Tutkimus: salviasta tutkittu täsmäapu vaihdevuosien hikoiluun

Salvia on kasvilääkinnässä vanha tuttu rohdos, jonka tehoa ei aikaisemmin kuitenkaan ollut tutkittu. Hiljattain Sveitsissä tehty tutkimus testasi salvian tehoa vaihdevuosioireiden hoidossa. Tutkimuksessa 71 vaihdevuosipotilasta ottivat ohjeen mukaisesti 1 salviatabletin päivässä kahdeksan viikon ajan.

”Tulokset olivat hämmästyttävät: 50 %:lla tutkituista kuumien aaltojen voimakkuus väheni merkittävästi jo neljässä viikossa, ja 64 %:lla kahdeksassa viikossa salvian käytön aloittamisen jälkeen. Myös kuumien aaltojen määrät vähenivät tutkimusaikana viikko viikolta. Jopa käyttäjien lieviksi määrittelemät kohtaukset vähenivät lähes puolella aiemmasta”, kertoo A.Vogelin toimitusjohtaja Marjatta Pyhähuhta.

Henkilöt, joilla oli ollut lievästi kuumia aaltoja, kertoivat, että heidän oireensa vähenivät 46 %:lla, keskivaikean oireet omaavilla 62 %:lla, vaikean oireiden omaavilla 79 %:lla ja erittäin vaikeasti omaavilla oireet helpottuivat 100 %:sti kahdeksan viikon aikana.

Tutkimukseen osallistuneet henkilöt olivat kärsineet vaihdevuosien oireista vähintään vuoden ajan, ja heillä oli ollut vähintään viisi hikoilukohtausta päivässä.

Vaihdevuosien hikoilu ja muut vaivat piinaavat yli 88 % keski-ikäisistä naisista. Osalle naisista samat oireet tulevat osaksi elämää jo ennen vaihdevuosi-ikää esimerkiksi erilaisten leikkausten jälkeen, jolloin ei hormonikorvaushoitoja aina suositella. Kaikki eivät myöskään halua tai kestä hormonivalmisteita menopaussin hoidossa. Yöhikoilu on monen vaihdevuosi-ikäisen ongelma.

Salvialla samat reseptorit kuin estrogeenilla

Salvia on elimistölle bioidenttinen aine, joten elimistö pystyy käyttämään sen tehokkaasti hyödykseen. Näin pienemmätkin annokset riittävät käyttötehoon, ilman haittavaikutuksia.

”Salvia käyttää samoja reseptoreja estrogeenin kanssa. Siksi se tasapainottaa vaihdevuosien hormonivaihtelujen aiheuttamia kuumia aaltoja. Nainen voi siksi turvautua vaihtoehtoisesti lempeään ja tutkitusti tehokkaaseen yrttivalmisteeseen. Näin säilyy myös takaportti koventaa otteita, jos siihen on tarve. Menopaussi on osa elämää, ei mikään sairaus ”, Pyhähuhta toteaa.

Usein keski-iän vaivoista kärsivä nainen turvautuu liian helposti vahvimpaan käsillä olevaan tuotteeseen.

”Se voi tuntua pahan olon keskellä ainoalta vaihtoehdolta, mutta voi ajan kanssa kuormittaa elimistöä turhaan”, Pyhähuhta sanoo.

Tutkimus:

Lisätietoa:

A.Vogel Oy
toimitusjohtaja Marjatta Pyhähuhta
marjatta.pyhahuhta@vogel.fi

A.Vogel Oy on vuonna 1977 Suomeen perustettu sveitsiläisen Bioforce AG:n tytäryhtiö. Yhtiö auttaa ihmisiä hyvään oloon ja itsehoitoon ravitsemuksen, korkealaatuisten kasvivalmisteiden ja niihin liittyvän tiedon avulla. A.Vogel Oy tuo maahan myös sveitsiläisen Biotta AG:n luomutäysmehuja ja Bio-Strath AG:n Strath-yrttihiivavalmistetta.

www.vogel.fi

Toimitukselle taustaksi

Menoforce Strongissa ei keinotekoisia naishormoneja

Vogelin Menoforce Strong -tabletit eivät sisällä lainkaan keinotekoisia naishormoneja vaan ovat luonnonmukainen keino vahvistaa naisia sisäisesti. Menoforce Strong on saatavilla luontaistuotekaupoista, apteekeista ja tavaratalojen osastoilta. Suositeltu annostus on 1 tabletti päivässä veden kera.

”Olen käyttänyt tuotetta noin kuukauden. Vaikutukset alkoivat tuntua noin kahden viikon käytön jälkeen. Hikoilut loppuivat täysin ja nyt saan nukuttuakin koko yön kertaakaan heräämättä. Tutustuin Menoforce Strongiin järjestäessäni kanta-asiakastilaisuuden työpaikallani.

Aiemmin minulla oli näitä hikoilukohtauksia jopa vartin välein. Hikipäissä on erittäin epämiellyttävää olla tekemisissä asiakkaiden kanssa. Nyt tuntuu, että olen mieleltänikin tasapainoisempi. Uskon, että Menoforce Strong on ainakin minulle turvallisempi kuin ne synteettiset hormonivalmisteet, joita lääkärit vaivaan helposti määräävät.”

Kirsi Toivanen, myymäläpäällikkö