Trukkibisneksen ekologinen ennätyskauppa Jungheinrich Lift Truck Oy:lle

Maailman johtava trukki-, varasto- ja materiaalinkäsittelytekniikan alan yritys Jungheinrich Lift Truck Oy on solminut ennätyssuuren kaupan toisen alansa jättiläisen, henkilöstönostimien asiantuntijan Pekkaniska Oy:n kanssa. Kauppa käsittää laajan kokonaisuuden pinontavaunuja, sähkö- ja dieselvastapainotrukkeja.

”Uudistamme näin kalustoamme ja vastaamme kotimaiseen kysyntään”, kertoo varatoimitusjohtaja Jere Penttinen Pekkaniskalta.

Jungheinrich-trukit ovat vuokrakäytössä turvallisempia sekä vähäpäästöisempiä, ja kuluttavat vähemmän energiaa verrattuna pääosaan Suomen vuokramarkkinoiden trukkikalustosta.

”Pekkaniskan uudisinvestointi linjaa suuntaviivoja tulevaisuuden vuokraustoiminnalle, jossa pääosaa tulee näyttelemään moderni trukkikalusto, jolla vähennetään hiilidioksidipäästöjä ja työtapaturmien riskiä”, Penttinen kertoo.

Koulutuksella merkittävää kilpailuetua

”Meitä kiinnosti laadukkaan ja ekologisen tuotteen ohella erityisesti Jungheinrichin vakuuttava Suomen edustus, sillä useimmilla muilla valmistajilla ei ole suomalaista yritystä pohjanaan vaan he toimivat täällä jälleenmyyjien kautta. Tämä tarkoittaa merkittäviä eroja muun muassa palvelun jatkuvuudessa. Jungheinrichin tarjoama after sales -palvelu on myös täysin lyömätön etu. Jungheinrichin tahtotila tehdä kanssamme pitkäaikaista ja laaja-alaista yhteistyötä trukkiliiketoimintamme kasvuedellytysten parantamiseksi on todella vahva”, Penttinen jatkaa.

”Tarjoamme Pekkaniskalle kaluston lisäksi mittavan huoltoyhteistyön ja myös koulutusta, joka on räätälöity juuri heidän tarpeisiinsa. Tämä käsittää tavallisen käyttökoulutuksen lisäksi myös huolto- ja myynnin teknistä koulutusta”, kertoo Jungheinrich Lift Truck Oy:n toimitusjohtaja Mika Laatikainen.

Jungheinrichilla on Suomessa myös omaa vuokraustoimintaa, mutta kuljetuskustannukset trukille vaikkapa Joensuuhun, jossa omaa toimipistettä ei ennestään ole, olisi aika korkea.

”Pekkaniskan kuljetus- ja toimipisteverkostolla Jungheinrichin tuotteet tulevat lähelle meidänkin vuokrausasiakkaitamme. Vastaavan verkoston kasvattaminen omatoimisesti olisi ollut aivan toisenlainen urakka”, Laatikainen summaa.

toimitusjohtaja Mika Laatikainen, 040 8336359, mika.laatikainen@jungheinrich.fi

varatoimitusjohtaja Jere Penttinen, 050 348 1270, jere.penttinen@pekkaniska.com

Jungheinrich Lift Truck Oy on maailman johtava trukki-, varasto- ja materiaalinkäsittelytekniikan alan yritys. Yritysten sisäisen logistiikan laitteiden valmistajana sekä laitteiden, palvelujen ja kokonaisratkaisujen toimittajana Jungheinrich pystyy tarjoamaan asiakkailleen kattavan valikoiman trukkeja, hyllyjärjestelmiä, palveluja ja neuvontaa. Jungheinrichin osake on listattu kaikissa Saksan pörsseissä.

www.jungheinrich.fi

Pekkaniska on henkilönostimia ja nostureita vuokraava ja myyvä yritys Suomessa, Ruotsissa, Venäjällä ja Ukrainassa.

Laadun takaavat osaava henkilöstö, alan uudenaikaisin 7.000 koneen kalusto ja SFS-EN ISO 9001 -standardin mukaisesti sertifioitu laatujärjestelmä. Sertifikaatti on ensimmäinen Pohjoismaissa nostoalan yritykselle myönnetty ja se kattaa koko Pekkaniska Oy:n toiminnan. Nostamisen lisäksi Pekkaniskan toimintaan kuuluvat trukkien vuokraus ja haalaustyöt.

Kaikki Pekkaniskan 30 toimipistettä neljässä eri maassa noudattavat samoja toimintatapoja, periaatteita ja arvoja asiakkaita palvellessaan. Samoin kaikkien toimistojen käytettävissä ovat uusimmat nostokonemallit laidasta laitaan.

www.pekkaniska.fi

Jungheinrich tekee ennätyskaupat Pekkaniskan kanssa.