syrjäyttävän ilmanjaon päätelaitteissa on kehitettävää

Suomalainen talotekniikka-alan yritys Climecon tuo markkinoille uuden syrjäyttävään ilmanjakoon suunnitellun DINO-sarjan, jossa yhdistyvät optimoitu suorituskyky, uudenlainen moderni ulkonäkö ja laitteen elinkaaren aikainen muuntojoustavuus.

”Kehitimme DINOn, koska markkinoilla oli selkeä tarve sarjalle, jossa on huomioitu niin muuntojoustava ilmanjako samoin kuin helppo puhdistettavuus ja huolto. Muuntojoustava ilmanjako tarkoittaa, että laitteen ilman hajotuskuvio voidaan suunnata uudelleen tilamuutosten yhteydessä esimerkiksi sijoitettaessa työpisteitä uudelleen. Näin ilma saadaan kohdistettua vedottomasti oikeaan suuntaan ja kohtaan”, kertoo Climeconin toimitusjohtaja Tommi Uksila.

DINO-tuotteilla mahdollistetaan hiljainen, tasainen ja vedoton ilmanjako tiloihin, joissa tarvitaan suuri ilmamäärä kerralla. Tällaisia tiloja ovat esimerkiksi ravintolat, liikunta-, teollisuus- ja neuvottelutilat, isot ammattikeittiöt, koulujen luokkahuoneet sekä muut korkeat tilat.

Uksila painottaa riittävän ja hyvän ilmanvaihdon merkitystä etenkin isoissa tiloissa, joissa on samaan aikaan paljon ihmisiä.

”Hyvällä sisäilmalla pidetään yllä korkeaa vireys- ja motivaatiotasoa sekä minimoidaan kasvaneesta hiilidioksidimäärästä aiheutuvat väsymykset. Tällä tavoin voidaan ehkäistä sairauspoissaoloja tai jopa huonosta sisäilmasta johtuvia hengityselinten sairauksia”, muistuttaa Uksila.

Syrjäyttävän ilmanjaon päätelaitteet asennetaan useimmiten näkyvälle paikalle, jolloin tuotteen ulkonäöllä on merkittävä vaikutus myös tilan arkkitehtuuriin. Tämän takia DINO-sarjan suunnittelussa kiinnitettiin erityistä huomiota tuotteen muotoiluun. Sarjan tuotteet ovat saatavilla myös eri väreissä. Mallistosta löytyy tuotteet erilaisiin seinä-, kulma- ja keskilattia-asennukseen sekä kattoasennukseen.

Lisätietoa:
Toimitusjohtaja Tommi Uksila
Puh: 040 544 4451
Email:tommi.uksila@climecon.fi
www.climecon.fi

Climecon Oy on suomalainen talotekniikka-alan yritys, joka kehittää, suunnittelee ja valmistaa korkealaatuisia ilmanvaihdon ratkaisuja. Sen tuotevalikoimaan kuuluvat ilmanvaihdon päätelaitteet, ammattikeittiöiden huuvat, ilmanvaihtokatokset sekä kemialliset ilmanpuhdistusratkaisut, joita se toimittaa muun muassa asuntoihin, kouluihin, liiketiloihin sekä teollisuuteen.

Laatu, design, kotimaisuus ja tuotteiden elinkaari ovat avainasioita Climeconin tuotteiden suunnittelussa, kehittämisessä ja valmistuksessa. Alan johtavien toimijoiden kanssa tehtävän tutkimus- ja kehitystyön tuloksena yhtiön tuotteet ovat saavuttaneet suosion alan ammattilaisten keskuudessa.

Yhtiön päämarkkina-alueita ovat Suomi, Ruotsi, Norja, Iso-Britannia, Saksa, Belgia, Viro, Latvia, Ranska ja Itävalta. Yhtiöllä on 50 työntekijää, joista suurin osa työskentelee Climeconin tehtaissa Kausalassa ja Pihtiputaalla. Pääkonttori sijaitsee Helsingissä. Climecon Oy liikevaihdosta noin 5 % käytetään tutkimukseen ja tuotekehitykseen.