Tutkimus: pitkäaikaisella Echinaforcen käytöllä merkittävä vaikutus

Britannialainen Cardiffin yliopisto on tehnyt maailman laajimman kliinisen Echinaforce-tutkimuksen, jossa tutkittiin Echinaforce-uutteen pitkäaikaisen käytön vaikutuksia. Tutkimustulokset osoittivat, että Echinaforcella on merkittävä flunssaa ehkäisevä vaikutus. Samalla Echinaforce vähensi sairauspäiviä sekä kipulääkkeiden käyttöä.  Tutkimus osoitti myös, että Echinaforce soveltuu myös pitkäaikaiseen käyttöön (neljä kuukautta tai yli) eikä tutkimukseen osallistuneilla ollut uutteesta haittavaikutuksia.

”Nykypäivänä tiedämme olevan yli 200 erilaista virusta, ja uusia viruksia syntyy joka vuosi. Tavallista flunssaa vastaan kannattaa siis taistella”, toteaa A.Vogel Suomen toimitusjohtaja Marjatta Pyhähuhta.

”Tavallinen flunssa aiheuttaa yli 48 miljardin euron laskun joka vuosi maailmanlaajuisesti. Se tarkoittaa muun muassa 42 miljoonaa sairaspäivää, 148 miljoonaa päivää, jolloin ihminen ei voi viettää tavallista arkea voidessaan tavallista heikommin”, Pyhähuhta tietää kertoa.

Tutkimukseen osallistui 755 ihmistä neljän kuukauden ajan. Osalle tutkimukseen osallistuneita annettiin lumelääkettä ja osalle Echinaforcea seurantajakson aikana.

A.Vogel Oy, toimitusjohtaja Marjatta Pyhähuhta, puh. 09 874 121, marjatta.pyhahuhta@vogel.fi

Tutkimustulokset kokonaisuudessa:

Asiantuntijalausuntoja:

Echinaforce:
Echinaforce on rohdosvalmiste, jota käytetään erityisesti vilustumisoireisiin. Valmisteen sisältämä punahattu-uutetta on perinteisesti käytetty kohottamaan elimistön omaa vastustuskykyä. Uutteeseen käytettävät punahatut ovat Vogelin itse kasvattamia ja ne käsitellään tuoreina, viimeistään 24 tunnin kuluttua sadonkorjuusta. Tutkimus on osoittanut, että tuoreena kerätyissä kasveissa on lähes kolme kertaa enemmän vaikuttavia ainesosia kuin kuivatussa.

A.Vogel Oy on vuonna 1977 Suomeen perustettu sveitsiläisen Bioforce AG:n tytäryhtiö. Yhtiö auttaa ihmisiä hyvään oloon ja itsehoitoon ravitsemuksen, korkealaatuisten kasvivalmisteiden ja niihin liittyvän tiedon avulla. A.Vogel Oy tuo maahan myös sveitsiläisen Biotta AG:n luomutäysmehuja ja Bio-Strath AG:n Strath-yrttihiivavalmistetta.

www.vogel.fi